با حضور فعالان فضای مجازی استان گلستان؛

نهمین اجلاس استانی «اصحاب عشق» با موضوع آسیب ها و فرصت های فضای مجازی در کانون طه گرگان برگزار گردید.

نهمین اجلاس استانی «اصحاب عشق» با حضور دکتر متین فر در گرگان برگزار شد + تصاویر

به گزارش گلستان 24، نهمین اجلاس استانی «اصحاب عشق» با حضور فعالان فضای مجازی استان گلستان و سخنرانی دکتر احمدرضا متین فر مدیر مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با موضوع آسیب ها و فرصت های فضای مجازی در کانون طه گرگان برگزار شد.

دکتر احمد رضا متین فر ، با حضور در جمع فعالان فضای مجازی شرکت کننده در همایش ، به بیان توضیحاتی پیرامون فضای سایبری و شبکه های اجتماعی مجازی پرداخت.

وی نخست با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب به عنوان راهبرد اصلی در حوزه استفاده از فضای سایبری اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب این فضا میدان افکار و میدان کارزار و جنگ حقیقی است و چون حرف آسان به گوش مردم دنیا می رسد یک فرصت است، پس میتوان گفت این فضا مفید است نه مضر.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) ضمن ارائه تاریخچه ای از تشکیل اینترنت و وب به بیان تعریفی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: رسانه اجتماعی فقط مسئول پیام رسانی توده اخبار به جامعه بوده در حالی که شبکه اجتماعی با مردم در تعامل بوده و در آن شاهد دیالوگ یعنی گفتگو و ارتباط دو طرفه هستیم و همه این موارد در زمان حال رخ می دهد.

وی محور ورود به به فضای مجازی را آموزش دانست و گفت: فیلتر کردن فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نمی تواند در سطح جامعه موثر باشد، چرا که فرصتهای زیادی که خواص میتوانند از آن برای اثر گذاری در جهت مصالح کشور استفاده کنند از بین میرود؛

دکتر متین فر تاکید کرد: حاکمیت باید با ایجاد سواد رسانه ای و آموزش نحوه صحیح استفاده از تکنولوژی زمینه آگاهی مردم و جلوگیری از مشکلات را فراهم کند تا در برابر آسیب ها واکسینه شده و از فرصت های به وجود آمده نهایت استفاده را ببرد.

اصحاب عشق (4)اصحاب عشق (5)اصحاب عشق (6)اصحاب عشق (7)اصحاب عشق (8)اصحاب عشق (9)اصحاب عشق (10)اصحاب عشق (11)اصحاب عشق (12)اصحاب عشق (13)اصحاب عشق (14)اصحاب عشق (15)اصحاب عشق (16)اصحاب عشق (17)اصحاب عشق (18)اصحاب عشق (19)

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار