در دیگر ممالک به ویژه در ممالک راقیه، دامادها نه تنها در زمان حیات پدرزن، که حداقل تا یک سال بعد از فوت وی (= شب سال) بر مسند قدرت باقی می‌مانند و بعد از گذشت این مدت، آن وقت دیگر کارشان بگیر - نگیر دارد.

طنز/دامادها تا چه زمانی بر سر کار می مانند؟

به گزارش گلستان 24، اینکه دامادها معمولا تا چه زمانی بر سر کار می‌مانند، موضوعی است که ذهن بیش از 65 میلیون از جهانیان را طی یکی دو دهه اخیر به خود مشغول کرده است.

طنز

آقای «میزوگوشی مامورا»که خود زمانی یکی از قهارترین دامادهای موجود در جهان اقتصاد بوده و طی هفت سال تلاش شبانه روزی موفق شده است که 3 تا از بزرگترین شرکتهای تولیدی متعلق به پدرزن خود را از جمله بزرگ ترین کارخانه شیشه سازی جهان و سیستم سرامیکهای هادی را به ورشکستگی بکشاند، پس از بازنشستگی (از مقام دامادی) به تحقیق در زمینه دستاوردهای شغل دامادی پرداخته و یافتههای خود را در کتابی تحت عنوان «همه چیز درباره دامادی از شیشه تا هادی» انتشار داده است.

آقای «مامورا» در مقدمه کتاب خود می‌نویسد: شیوه‌های متفاوتی در مقوله دامادداری وجود دارد که به شما می گوید: در کجای جهان چه نوع دامادی مورد عمل قرار می گیرد (متداول است). مثلا در ایتالیای بعد از جنگ که مدت عمر کابینه ها غالبا کوتاه و موقعیت آنها متزلزل است، دامادها با کابینه می آیند و با کابینه می‌روند. اما در انگلستان که فرمان دست بانوان است و دامادها معمولاً کم تعداد هستند (Not Numbers= عددی نیستند) هیچ شغل مهمی به آنها واگذار نمی‌شود و به (آنها) نه می‌آیند و نه می‌روند و (آنها) همانجا می ایستند (They stay) و منتظر «عملیات ملکه»می مانند. (منظور این است که در انگلستان ملکه همه کاره است و دامادهایش از قبیل پرنس چارلز و غیره هیچ کاره‌اند) به زعم آقای «مامورا» در شرق اوضاع به گونه‌ای دیگر است. در ژاپن که مسائلی اقتصادی به مسائل سیاسی چربشی کاملا محسوس دارد، هیچ تضمینی برای حفظ حریم داماد جماعت به ویژه اگر عقب مانده و چهل و هفت کروموزومی باشد، وجود ندارد و آمار نشان می‌دهد که از هر پنجاه داماد، چهل و نه نفر در اوج پدرزن خود، از کار کنار گذاشته شده‌اند.

اما در دیگر ممالک به ویژه در ممالک راقیه، دامادها نه تنها در زمان حیات پدرزن، که حداقل تا یک سال بعد از فوت وی (= شب سال) بر مسند قدرت باقی می‌مانند و بعد از گذشت این مدت، آن وقت دیگر کارشان بگیر - نگیر دارد. لذا ممکن است تا چند سال دیگر هم بر سر کار بمانند یا فردای آن شب (= شب سال) از پاترول قدرت (شرقی ها به آن خرمراد می گویند) پیاده شوند و بروند پی کارشان، آنچنان که نادرقلی ابیوردی رفت.

«مامورا» کتاب خود را با دو نقل قول از ایویچ مربی اسبق‌تر و بلاژویچ مربی اسبق تیم ملی فوتبال به پایان می برد. از قول ایویچ می نویسد: فوتبال یک معادله فوق سیاسی است و آنهایی که کم تعداد هستند (= عادی نیستند)، نباید در این معادله به حساب بیایند. اما به نقل از بلاژویچ می‌گوید: ما باید به سنتها احترام بگذاریم. ما باید بفهمیم که وقتی پدرزن ها بروند، دامادها هم می‌روند و نوچه‌ها و سرمربی هایشان را هم با خود می‌برند. تنها با درک این مطلب است که ما می‌توانیم تیم ملی را با سرافرازی به جام جهانی ببریم (یا نبریم)./سراج 24

 

 

 

ارسال نظر

  • گلستان بلاگ
    0

    سلام
    خداقوت
    مطلب شما در سایت گلستان بلاگ منتشر شد
    http://golestanblog.ir/%D8%B7%D9%86%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D8%AA%D8%A7-%DA%86%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%86/

    موفق باشید
    یا علی

آخرین اخبار