سایت وبلاگی "همدان نیوز" نوشت:

در روزهای اخیر خبر اعطای سود سهام عدالت از زبان برخی مقامات دولتی پرسشهای متعددی را بین هم وطنان ایجاد کرده است. اما واقعیت موضوع چیست؟

قصه سود سهام عدالت به زبان ساده!

در روزهای اخیر خبر اعطای سود سهام عدالت از زبان برخی مقامات دولتی پرسشهای متعددی را بین هم وطنان ایجاد کرده است.

سوالهایی از قبیل اینکه...

- مبلغ این سود چه قدر است؟

- آیا در این روزهای پایانی سال سود سهام عدالت به دست مردم میرسد؟

پرسشهایی که همراه با نوعی امیدواری است که شاید مبلغی ازاین طریق به دست آید و گوشه ای از هزینه شب عید را تامین کند.

حتی روستاییان عزیزی دیده میشوند که ناچارند برای اطلاع از چند و چون سود سهام خود، به کافی نت ها، در شهر مراجعه کرده و با پرداخت مبلغی خبری از وضعیت سود سهام خود کسب کنند.

 

اما واقعیت موضوع چیست؟

موضوع پرداخت سهام عدالت به دولت قبل باز میگردد. براساس تصمیم آن دولت، مقرر شد سهام شرکت ها و کارخانجات دولتی بین اقشار مختلف مردم توزیع شود.

برآن اساس به هرنفر که مشمول طرح بود معادل مبلغ یک ملیون تومان سهام پرداخت شد.

(یعنی به فرد ابلاغ می­شد که از این پس دارای یک ملیون تومان سهام است که من بعد میتواند سود حاصله از آن را سالانه دریافت کند)

در دولت احمدی نژاد یک بار سود سهام عدالت به ازای هر نفر 40 هزار تومان پرداخت شد.

اما از آن سالها به بعد تا کنون خبری از سود سهام عدالت نبوده.

اکنون که فرد ذی نفع، وارد سامانه می­شود  پس از طی مراحلی، به او ابلاغ میشود که یک ملیون تومان سهام او تاکنون حدوداً 532 هزار تومان سود داشته است؛ که  40هزار تومان آنرا نقدا دریافت کرده و 492 هزار تومان مابقی به جای اقساط سهام عدالت توسط دولت برداشت شده! و اکنون شما باید مابقی اقساط را نقداً و به صورت یکجا به مبلغ 508 هزار تومان پرداخت کنید تا مالک سهام یک ملیون تومانی بشوید و از سال بعد !!سود سالیانه –که حدودا به قیمت فعلی 40تا50 هزاز تومان خواهد بود- دریافت کنید.

راه دیگر شما این است که حدود 7-8 سال دیگر صبر کنید تا از سود حاصله از سهام شما بقیه اقساط نیز تادیه شود وآنگاه ماهی حدود 4000 تومان یا ساله حدود 50 هزار تومان دیافت کنید. البته اگر تا آن زمان در قید حیات باشید!!

بنابراین در حال حاضر هیچ سودی به مردم پرداخت نمی­شود بلکه دولت قصد دارد از هرنفر که اسماً سهام عدالت دارد حدود 500 هزار تومان نقداً بگیرد. واز سال بعد در هر ماه 4000 تومان به او پرداخت کند!

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار