امضای تفاهم نامه تولید نهال زیتون، آغاز جشنواره بین المللی فیلم رشد، فیلمبرداری جاذبه های گردشگری کلاله، بازسازی سد انحرافی آق قلا، بازدید از سایت میگو گمیشان، دستگیری دو شکارچی در کردکوی و توقیف کامیون حامل شیر

اخبار گوناگون از اقصی نقاط استان گلستان

 به گزارش گلستان24، برای ساماندهی تولید نهال زیتون در سطح گلستان و اطمینان از سلامت نهال های مورد نیاز اجرای طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار استان و همچنین تأمین نهال سایر استان ها، با انعقاد تفاهم نامه بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با بخش خصوصی (شرکت تعاونی تولیدکنندگان نهال زیتون زرین دانه گلستان) مقرر شد طی یک برنامه زمانی پنج ساله با احداث 12 هکتار باغ مادری از ارقام سازگار استان برای تأمین قلمه مورد نیاز تولید نهال و احداث گلخانه و انطباق در سطح 4 هکتار سالانه حدود یک میلیون اصله نهال به صورت متمرکز تحت نظارت فنی بخش های مختلف تحقیقاتی استان تولید و با نظارت مرکز فوق الذکر تحویل بهره برداران شود. 


*** 
چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در مرکز استان گلستان آغاز شد. 
در مراسم افتتاح این جشنواره نماینده عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ روش تدریسی جای فیلم را نمی گیرد از این رو باید آن را جدی گرفت. 
مولایی هدف از برگزاری جشنواره را بالا بردن حوصله بچه ها برای دیدن فیلم های آموزشی دانست و افزود: با برگزاری این جشنواره می خواهیم این پیام را به خانواده ها بدهیم که در کنار دیگر ابزارهای آموزشی، فیلم هم برای بچه ها تهیه کنیم. 
وی تصریح کرد: فیلم آموزشی اصلا نمی خواهد جای معلم را بگیرد بلکه یاریگر او در تدریس است. 
در این مراسم دانش آموزان به تماشای دو فیلم 'پیامبری به نام یونس' و 'مورچه ها' نشستند. 
جشنواره آموزشی فیلم رشد تا 28 بهمن ادامه دارد. 

*** 
مدیر حوزه نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در پی بازرسی از چند مرکز فروش و نمایندگی مجاز قطعات یدکی خودرو در سطح استان توسط بازرسان این سازمان تعدادی از اقلام لوازم یدکی خودرو نظیر لنت ترمز، صفحه کلاج، پمپ هیدرولیک غیراستاندارد کشف و ضمن ممانعت از فروش این لوازم پرونده تخلف آن تشکیل و جهت صدور رای نهایی به اداره تعزیرات حکومتی استان ارسال شد. 
علی اصغر اصغری از شهروندان خواست: در صورت نیاز به قطعات یدکی خودرو محصولات خود را از مراکز فروش مجاز و با توجه به داشتن نشان استاندارد و به همراه فاکتور خرید دریافت نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی در این خصوص مورد را سریعا از طریق سامانه ستاد خبری (تلفن 124) گزارش کرده تا در کوتاهترین زمان توسط بازرسین این سازمان رسیدگی شود. 

*** 
عملیات اجرایی پروژه مرمت و بازسازی سد انحرافی گامیشلی در شهرستان آق قلا آغاز شد. 
این سد در روستای گامیشلی یلقی قرار دارد و به دلیل خسارت های سیل سال های قبل نیاز به مرمت و بازسازی دارد. 
احداث ایستگاه پمپاژ قربان آباد، تکمیل سد کوچک مخزنی قربان آباد، ترمیم سد کوچک مخزنی بهلکه داشلی، مرمت و بازسازی سد مخزنی شهید دستغیب، علاج بخشی دریچه های تحتانی سد وشمگیر، نگهداری و تعمیرات مخزنی سد شهید دستغیب، لایروبی و ساماندهی رودخانه های شور حیات و قلعه جیق، گشت و بازرسی آب های زیرزمینی و سطحی و گشت و بازرسی رودخانه ها از طرح های سال جاری امور منابع آب آق قلا عنوان شده است. 

*** 
با هدف تهیه بسته های گردشگری و معرفی جاذبه های کلاله توسط گروهی مستندساز به نام نگارستان گلستان که از طرف صدا و سیمای گلستان مشغول به فعالیت هستند، از جاذبه های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی این شهرستان عکسبرداری و فیلمبرداری شد. 

*** 
دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات سازمان تأمین اجتماعی و مدیریت جلسات اداری با حضور کارشناسان و مسئولین استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران و سمنان به میزبانی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان برگزار شد. 
این دوره با هدف دستیابی به اهداف سازمانی و ارتقاء دانش کارشناسان با اصول انواع قراردادها از قبیل قراردادهای مشاوره ای، پیمانکاری و غیرعمرانی و همچنین حق بیمه مرتبط با اقدامات و پیمانکاری ها، قوانین از کارافتادگی و بازنشستگی طی دو روز برگزار گردید. 

*** 
مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از تنها سایت پرورش میگو شمال ایران واقع در شهرستان گمیشان بازدید کرد. 
علی اکبر حاجی محمدی با اعلام رضایت از وضعیت پرورش میگو در گلستان گفت: در تلاشیم لاین های دوم، سوم و چهارم مجتمع پرورش میگو گمیشان به زودی راه اندازی شود که این مهم با توجه به محدودیت بودجه های استانی زمان بر خواهد بود از این رو درصددیم بودجه اختصاصی از محل منابع ملی برای مجتمع میگو گمیشان تعیین شود. 
مجتمع پرورش میگو گمیشان امسال با تولید 715 تن میگو 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته است. 

*** 
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی نیمه دوم سال 94 همزمان با سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 بهمن ماه جاری خبر داد.
محمود تیموری گفت: این آزمون با هدف صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی برای مهندسان در هفت رشته معماری، برق، مکانیک، عمران، شهرسازی، ترافیک و نقشه برداری برگزار می شود. 
وی اظهار داشت: برای شرکت در این آزمون سه هزار و 137 نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد سه هزار و 85 نفر مهندس، 47 نفر کاردان فنی ساختمان و پنج نفر معمار تجربی هستند. 

*** 
یک بهله سارگپه تاکسیدرمی شده در بازرسی از منزل شخصی در شهرستان گرگان کشف و ضبط شد. 
مامورین حفاظت محیط زیست با همکاری پلیس اداره آگاهی گرگان در بازرسی منزل موفق شدند تروفه یک بهله سارگپه را از خانه یکی از شکارچیان که اقدام به تاکسیدرمی آن کرده بود توقیف کرده و به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان منتقل کنند. 
این پرنده از گونه های حمایت شده بوده و شکار آن ممنوع است. 

*** 
زن و شوهر رمالی که اقدام به اخاذی از دختران جوان می کردند دستگیر شدند. 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان گلستان گفت: این زوج رمال علاوه بر کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع از طریق فریب مراجعین و رمالی، در مواردی نسبت به اخاذی از دختران جوان از طریق تهدید به انتشار اطلاعات شخصی نیز اقدام کرده بودند. 
امیررضا رمضانی افزود: این زوج پس از گزارش دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم و شکایت تعدادی از شهروندان دستگیر شدند. 
وی گفت: در بازرسی از منزل این زن و شوهر مواد مخدر و آلات و کتاب های رمالی کشف و ضبط شد. 

*** 
نشست آموزشی با موضوع 'آسیب های نوپدید، شبکه های اجتماعی مجازی در کمین خانواده' در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد. 
حکیمی مدرس دانشگاه در این نیشت اولین قدم برای رشد انسان را افزایش آگاهی دانست و گفت: برای تربیت فرزندان دو راه کلی داریم نخست آگاهی دادن و دوم راه های عملی است که مشغول شدن به کار مفید، یکی از این موارد است. 
وی بر نقش و تاثیرگذاری خانواده برای فرزندان تاکید کرد و افزود: آموزش و الگوبرداری یکی دیگر از راه های تاثیرگذاری بر فرزندان به شمار می رود. 
وی تمسخر، توهین و خشونت را سم مهلک تربیتی دانست و یادآور شد: شایسته است خانواده ها از به کارگیری این ابزار برای تربیت فرزندان پرهیز کنند. 
این مدرس دانشگاه از ماهواره و اینترنت به عنوان موانع تربیتی یاد کرد و گفت: دشمنان اسلام می خواهند از طریق شبکه های ماهواره هویت جوانان را تهی کنند. 

*** 
ماموران یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کردکوی در عملیات گشت و کنترل در حوزه استحفاظی موفق شدند دو نفر شکارچی غیرمجاز را دستگیر کنند. 
از این شکارچیان دو قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول و دو لول، سه عدد فشنگ، لاشه یک قطعه کبک و لاشه 16 قطعه گنجشک کشف و ضبط شد. 

*** 
فرمانده انتظامی بندرگز از توقیف دو دستگاه کامیون حامل 30 تن شیر قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران یگان امداد شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در میدان ورودی بندرگز موفق به کشف این محموله شدند. 
سرهنگ علی اکبر خرمی با بیان اینکه این دو کامیون قصد خارج کردن شیرهای فاقد مجوز به بیرون از استان را داشتند تصریح کرد: خودروهای مذکور بلافاصله توقیف و رانندگان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند. 

*** 
در راستای توسعه صنعت گردشگری و معرفی توانمندی های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی گلستان، اداره کل میراث فرهنگی استان در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور یافت. 
در این نمایشگاه که در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، یک غرفه به اداره کل و دو غرفه به صنایع دستی اختصاص یافته که توانمندی های گردشگری و صنایع وابسته استان را معرفی می کنند. 
از جمله محصولات صنایع دستی به نمایش درآمده در این غرفه ها می توان به جاجیم، گلیم، گبه و قالی اشاره کرد. 

*** 
دوره آموزشی شاغلین صنایع دستی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با هدف ارتقاء سطح دانش هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی استان با شرکت 50 نفر از هنرمندان برگزار شد. 

ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار