جانشین مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان :

جانشین مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: پارسال ۷۰۵ هزار تن گندم در گلستان تولید شد اما امسال پس از گذر از خشکسالی و با بارش‌هاری خوب برآوردها حاکی از برداشت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در ۳۸۰ هزار هکتار از گندمزارهای گلستان است.

برداشت بیش از یک میلیون تن گندم از دیم زارهای گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محسن ایمانی اظهار کرد: استان سال گذشته با خشکسالی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شد و همین مساله ۹۲ هزار هکتار از اراضی استان را به فصل برداشت نرساند و بسیاری از اراضی دیم استان هم کشت نشد.

وی به رتبه ششم گلستان در تولید گندم در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و توضیح داد: به‌طور معمول استان گلستان رتبه‌های دوم و سوم تولید گندم در کشور را به خود اختصاص می‌دهد اما سال گذشته به دلیل خشکسالی کاهش عملکرد داشتیم.

به گفته جانشین مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان؛ بیشترین تولید گندم در استان گلستان مربوط به سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بوده که به یک میلیون و ۵۱۰ هزار تن رسیده بود.

ایمانی با بیان اینکه استان‌های خوزستان، فارس، کردستان، گلستان و کرمانشاه در تولید گندم در کشور پیشتاز هستند، یادآور شد: امسال به تولید خوب محصول گندم در استان خوش‌بین هستیم، گندم جزو محصولاتی است که خرید تضمینی و توافقی دارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم برای برداشت گندم در استان اندیشیده شده و برداشت در استان گلستان از ۲۵ اردیبهشت ماه جاری آغاز خواهد شد.

جانشین مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان، آفت زنگ زرد را یکی از عوامل خسارت و زیان‌رسان اصلی به مزارع گندم برشمرد و تاکید کرد: مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع گلستان به خوبی انجام شده و با ارائه برنامه‌های آموزشی و اهتمام کشاورزان، گلستان از این بحران عبور کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار