بسته خبری گوناگون استان گلستان

طرح بهداشت دندان دانش آموزان، تشکیل مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر، همایش پیاده روی، افزایش 16 تخت بیمارستان کردکوی، هم اندیشی مشاوران نوجوان، دعوت به شرکت در راهپیمایی 13 آبان و چهارمین شهید حرم

از شهادت چهارمین شهید مدافع حرم استان گلستان تا برنامه ریزی برای 13 آبان در گلستان

به گزارش گلستان24، چهارمین شهید گلستانی مدافع حرم که در سوریه به دست نیروهای تکفیری و داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمد پس از ورود به کشور و تشییع باشکوه در قطعه 50 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
شهید سیدمحمدحسین میردوستی اواخر هفته گذشته در نزدیکی شهر حلب سوریه مورد هدف تک تیراندازان نیروهای تکفیری قرار گرفت.

چهارمین شهید مدافع حرم استان گلستان
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این شهید اواخر هفته جاری در زادگاهش روستای دوزین از توابع شهرستان مینودشت در شرق استان گلستان برگزار می شود.
پیش از این نیز گلستان سه شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرد که پیکر غلامعلی تولی اولین شهید استان هنوز به کشور بازنگشته است.
همچنین شهیدان سیداحسان حاجی حتم لو و قاسم غریب دو گلستانی دیگر مدافع حرم بودند که در این راه به شهادت رسیدند.

***
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد: 188 هزار و 311 دانش آموز مقطع ابتدایی استان تحت پوشش طرح وارنیش فلورایدتراپی قرار می گیرند. 
محمدرضا وطنی اظهار کرد: این طرح مشترک با همکاری مرکز بهداشت استان در کلیه مدارس ابتدایی گلستان با اولویت دانش آموزان پایه اول اجرا می شود. 
وی افزود: همچنین خدمات دهان و دندان (معاینه و درمان) ویژه دانش آموزان اول ابتدایی به تعداد 35 هزار و 464 نفر در مراکز بهداشت و نیز به شکل یونیت های سیار مستقر در مدارس آموزش و پرورش ارائه خواهد شد. 
مدیرکل آموزش و پرورش همچنین گفت: در سال تحصیلی 95 - 94 شیر رایگان بین 320 هزار دانش آموز، کارکنان و معلمان مدارس توزیع خواهد شد. 
وطنی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با توجه به اعتبار ابلاغی تعداد 11 میلیون لیوان شیر پاستوریزه در مناطق شهری و تعداد هشت میلیون پاکت شیر استریل در مناطق روستایی استان در طول سال تحصیلی توزیع کنیم. 

*** 

عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر گلستان از تشکیل مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد و گفت: با توجه به حجم آسیب و عوارض های این حوزه نیاز است که عامه مردم، گروه های مختلف اجتماعی و نهادهای دولتی نیز ورود پیدا کنند. 
مهدی طالبی اظهار کرد: یکی از محورهایی که باید مورد توجه قرار گیرد حمایت های مردمی از برنامه های مبارزه با مواد مخدر است که در قالب خیرین تعریف می شود. 
وی با بیان این که بسیاری از محورهای کاری در حوزه مبارزه با مواد مخدر عملا با مشکل مواجه است افزود: در بخش ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان، حمایت از خانواده های بهبودیافتگان و از معتادین بی بضاعت برای درمان، نیاز است که خیرین ورود یابند. 
طالبی با اشاره به این که حضور خیرین در این مجمع تنها منوط به کمک مالی نیست افزود: هر یک از افراد جامعه با توجه به توانمندی و ظرفیت هایی که دارند می توانند در این مجمع عضو شده و به نوعی کمک برسانند. 

*** 

رئیس هیات ورزش های همگانی استان گلستان گفت: به مناسبت هفته بسیج و شهدای پنجم آذر همایش بزرگ پیاده روی 100 هزار نفری در گرگان برگزار می شود. 
الهه غیناقی اظهار کرد: این همایش از ساعت هفت و سی دقیقه صبح روز جمعه 29 آبان ماه از مسیر سه راه گلشهر به سمت تپه باباطاهر ناهارخوران شهرستان گرگان برگزار می شود. 
وی بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش بزرگ، تکریم ایثارگری های بسیجیان اسلام در دوران دفاع مقدس و نیز ایجاد نشاط اجتماعی و ترغیب مردم گرگان به ورزش است. 
رییس هیات ورزش های همگانی استان گلستان افزود: جوایز متعددی از جمله خودرو سواری، دوچرخه، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، کمک هزینه سفر حج، لوازم خانگی، لوازم ورزشی و جوایز دیگر به خانواده های شرکت کننده اهدا می شود. 


*** 

فرماندار کردکوی از افزایش 16 تخت در بخش آی سی یو (6 تخت) و ان آی سی یو (10تخت) بیمارستان امیرالمومنین این شهر خبر داد و گفت: علاوه بر این یک اتاق عمل جراحی نیز به اتاق های عمل این بیمارستان اضافه شد. 
مجتبی جمالی در بازدید مسئولان با اشاره به ظرفیت های درمانی بیمارستان فوق تخصصی جراحی قلب کردکوی و موقعیت جغرافیایی و نزدیکی آن به مرکز استان گفت: شهرستان کردکوی علاوه بر این که به عنوان مرکز و پایلوت بخش فوق تخصصی جراحی قلب و عروق استان محسوب می شود می تواند از مراکز درمانی معین مرکز استان نیز در عرصه های دیگری از تخصص ها در نظر گرفته شده و تقویت گردد. 
تقی ریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز با توجه به قابلیت های مرکز فوق تخصصی جراحی قلب کردکوی اعلام کرد: این شهرستان می تواند به عنوان یکی از مهمترین مراکز پشتیبانی و معین در بخش های گوناگون تخصصی مرکز استان باشد. 
همچنین محمدجواد نظری مهر نماینده شهرستان های غرب استان در مجلس نیز با اشاره به اهمیت موضوع بهداشت و درمان در روند توسعه خواستار ارتقای سطح کیفیت خدمات بهداشت و درمان شد. 

*** 

نشست هم اندیشی نمایندگان نوجوانان مراکز فرهنگی هنری استان گلستان با موضوع 'کتاب و کتاب خوانی' و بررسی علل عدم رغبت نوجوانان به مطالعه در بندرگز برگزار شد. 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در این نشست گفت: محور اصلی فعالیت های کانون ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی است و با پیشرفت سواد خواندن، قدرت بیان، هنر خوب گوش دادن و پذیرش سخن دیگران و خوب نوشتن نیز در کودکان و نوجوانان ما تقویت می شود. 
عبدالرحیم سیفی حضور کم رنگ اعضای نوجوان را در مراکز فرهنگی هنری یکی از دغدغه های اصلی کانون برشمرد و افزود: بحث فضاسازی متناسب با سن نوجوانان، تفکیک کتابخانه نوجوان از کودک، اجرای برنامه های علمی پژوهشی و ورزشی از جمله مواردی است که می تواند در جذب اعضای نوجوان تاثیرگذار باشد. 
معرفی تازه های کتاب در قالب نوشتاری و ارسال پیامک، توسعه کتاب های صوتی، توجه به رنگ و محتوا و عنوان کتاب ها، استفاده از فضای مجازی برای معرفی کتاب، توجیه خانواده ها در خصوص اهمیت کتاب و لزوم توسعه فرهنگ مطالعه در اعضای خانواده از جمله مواردی بود که توسط اعضای نوجوان مطرح شد. 

*** 

راهپیمایی 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی روز چهارشنبه در استان برگزار می شود. 
معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان طی اطلاعیه ای با اشاره به لزوم بسیج همه ظرفیت ها در مقابله با توطئه ها و نفوذ دسیسه های گوناگون شیطان بزرگ از کارکنان نهادها و دستگاه های اجرایی استان برای شرکت در این راهپیمایی دعوت به عمل آورد. 
بر این اساس مسیر راهپیمایی یوم اله 13 آبان در گرگان مرکز استان گلستان میدان شهرداری، خیابان شهدا به طرف مصلی نماز جمعه خواهد بود. 

*** 

در سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن 94 که به صورت پایلوت در بندرترکمن در حال اجراست، 101 خانوار از طریق اینترنت پرسشنامه الکترونیکی سرشماری را تکمیل کرده اند. 
این سرشماری سوی مرکز آمار ایران از چهارم آبان ماه شروع شده است و تا چهارم آذر ادامه دارد. 
خانوارهایی که هنوز موفق نشده اند پرسشنامه الکترونیکی را تکمیل کنند می توانند با مراجعه به آدرس www.sarshomari94.ir نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام نمایند. 

*** 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گلستان از راه اندازی مرکز فرهنگی هنری فراگیر گرگان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این کانون با هدف خدمات رسانی به تمامی کودکان بدون در نظر گرفتن توانایی و یا ناتوانی های آنان، در مجتمع فرهنگی هنری گرگان راه اندازی خواهد شد. 
عبدالرحیم سیفی افزود: مقدمات راه اندازی این مرکز شامل اهدای رایانه با تجهیزات جانبی، ذره بین 75 میلی متری، برگه های بریل، مکعبی با تاس و لوح حساب افزار از سوی آموزش و پرورش استثنایی به کانون صورت گرفته و بخشی دیگر از امکانات مورد نیاز شامل دستگاه های بهدید، پلیر به همراه هندزفری و برجسته نگار خریداری شده است. 

*** 

معاون فرماندار بندرگز در جلسه ستاد بزرگداشت 13 آبان گفت: این روز یکی از زمان های به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ مبارزات و مجاهدات مردم ایران است. 
محمد حیدری با بیان این که سه مناسبت مهم در روز 13 آبان وجود دارد ادامه داد: سالروز تبعید حضرت امام به ترکیه در سال 1342، کشتار دانش آموزان مقابل دانشگاه تهران در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 مناسبت های این روز است. 
وی ابراز امیدواری کرد: امسال هم مردم در راهپیمایی ضد استکباری 13 آبان ضمن اینکه به دنیا اعلام می کنند ملت ایران ملتی زنده است و پای ارزش ها و آرمان های امام، منویات رهبر معظم انقلاب و دفاع از کیان ایستاده است، فریاد می زنند با زبان زور، تحریم و تهدید نمی توان با این ملت مبارزه کرد و به اهداف شوم خود رسید. 

*** 

معاون فرماندار گمیشان در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت 13 آبان با اشاره به لزوم حضور پرشور مردم در این روز خاطر نشان کرد: 13 آبان روز استکبارستیزی است چرا که در این روز مهم دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار را تسخیر کردند. 
کمال غریبی افزود: حضور پرشور مردم در راهپیمایی نشان از ایستادگی آنان در مقابل ظلم، زور، تهدید و تحریم و همچنین پایبندی آنان به آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری است. 

*** 

معاون فرماندار بندرترکمن در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت 13 آبان شهرستان گفت: 13 آبان روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی است هستیم. 
سیدصادق شیرنگی اظهار کرد: استکبار به معنی سلطه جویی، سلطه گری و زورگویی است و باید مستکبر و اهدافش را شناخت زیرا که مستکبر و اهدافش و استکبارستیزی لازم و ملزوم یکدیگرند و تا استکبار و اهدافش شناخته نشود مبارزه ای صورت نخواهد گرفت. 

ایرنا

ارسال نظر

  • گلستان بلاگ
    0

    سلام
    مطلب شما در سایت گلستان بلاگ منتشر گردید

    http://golestanblog.ir/%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%81%D8%B9-%D8%AD%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DA%AF/
    موفق باشید
    یا علی

آخرین اخبار