معاون استاندار گلستان:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: امسال ۶۱ روستا به تعداد روستاهای مصوب استان گلستان اضافه می‌شود.

 ۶۱ روستا به روستاهای مصوب گلستان اضافه می‌شود

به گزارش گلستان24، رضا مروتی، ظهر امروز در همایش استانی شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: هم‌اکنون 904 روستا در استان گلستان ثبت‌شده است که امسال 61 روستای دیگر نیز به آن‌ها اضافه می‌شود.

وی افزود: در سال 77 و با نخستین انتخابات شوراهای شهر و روستا، استان گلستان 843 روستا و 16 شهر مصوب داشت که امروز تعداد شهرها به 29 شهر رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: سال گذشته اوج فشارهای مالی بود و تحریم‌ها از یک‌سو و رکود اقتصادی از سوی دیگر عرصه را تنگ کرده بود.

مروتی گفت: رکود اقتصادی، کاهش رونق ساخت‌وساز، رکود مسکن و افزایش حاشیه‌نشینی سبب شد تا نیاز به مدیریتی خاص و هوشمندانه و سالی پرزحمت را در شهرداری‌ها و شوراها تحمل کنیم.

به گفته وی، در سال گذشته بودجه شهرداری‌ها و شوراها 348 میلیارد تومان بود که 345 میلیارد تومان آن محقق شد.

مروتی اظهار کرد: هم‌اکنون 175 نفر عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان هستند که 19 نفر خانم و مابقی آقا بوده و از این تعداد 110 نفر برابر با 80 درصد با مدرک لیسانس و بالاتر عضو هستند و 40 نفر برابر با 23 درصد از آن‌ها نیز در دوره‌های قبل نیز عضو شوراها بوده‌اند.

وی افزود: بالاترین سرانه بودجه در بین شهرداری‌های استان گلستان را شهرداری نوده خاندوز با 671 هزار تومان و پایین‌ترین سرانه را شهرداری سیمین شهر با 93 هزار تومان به خود اختصاص داده‌اند که متوسط سرانه استان در سال گذشته به 274 هزار تومان و امسال به 314 هزار و 833 تومان می‌رسد.

مروتی تأکید کرد: از مجموع 4 هزار و 380 مصوبات این دوره شوراها 10 درصد به بخش اجتماعی و فرهنگی، 684 مصوبه برابر با 14 درصد به بخش عمران و شهرسازی، 39 درصد اقتصادی و مالی، 14 درصد حقوقی، ماده 16 و 17 حدود 20 درصد و 3.4 درصد به سایر موارد اختصاص‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 170 مورد برابر 3.8 درصد با قوانین و مقررات مغایرت داشته که کاهش چشمگیری به نسبت دوره‌های قبل داشته است.

مروتی گفت: اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، اجرای پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، توسعه سرانه فضای سبز شهری، توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، احیاء، بازسازی و نوسازی بافت فرسوده، توجه به بافت تاریخی و اجرای طرح تفکیک از مبدأ از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار