مسئول پلیس فتا گلستان خبر داد:

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی انتظامی استان گلستان در خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک یا تماس تلفنی توسط افراد سودجو و مجرم به شهروندان استان گلستان هشدار داد.

کلاهبرداری تلفنی با شگرد «شما برنده شده‌اید»

به گزارش گلستان24، تلفن همراه، اس‌ام‌اس و عابربانک سه ضلع اصلی کلاهبرداری‌های تلفنی است. شیادانی که با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم خیلی راحت حساب‌های بانکی آنها را به بهانه‌های مختلف خالی می‌کنند. برنده خوش‌شانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی، برنده شدن سفر زیارتی به اماکن مقدس، برنده شدن در قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی مواردی است که کلاهبرداران تلفنی برای فریب مال باختگان از آن استفاده می‌کنند. این شیادان به قدری حرفه‌ای عمل می‌کنند که اقشار مطلع و تحصیلکرده جامعه هم به راحتی فریب می‌دهند.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی انتظامی استان گلستان در خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک یا تماس تلفنی توسط افراد سودجو و مجرم به شهروندان استان گلستان هشدار داد.

سروان صاحبکاران اظهار داشت طی چند سال گذشته برخی از کلاهبرداران از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی اقدام به اغفال شهروندان نموده و با هدایت افراد پای  دستگاه های خودپرداز اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان نموده اند.

وی افزود  در یکی از موارد اخیر افرادی با شهروندان گلستانی تماس گرفته و اینچنین بیان می کنند که سیم کارت شما در قرعه کشی انجام شده توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه  برنده جایزه نقدی یا سفر عتبات عالیات شده یا با استفاده از عناوینی همچون برقراری تماس از برنامه های رادیویی و تلویزیونی مانند "رادیو جوان" اعلام برنده شدن فرد در این برنامه و...  و استفاده از احساسات مردم و بکارگیری شیوه های مختلف مالباخته را پای دستگاه خود پرداز کشانده و با وعده های دروغین اقدام به برداشت وجوه از حساب افراد به صورت کارت به کارت یا تغییر رمز دوم و برداشت اینترنتی یا سوء استفاده از حساب آنها می نمایند.

این مقام انتظامی گفت همچنین برخی افراد سودجو و کلاهبردار نیز با سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان با ارسال پیامک و تماس تلفنی و اعلام تبریک به مناسبتهای گوناگون مانند اعیاد و ایام خاص و اعلام برنده شدن آنان در این ایام با استفاده از الفاظ  فریبنده افراد را اغفال نموده و عنوان می دارند جهت ارسال جایزه به درب منزل می بایست مبالغی جهت پرداخت هزینه پستی واریز گردد که در صورت واریز مبلغ از سوی مالباخته ارتباط تلفنی قطع شده و به هیچ وجه جوابگویی صورت نمی پذیرد.

مسئول پلیس فتا گلستان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکلی در فضای مجازی جهت دریافت مشاوره با شماره تماس های 21822967 و  21822943 تماس حاصل نمایند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار