مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: نرخ خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم یک هزار و ۱۵۵ تومان با رعایت جدول پاکی تعیین و ابلاغ شده است .

نرخ خرید تضمینی گندم در استان گلستان ۱۱۵۵ تومان اعلام شد

به گزارش گلستان 24، رمضانعلی ریاحی اظهار داشت: با تصویب هیئت محترم وزیران و به منظور حمایت از کشاورزان و افزایش تولیدات داخلی، نرخ خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم یک هزار و 155 تومان با رعایت جدول پاکی 4 درصد افت مفید و 2درصد افت غیرمفید  تعیین و ابلاغ شده است.

وی افزود:با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید از بخش کشاورزی کشور و به منظور دستیابی به خودکفایی در تولید گندم ، نرخ ابلاغ شده از سوی دولت از رشد بسیار منطقی و معقولی برخوردار است .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تصریح کرد: در همه مراکز خرید به همراه دیگر عوامل نظارتی، نمایندگان کنترل کیفی مرکز پژوهشکده غلات استان گلستان حضور مستمر و پررنگی خواهند داشت تا در زمان تعیین افت، هیچ حقی از کشاورزان گلستانی ضایع نشود.

ریاحی گفت: براساس قوانین و بخشنامه‌های ابلاغی، تنها متولی خرید تضمینی گندم در استان گلستان همانند سال‌های گذشته شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی گلستان معرفی شده و کارخانجات آردسازی و مراکز بخش خصوصی در فصل خرید با هماهنگی و انعقاد قرارداد با شرکت غله گلستان به عنوان مباشر در این امر همکاری دارند و همچنین مراکز یاد شده تنها با عنوان مرکز نگهداری موقت گندم به کارگرفته می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 اظهار داشت: قیمت‌گذاری گندم از سوی دولت به صورتی است تا کشاورز به تولید و فروش محصول خود علاقه‌مند شده و توانسته تعادل و توازنی بین درآمد و هزینه‌های خود ایجاد کند.

ریاحی تصریح کرد: اعلام نرخ خرید تضمینی گندم با توجه به اینکه قیمت خرید اعلام شده بالاتر از قیمت گندم وارداتی است سبب رونق بخش کشاورزی در منطقه گلستان خواهد شد .

وی افزود: سطح زیرکشت گندم در نقاط مختلف استان گلستان حدود 400 هزار هکتار و پیش‌بینی تولید به صورت تقریبی یک میلیون تن است.

ارسال نظر

آخرین اخبار