معاون رئیس جمهور در گرگان عنوان کرد:

نوبخت گفت: سه کلمه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از اهداف بزرگی بود که انقلاب اسلامی به دنبال آن بود و یک تفکر دینی با رهبری یک مجتهد دینی در رأس آن قرار داشت.

استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هدف بزرگ انقلاب / ایران در جایگاه 18 اقتصاد جهان قرار گرفت

به گزارش گلستان24،​ محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در پایان مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال در گرگان اظهار کرد: 38سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‎گذرد، یعنی افرادی که در جمع ما 40 ساله هستند در زمان پیروزی انقلاب اسلامی یکی دو سال بیشتر نداشتند و یا افرادی که در سن 50 سالگی هستند شاید نسبت به رخداد انقلاب اسلامی خاطره شخصی پیدا نکرده باشند و ضرورت دارد در چنین روزی برای نشان دادن ویژگی‎ها و ابعاد این انقلاب بی‎نظیر در تاریخ ایران اشاره شود.

دینی بودن و وجود رهبری مجتهد مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی

معاون رئیس جمهور افزود: نخستین ویژگی انقلاب ما دینی بودن و رهبری آن با یک مرجع مجتهد و جامع الشرایط بود.

وی ادامه داد: ما در کشورهای مختلف کودتاهایی داشتیم که منجر به تغییر حکومت آنها شد اما نمی‌توانستیم ویژگی انقلاب را برای آنها در نظر گرفت، اما چیزی که در ایران اتفاق افتاد یک کدوتا یا بلوا نبود بلکه یک انقلاب به معنای واقعی همراه با یک دگرگونی بزرگ بود.

وی با بیان این که شاه در ۱۹ دی با قیام خونین، در روزنامه های خود نوشت بلوای قم، تصریح کرد: در راس حرکت انقلاب ما، یک مرجع دینی بود در حالی که هیچ جای دنیا انقلابی نداریم که این گونه باشد.

نوبخت گفت: انقلاب ما در زمانی از تاریخ اتفاق افتاد که در این قرن تحولات بزرگی در سراسر جهان به وجود آمد.

وی با بیان اینکه در قرن بیستم چهار تفکر بزرگ با هم تقابل کردند، افزود: نازیسم( آلمان)و فاشیسم (ایتالیا) که اتحادی به وجود آوردن که با عنوان متحدین شناخته می شد. ، از سوی دیگر کاپیتالیزم در راس آن آمریکا و سوسیالیسم در راسش اتحاد شوروی با هم رو به رو شدند.

رئیس سازمان برنامه  و بودجه کشور اضافه کرد: دنیا ۱۰ سال درگیر این دو تفکر بود، تفکری که پیروز آن آمریکا و شوروی بودند و بیش از ۸۰ میلیون نفر کشته، زخمی و مفقود به جا گذاشت. نیمه اول قرن بیستم در حالی شروع شد که کاپیتالیسم و سوسیالیسم به پیروزی رسیدند اما در نیمه دوم این دو قدرت به جان هم افتادند.

نوبخت با بیان اینکه در نیمه دوم قرن بیستم این دو جبهه در قالب جنگ سرد به جان هم افتادن، افزود: حرف سوسیالیسم که از تفکرات کمونیسم استفاده می‎کرد این بود که ادامه راه پیروزی کارگران و جهانی شدن همه حکومت‎ها به نفع کمونیست‎ها بود.

وی با بیان اینکه در این زمان خبر رسید که از ایران یک انقلاب رخ داده و یک انقلاب دینی در حال شکل‌گیری است، گفت: ابتدا این قدرت‎ها این انقلاب را جدی نگرفتند و از سوی دیگر این انقلاب که به شعار "نه شرقی و نه غربی" پیش می‎رود چیزی نیست که اینها می‎خواهند و یک اتحاد بین این قدرت‎ها شکل گرفت تا این انقلاب را حذف کنند.

رئیس سازمان برنامه  و بودجه کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامی با خصومت این دو قدرت رو به رو شد و هیچ‌گاه از حمایت آمریکا یا شوروی برخوردار نبود و همه دست به دست هم داده بودند که این انقلاب پیروز نشود.

وی اضافه کرد: ویژگی دیگر انقلاب ما این بود که غیر خونین بود. انقلاب فرانسه را بررسی کنید، آن با گیوتین ها گردن ها زدند، اما در انقلاب اسلامی مرجع ما اجازه نداد دست به اسلحه برود یا رو در روی برادران ارتش خود قرار بگیرند. حتی همه را در کنار هم قرار داد و ارتش را به ملت برگرداند.

نوبخت افزود: ویژگی دیگر انقلاب سرعت در پیروزی آن بود. هیچ انقلابی با این سرعت نتوانست مدیریت شود و از 12 بهمن تا 22 بهمن انقلاب اسلامی با قدرت و اقتدار پیروز شد.

برگزاری رفراندوم و حق انتخاب ویژگی مهم انقلاب اسلامی

وی ادامه داد: ویژگی دیگر انقلاب ما این بود که امام (ره) فرمودند رفراندم باید انجام شود. امام به مردم گفت حال که از دست شاه آزاد شده اید باید آزادانه جمهوری اسلامی را انتخاب کنید و مردم با رای ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در 12 فرودرین، جمهوری اسلامی ایران با رای قاطع مردم به پیروزی رسید، افزود: در انقلاب اسلامی با همه ویژگی‎هایی که اسناد فراوان آن وجود دارد، خواسته مردم بود و بنیانگذار انقلاب اجازه داد به آزاد‎ترین شکل، خود مردم انتخاب کنند.

نوبخت به استقامت مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 38 سال از عمر انقلاب اسلامی می‎گذرد و باید بیندیشیم که در این مدت خصومت‎ها چه تغییری داشته است.

تجزیه نخستین هدف دشمنان انقلاب بود

وی افزود: اولین اقدامی که علیه انقلاب آغاز کردند تجزیه بود. زیرا کرد، لر، عرب و ترکمن با انقلاب بود. حادثه گنبد را خبر داریم که چگونه ترکمن ها به دشمن تودهنی زدند. آن ها جریان خلق عرب را علیه ما رقم زدند و فکر می کردند که بلوچ را می توانند علیه انقلاب تحریک کنند اما نتیجه همه آن ها وحدت بیشتر شد.

نوبخت با تاکید بر این که ما امروز این وحدت کلمه را زیر سایه مقام معظم رهبری حفظ می کنیم، گفت: اقدام دیگر دشمن تخریب بود. تک تک چهره های انقلابی را تلاش کردند تخریب کنند و نتیجه این تخریب آن شد که امثال شهید بهشتی ها برای ما محبوب هستند. همان اقدام را علیه آیت الله هاشمی آغاز کردند که جمعیت میلیونی نشان داد این تخریب ها کارساز نیست.

وی با بیان این که بعد از تجزیه و تخریب ناموفق ترورها آغاز شد، اضافه کرد: آن ها تصمیم گرفتند چهره های محبوب را حذف کنند و به همین دلیل شهید مدنی، شهید دست غیب، شهید اشرفی اصفهانی، شهید مطهری و شهید مفتح و امثال این بزرگان را از دست دادیم.

وی گفت: اقدام بعدی آن ها بعد از بی نتیجه ماندن ترور که باعث نشان دادن چهره رجوی و بنی صدر شد، تهاجم نظامی بود. اما امروز ببینید که رژیم صدام کجاست و ما کجاییم.

امنیت ایران اسلامی نقطه اتکا کشورهای منطقه

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این جنگ هشت سال طول کشید  تصریح کرد: امروز امنیت ایران اسلامی را با کشوری که به ما حمله کرد ببینید و امروز ببینید عزت و احترام امام خمینی(ره) کجاست و صدام در کجای تاریخ ایستاده است، امروز نقطه اتکاء ما در کشورهای عراق، یمن و سوریه است.

تحریم های فلج کننده آخرین حربه دشمن علیه انقلاب بود

سخنگوی دولت با تاکید بر این که آخرین کار آن ها تحریم های فلج کننده بود، افزود: تحریم ها آغاز شد. این ها تحریم هایی بود که اگر علیه هر کشوری اعمال شد آن کشور را ساقط کرد.

وی ادامه داد: اتهامی که به ما بستند این بود ایران از انرژی هسته ای برای ساخت بمب اتم استفاده می کند و در شورای امنیت پنج قطع نامه علیه ما تصویب شد و می خواستند ما را مجبور کنند تا به معامله نفت در برابر غذا برسیم. اما در مذاکرات نفس گیر ما ثابت کردیم که انرژی هسته ای برای اهداف نظامی نبوده و اولین باری بود که شورای امنیت تمام قطع نامه ها را لغو کرد.

رئیس سازمان برنامه  و بودجه کشور اظهار داشت: هفته گذشته بانک‎ جهانی پول اعلام کرد هر چند کشورهای بزرگ نفتی مانند عربستان و کویت مجبور شدن حقوق کارکنان کم کنند اما بر اساس گزارش صندوق پول اقتصاد ایران یکی از باثبات ترین اقتصاد های دنیا است و کشور برای نخستین بار به جایگاه هجدهم در اقتصاد جهانی دست یافت.

خاطرنشان کرد: امروز به واسطه پایبندی و وفاداری در خدمت شما آمدم و شما با وفاداری از این انقلاب دفاع کردید و شک نکنید که این ایستادگی و پیروی از مقام معظم رهبری سبب می‎شود در دیگر ابعاد نیز پیروز باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار