یک پیشنهاد در برابر فشارهای متکبرانه به شورای نگهبان؛

حالا که این فشارهای متکبرانه بر شورای نگهبان وارد می شود و در کنار این فشارها تخریب شورا توسط رسانه های همین طیف ادامه دارد، شورا در رد درخواست های تبعیض آمیز و برای روشنگری و شفاف سازی از همه به ویژه از رئیس جمهور محترم و رئیس مجمع تشخیص مصلحت در کنار دیگران امتحان اخذ کند.

از همه امتحان بگیرید به ویژه از حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و روحانی

 به گزارش گلستان24، بحث ثبت نام های مجلس خبرگان در این دوره متاسفانه آغشته شده است به آفاتی که معمول این مجلس نبوده؛ از امتحان گریزی گرفته تا فشار بر شورای نگهبان. فشار رسانه ای، تبلیغات زودهنگام، تبلیغ به سبک انتخابات های غربی، مثل دیدار با ورزشکاران و چهره های ورزشی و هنری تا لقب سازی همه و همه موجب شده است مجلسی که یکی از شرایطش تقوای الهی است، انتخاباتش بازیچه نفس قدرت طلبان گردد.

شورای نگهبان



هرچند شورای نگهبان نشان داده فضاسازی ها و فشار بر روند قانونی و شرعی آن خللی ایجاد نمی کند اما تقبیح فشار بر ساختارهای قانونی نظام هم نباید از نظر مغفول بماند.

اخذ امتحان از نامزدهای خبرگان رهبری جزء پذیرفته شده ترین شیوه های احراز صلاحیت های علمی و فقهی است که تا به حال تا این حد به سخره گرفته نشده بود. فشار بر مراجع، لابی با فضلا و اعضای شورای محترم نگهبان برای رهایی از این آزمون، واقعا در شأن کسانی که می خواهند وارد مجلسی با این جایگاه شوند نیست. البته این موضوع محصور به چند نفر بیشتر نیست و عموم کاندیداهای محترم از سر تکلیف و به اصرار دیگران پا به عرصه گذاشته اند و ابایی از شرکت در هر نوع امتحانی ندارند و چه بسا آن را از باب اسقاط تکلیف، مبارک هم بدانند.

ولی به نظر می رسد حالا که این فشارهای متکبرانه بر شورای نگهبان وارد می شود و در کنار این فشارها تخریب شورا توسط رسانه های همین طیف ادامه دارد، شورا در رد درخواست های تبعیض آمیز و برای روشنگری و شفاف سازی از همه به ویژه از رئیس جمهور محترم و رئیس مجمع تشخیص مصلحت در کنار دیگران امتحان اخذ کند.

به نظر تنها راه حل پایان دادن به این خود برتربینی ها و احساس تبعیضی که دارد به جامعه القاء می شود همین رویکرد عادلانه و شفاف است.

نتیجه این امتحان هر چه باشد مبارک است اگر قبولی باشد موجب سرافرازی افراد، رد تمام شبهات و ابهامات است و اگر رد باشد، اسقاط تکلیف از افراد و بیانگر روحیه عدالت خواهانه آنهاست و بیش از این رویه کمک به حفظ جایگاه بلند شورای نگهبان از گزند شایعات و جنگ های رسانه ای است./جهان نیوز

ارسال نظر

  • گلستان بلاگ
    0

    سلام . خداقوت
    باتشکر بابت ارسال مطلب خوبتان در گلستان بلاگ.
    http://golestanblog.ir/%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D8%AC%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3/
    پاینده باشید
    یاعلی. التماس دعا

آخرین اخبار