مسئول بسیج رسانه گلستان گفت : سردار شهید محمد طاهر طاهری سردبیر نشریه پیام مستضعفین در اوایل انقلاب در گلستان به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه استان گلستان در سال 95 انتخاب شد .

سردار شهید محمد طاهر طاهری به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه گلستان در سال 95 + زندگی نامه و سوابق

به گزارش گلستان24، علی محمد جعفری مسئول بسیج رسانه گلستان در گفتگو با این پایگاه خبری اعلام کرد: یکی از مهمترین کارهای بسیج رسانه استان در ابتدای هر سال انتخاب شهید شاخص برای این قشر است .

جعفری افزود: با تصمیم موافق اکثریت اعضای شورای بسیج رسانه گلستان سردار شهید محمد طاهر طاهری مسئول عقیدتی سیاسی لشکر 5 نصر خراسان و سردبیر نشریه پیام مستضعفین به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه گلستان در سال 95 انتخاب شد.

وی تصریح کرد: سردار شهید محمد طاهر طاهری روزنامه نگاری توانمند و با ذوق خوشنویسی بود و مطالب و مقالات وی نشان می دهد که در این زمینه استعداد و سوابق خوبی داشته است .

مسئول بسیج رسانه گلستان خاطرنشان کرد : بسیح رسانه گلستان از اواخر سال92 شروع بکار کرد و در سال 93 شهید محمد علی روحانی فرد و در سال 94 شهید محمد رضا معززی را به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه گلستان انتخاب کرد .

گفتنی است سردار شهید محمد طاهر طاهری مسئول عقیدتی سیاسی لشکر 5 نصر خراسان فرزند برومند آیت الله سید حبیب الله طاهری گرگانی نماینده فقید مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در سال 63 در عملیات خیبر آسمانی شد .

زندگینامه شهید سید محمد طاهر طاهری:

شهید سید محمد طاهر طاهری سال 1338 در نجف اشرف و در یک خانواده‌ی متدین و روحانی بدنیا آمد. پدرش به لحاظ علاقه به جدّ بزرگوار خود و ادای دین به فرزند، نام نیک محمد را بر او نهاد. چون خون سادات در رگهایش جاری بود. دوران کودکی‌ش را در خانواده‌ای متشرع و در جوار بارگاه ملکوتی، اول مظلوم عالم حضرت علی‌ابن‌ابیطالب(ع) گذراند.

9448

او تمامی مراحل تحصیل را یکی پس از دیگری، با موفقیت پشت سر گذاشت. پس از اخذ مدرک دیپلم، همراه خانواده به گرگان مهاجرت نمود و در حوزه‌ی علمیه‌ی امام صادق(ع) مشغول تحصیل شد خط زیبایی داشت و سعی می‌کرد روایات و جملات زیبای امام(ره) را با خطی خوش تحریر و تکثیر نماید و در «مسجدالرضای» گرگان در اختیار عموم قرار دهد.

شهید طاهری بعد از مدتی وارد دانشگاه شد و سعی می‌کرد با تلفیق حوزه و دانشگاه، معرفت و شناخت خویش را گسترش دهد. پس از مدتی، وی موفق به اخذ مدرک لیسانس شد و در حوزه نیز تا مرحله‌ی «رسائل» پیش رفت و پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان دبیر در یکی از آموزشگاه‌های شهرستان بجنورد مشغول تدریس شد و اوقات فراغت خود را صرف آموزش احکام دین و نیز اقامه‌ی نماز جماعت سپری می‌کرد.

با شروع جنگ تحمیلی، بنا به فرمان امام امت(ره)، حضور در جبهه را بر امر تدریس ترجیح داد به‌همین دلیل به عضویت سپاه پاسداران استان خراسان درآمد و همراه لشکر «نصر» به میدان نبرد اعزام شد و در آنجا مسئولیت برنامه‌ریزی کلاس‌های لشکر را برعهده گرفت.

0025

او جوانی محجوب، متواضع، با اعتقاداتی راسخ و اخلاق پسندیده بود و از هنرمندان متعهد جامعه محسوب می‌شد.

سرانجام شهید طاهری در اسفندماه سال 1363 در «جزیره مجنون» با مزدوران بعثی به نبرد می‌پردازد و به هنگام بازگشت از یکی از روستاهای آزاد شده به دست رزمندگان، مورد حمله‌ی دشمن بعثی قرار می‌گیرد و مجروح می‌شود.

پس از این واقعه جهت مداوا به همان روستا منتقل می‌شود و بعد از آن ماجرا مفقود می‌گردد . پیکر مطهرش بعد از سالها در سال 1387 طی مراسمی با شکوه در گرگان به خاک آرامید.

9450

فرازی از وصیت نامه شهید:

امروز روز بزرگی است، آنچه به نظرم می‌رسد آن است که انقلاب اسلامی نیاز به روحانی خوب دارد. لذا حوزه‌ها خیلی کمبود دارند باید به همه جوانان مستعد و علاقه‌مند بگویم اینکه معدن جوشش و سرزمین مقدس دنیا حوزه‌هاست. حوزه‌ها را گرم‌تر و پرجوش‌تر کنند با این حوزه‌ها می‌توان جهانی را نجات داد.

خدایا حیاتمان را سعادت و مرگمان را شهادت قرار ده.

همیشه بر نفستان غلبه داشته باشید. حالا دوستان و برادران مقداری روی خودتان فکر کنید و ببینید در کجا نقص دارید، همانجا را ترمیم کنید.

از نظر اعتقادی خودتان را بسازید. خودسازی کنید؛ روزه بگیرید؛ امام را تنها نگذارید و همیشه امام را دعا کنید و یاور امام باشید. سنگر خودتان را خالی نکنید؛ در هر لباس که هستید.

003

0004

005

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

  • گلستان بلاگ
    0

    سلام.خداقوت
    مطلب شما در سایت گلستان بلاگ انتشار یافت

    http://golestanblog.ir/%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%B1-%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%87%DB%8C/
    موید باشید
    یاعلی. التماس دعا

آخرین اخبار