به مناسبت روز اهدای خون؛

اهدای خون یک امری پسندیده برای سلامتی بدن و کمک به هم نوعان است.

گفت و گو با رکورد داران اهدای خون در گلستان

به گزارش گلستان24؛امروز 9 مرداد روز اهدای خون می باشد به همین خاطر به سراغ دونفر ار اهدا کنندگان خون که در سطح استان و شهرستانگرگان رکوردار هستند رفتیم تا گفت وگویی با آنها داشته باشیم.

بیوگرافی و زندگی نامه؟

پیام خسروی 39ساله ،ساکن گنبد و دارای شغل آزاد می باشد،طبق آمار سازمان انتقال خون گلستان، آقای خسروی با 58بار اهدای خون ، در رتبه اول اهدا کنندگان در سطح استان می باشد.

اولین باری که خون اهدا کردید کی بود و کجا؟با چه انگیزه ای؟

اولین بار سال 79 یا80 به انتقال خون گنبد رفتم و خون اهدا کردم و تا به الان سالی 4 بار به همان جا می روم و خون اهدا می کنم؛انگیزه که باعث شد این کار را شروع کنم و تا به الان ادامه دهم،جلب رضایت خدا وپرداخت زکات سلامتی خود وخانواده ام است وامیدوارم مورد رضایت حق واقع شود.

در اقوام و دوستان ما هستند افرادی که به کم خونی ماژور مبتلا هستند و باید هر ماه خون شان عوض کنند.دعای خیر چنین افرادی برایم کافی ست.

تاکنون مشکلی به علت اهدای خون برایتان پیش نیامده است؟

در طول این 58 بار اهدای خون، هیچ گاه برای سلامتی ام مشکلی پیش نیامده است.

رکورد دار اهدای خون در سطح شهرستان گرگان

جعفر حیدری،جوان 34ساله کردکویی است، وی دارای شغل آزاد می باشد و باسابقه 48بار اهدا خون، رتبه اول را در بین اهدا کنندگان گرگانی دارد و با بیش از48بار اهدای خون نه تنها هیچ مشکل جسمانی ندارد، بلکه در نهایت انرژی و شادمانی برای مصاحبه حضور پیدا می کند. 

اولین باری که خون اهدا کردید کی بود و کجا؟با چه انگیزه ای؟

اولین بار در سن 18سالگی و به پیشنهاد یکی از دوستان خون اهدا کردم. وتا الان ادامه داده ام. و موفق شده ام دوستان واقوام را به به این کار تشویق کنم.

تمام این 48بار را به انتقال خون گرگان مراجعه کرده ام.

در طول این مدت خاطره ای دارید بیان کنید؟

در طول این مدت یک مسئله جالب وجود دارد واینکه انتخاب دست برای گرفتن خون باید به میل خودم باشد.گاها پیش آمده که می خواستم از دست راست یا چپم خون بگیرند اما پرستار مرکز مخالفت کرده و دست دیگری انتخاب می کند،به همین علت فشارم می افتاد ونمیتوانم خون اهدا کنم.

چه شرایطی برای اهدای خون لازم است؟

برای اهدای خون داشتن جثه قوی کافی نیست،جسم سالم اولین شریط است.

گروه خونی ام Aمثبت است و اهدا خون جزو اولویت های مهم زندگی ام است و با وجود مشغله های کاری زیاد،هربار وقتم را طوری تنظیم می کنم که حتما بتوانم برای اهدای خون مراجعه کنم.

حرف آخر؟

توصیه ام به مردم این است که تصور کنند الان در فصل تابستان که هوا گرم است در دستشان یک لیوان اب هست و مقابل شان یک نفر هست که می توانند با دادن آب عطش وی رفع کنند. اهدای خون هم از این مصداق است .خون به وسیله انسان تولید می شود نه شرکت وکارخانه ها و افراد زیادی مثل بیماران مبتلا به تالاسمی ، زنان باردار و... نیازمند خون ما هستند.

ما با اهدای خون در قدم اول به سلامت خود کمک می کنیم و خدا راشاکرم که توانستم حداقل وظایفم را در مقابل هم نوعانم انجام دهم.

 

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار