وزیر نفت دولت دهم در گرگان عنوان کرد:

وزیر نفت دولت دهم با تاکید بر اینکه «باور» و «ما می‎توانیم» می‎تواند اقتصاد کشور را نجات دهد، گفت: اگر باور کنیم ما می‎توانیم و مشکلات در داخل کشور حل می‎شود یقینا نسخه بهبود اقتصاد در کشور وجود دارد.

باور مکتب «ما می‎توانیم»نسخه بهبود اقتصاد کشور / تمرکز جمنا روی مسائل اقتصادی است/ اجماع اصولگرایان تنها راه عبور از روحانی است

به گزارش گلستان24، رستم قاسمی امشب در جمع فعالان سیاسی و اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: بیش از 70 درصد مردم نگاه سیاسی ندارند و اصولگرا یا اصلاح‎طلب نیستند مهمترین مطالبه آنها حل مسائل اقتصادی است.

وی تصریح کرد: جریان اصولگرایی باید خودش را با خواسته عمومی مردم همراه کند و پاسخ معتبری به آینده کشور بدهد تا مشکلات اقتصادی مرتفع شود باید قبول کنیم اقتصاد کشور مریض است برخی آقایان شعارشان این بود که تورم باید با حیب مردم سنجیده شود اما اکنون قبول ندارند که اقتصاد کشور بیمار است.

رستم قاسمی گرگان (8)

* نسخه بهبود اقتصاد در کشور وجود دارد

وزیر نفت دولت دهم با تاکید بر اینکه «باور» و «ما می‎توانیم» می‎تواند اقتصاد کشور را نجات دهد، افزود: اگر باور کنیم ما می‎توانیم و مشکلات در داخل کشور حل می‎شود یقینا نسخه بهبود اقتصاد در کشور وجود دارد.

قاسمی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در بخش‎های مختلف از جمله صنعت نساجی ابراز کرد: در این صنعت 2 میلیون شغل می‎توان ایجاد کرد که بخش قابل توجهی از کارخانجات نساجی به خاطر واردات تعطیل است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در دنیا دچار تحول شده است، گفت: قیمت تمام شده برخی محصولات در ایران قابل رقابت با محصولات کشورهای دیگر نیست یک کیلو پرتال وارداتی کمتر از هزار تومان است اما همین محصول در کشور با قیمت گزافی تولید می‎شود بنابراین باید کشاورزی در کشور به سمت دانش‎محور شدن پیش برود.

* نمی‎توانیم پاسخگوی خواسته‎های توریسم اروپایی باشیم/ باید به دنبال توریسم حلال باشیم

وزیر نفت دولت دهم از «کیفیت»، «سرعت» و «قیمت» به عنوان مهمترین شاخصه‎های توسعه یاد کرد و گفت: در کشاورزی و اقتصاد کشور باید از نظر تکنولوژی و سایر ابعاد آن تحول ایجاد شود می‎توان با نیروی انسانی سرشار از استعداد مشکلات را حل کرد شرایط موجود زیبنده این ملت و نظام اسلامی نیست.

قاسمی؛ توجه به توریسم را یکی دیگر از موضوعات جدی در کشور دانست و افزود: تا یک قطار اروپایی وارد کشور می‎شود سریع شروع به فیلمبرداری می‎کنند ما نمی‎توانیم پاسخگوی خواسته‎های توریسم اروپایی باشیم چراکه اصلا سنخیتی با فرهنگ اسلامی ندارند ما باید به دنبال توریسم حلال باشیم.

وی گفت: در سال گذشته 2 میلیون و 700 هزار عراقی وارد ایران شدند و 600 ایرانی غیر از اربعین از ایران به عراق رفتند اگر مسئله ویزا و موانع داخلی در کشور حل شود 8 میلیون توریسم عراقی وارد کشور می‎شوند که این می‎تواند به رونق اقتصاد کشور کمک کند.

رستم قاسمی گرگان (4)

* جریان اصولگرایی باید اختلافات را کنار بگذارد

وزیر نفت دولت دهم با اشاره به اینکه سالانه 80 میلیون توریسم حلال به کشورهای مختلف دنیا سفر می‎کنند، افزود: توریسم اروپایی که سنخیتی با فرهنگ و آداب اسلامی ندارد بسیار مورد توجه رسانه قرار می‎گیرد اما شمار زیادی از توریسم عراقی وارد کشور می‎شوند اما کسی آن را نمی‎بیند.

قاسمی با بیان اینکه مسائل اقتصادی مهمترین مشکل کشور است، ابراز کرد: اگر همین روند ادامه پیدا کند و فکر اساسی و بنیادی برای آن نشود در سال‎های آینده با چالش‎های اجتماعی مواجه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه جریان اصولگرایی باید اختلافات را کنار بگذارد، گفت: اصولگرایان باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا موتور محرکه جامعه باشند و شرایطی ایجاد کنند تا اقتصاد کشور رونق بگیرد و با این منابع یک تغییر بنیادی در کشور باید ایجاد کرد تا دغدغه‎های مقام معظم رهبری مرتفع شود.

* دولت می گوید از 100 تحریم 98 تای آن حل شده است/ چرا وضع کشور بهتر نشد

وزیر نفت دولت دهم با اشاره به اینکه موافق تحریم نیستیم چراکه ظلم بزرگی به ایران است، گفت: ما در شرایط سخت از تحریم عبور کردیم، اکنون دولت می گوید از 100 تحریم 98 تای آن حل شده است یا اینکه تحریم ها ترک خورده؛ اما سوال اینجاست پس چرا وضع کشور باید اینگونه باشد.

قاسمی افزود: زمانی در صنعت نفت کشور 120 هزار نفر در پارس جنوبی کار می‎کردند امروز این رقم به زیر 50 هزار نفر کاهش یافته است.

وی گفت: اینکه می‎گفتند تحریم تنها در نفت و پول است دورغ بود، ما در تحریم دارو، تحریم مواد غذایی و تحریم مواد اولیه و سایر کالاها  قرار داشتیم اما در جنگ اقتصادی واقعا پیروز شدیم از تحریم عبور کردیم حتی غربی ها نیز گفتند که تحریم ها بر روی ایران اثر نکرد.

رستم قاسمی گرگان (12)

* دوره تحریم اوج توسعه صنعت نفت ایران بود

وزیر نفت دولت دهم با اشاره به دلایل آمدن غرب پای میز مذاکره گفت: آنها به مذاکره نیاز داشتند ما سه درصد هسته‎ای را به 20 درصد رسانده بودیم و اگر ادامه می یافت آن را به 90 درصد هم می‎رساندیم، این به معنی این نبود که به دنبال بمب هسته‎ای هستیم.

رستمی با بیان اینکه ایران  107 سال است که نفت دارد، ابراز کرد: قبل از تحریم 27 میلیون لیتر روزانه بنزین به کشور واردات می‎کردیم، خارجی‎ها بنزین را تحریم کردند تا کشور ما را با مشکل مواجه کنند روزهای سختی را گذراندیم.

وی با تاکید بر اینکه دوره تحریم اوج توسعه صنعت نفت ایران بود، گفت: در برخی روزها ذخایر ما به سه روز در کل کشور می‎رسید اما دو سال زمان صرف شد تا سبد انرژی کشور تغییر پیدا کند.

قاسمی با بیان اینکه 2 هزار 500 جایگاه سی ان جی ساخته شد، افزود: 25 میلیون لیتر بنزین تبدیل به گاز شد طرح توسعه پالایشگاه‎ها در کشور افزایش پیدا کرد و اگر این شرایط ادامه می یافت وضع ما امروز به مراتب بهتر بود.

* ساختار کشور باید بازمهندسی شود

وزیر نفت دولت دهم در خصوص مسئله قاچاق گفت: قاچاق موضوع سازمان‎یافته ای است که باید به وسیله تکنولوژی آن را حل کرد گلوگاه‎هایی در کشور وجود دارد، قاچاق با فشار و نیروی انسانی تا حدودی قابل برطرف کردن است اما اگر همه بسیج شوند، فشار آورند و مرزها را کنترل کنند برای مدتی آمار قاچاق پایین می‎آید.

قاسمی با تاکید بر اینکه مسئله قاچاق باید به شکل ساختاری حل شود، اظهار کرد: ساختار کشور باید بازمهندسی شود مشکلات کشور را باید به طور اصولی حل کرد.

وی با اشاره به اینکه یک مشکل بزرگتر از بانکداری در کشور مدل اقتصاد است، گفت:  هنوز تا رسیدن به بانکداری اسلامی فاصله زیادی داریم در گام نخست باید بانکداری بودن ربا ایجاد شود تا یک گام به سمت بانکداری اسلامی پیش برویم.

رستم قاسمی گرگان (2)

* تنها راهی که اصولگرایان را می‎تواند به نتیجه برساند جمنا است

وزیر نفت دولت دهم در خصوص جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و اجماع اصولگرایان بر روی کاندیداهای این جبهه تصریح کرد: نباید بین نیروهای اصولگرا چالش وجود داشته باشد، اجماع اصولگرایان سبب می‎شود تا موتور محرکه‎ای در بخش‎های مختلف ایجاد شود، جمنا دیرهنگام تشکیل شد اما تنها راهی که اصولگرایان را می‎تواند به نتیجه برساند جمنا است.

قاسمی بیان کرد: آنچه در نشست اولیه در اسفند سال گذشته انجام شد 10 نفر از بین 21 نفری که مطرح بودند در گام نخست تائید شدند در نشست بعدی قرار است روی این تعداد بحث شود تا از 10 نفر به پنج نفر برای ثبت‎نام در انتخابات دست پیدا کنیم کاندیدایی که بیشترین اقبال را در نظرسنجی در دوران انتخابات، مناظرات و واکنش جامعه داشته باشد به فرد نهایی متمرکز خواهیم شد.

وی گفت: مجموعه مرکزی جمنا به دنبال این هستند که از بین پنج کاندیدا در روز آخر به یک کاندیدا برسیم در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد یک نگاه این است که نباید تنها یک نفر را تا روز آخر برای جمنا نگه داریم یک نگاه هم این است که شورای مرکزی با نظرسنجی که انجام می‎دهد به یک کاندیدا برسیم.

رستم قاسمی گرگان (5)

* باید دولت را وادار به پاسخگویی در مسائل اقتصادی کرد

وزیر نفت دولت دهم افزود: مردم وقتی بینند چند نفر هستند ناامید می‎شوند و دیدگاه دوم شرایط بهتری برای اصولگرایان در بر خواهد داشت و بنا است که در آینده نزدیک جمنا به این نتایجی برسد تنها راهی که از روحانی می‎توان عبور کرد اجماع اصولگرایان و داشتن کاندیدای واحد است.

قاسمی با اشاره به اینکه عبور از روحانی کار آسانی نیست، اظهار کرد: پاشنه آشیل و مشکلات دولت فعلی در مسئله اقتصاد است که اگر دولت پاسخ معتبری در مورد مسائل و مشکلات اقتصادی ندهد، اعتماد مردم سلب می‎شود با آماری که در کشور وجود دارد تنها نقطه‎ای که می‎تواند از دولت عبور کرد چالش‎های اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه باید دولت را وادار به پاسخگویی در مسائل اقتصادی کرد، افزود: آن چیزی که دولت به دنبال آن است اینکه موضوعات اقتصادی را به چالش‎های سیاسی بکشانند تا به موفقیت برسند اگر  بتوانیم موضوع اقتصادی را به عنوان مطالبات سال 1396 مطرح کنیم تا گفتمان امسال شعار مردم شود آن وقت موفق خواهیم شد.

قاسمی با اشاره به اینکه باید نسبت به فقرزدایی در جامعه تلاش شود از وجود 20 میلیون فقیر در کشور خبر داد و گفت: باید آسیب ها را شناسایی و در راستای حل آن گام برداشت.

* تمرکز جمنا روی مسائل اقتصادی است/ اصلاحات از روحانی عبور نخواهند کرد

وزیر نفت دولت دهم با اشاره به اینکه موضوع اصلی جمنا موضوع اقتصادی است، گفت: در نشستی که در تهران داشتیم موضوع اقتصادی به عنوان موضوع اصلی جمنا مطرح شد اگر بتوانیم پاسخ معتبری به این مهم بدهیم به موفقیت خواهیم رسید.

قاسمی با بیان اینکه اصلاحات ممکن است کاندیدای دیگری در انتخابات داشته باشند، افزود: آنها از روحانی عبور نخواهند کرد.

وی در خصوص رئیس دولت سابق نیز بیان کرد: احمدی نژاد یک ظرفیت در کشور است اینکه مردم آقای بقایی را قبول دارند چون احمدی نژاد را قبول دارند اصلا اینگونه نیست.

قاسمی با بیان اینکه جریان انقلابی همواره پشتیبان یکدیگر هستند، گفت: نباید از این جهت نگرانی داشته باشیم اما اگر یکدیگر را رها کنیم قطعا آسیب خواهیم دید.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار