هرسیستم‌عاملی استفاده کنید، هر قدرت پردازشی که گوشی شما داشته باشد و هر مقدار که گوشی شما پیشرفته باشد، یک بار هم که شده به دلایل مختلف به این مسئله برخورد خواهید کرد که گوشی تان فریز کند و لگ بزند.

7 ترفند کلیدی برای افزایش سرعت گوشی هوشمند

به گزارش گلستان24،هرسیستم‌عاملی استفاده کنید، هر قدرت پردازشی که گوشی شما داشته باشد و هر مقدار که گوشی شما پیشرفته باشد، یک بار هم که شده به دلایل مختلف به این مسئله برخورد خواهید کرد که گوشی تان فریز کند و لگ بزند.چندین راه ساده وجود دارد که با انجام آن‌ها، قادر خواهید بود به گوشی‌تان کمک کنید تا ابد کار کند.

1. از شر بازی‌هایی که رهایشان کردید،خلاص شوید: وقتی یک بازی تازه وارد اپ استور یا پلی استور می‌شود،مطمئنا با شوق دنبالش می‌گردید تا آن را نصب کنید. ممکن است این بازی‌ها جذاب به نظر برسند، اما میزان باتری که مصرف می‌کنند وحشتناک است. همچنین حجم ابتدایی نصب به شدت بالاست و طی زمان نیز حجم بازی بالاتر می‌رود و فضای زیادی را اشغال خواهد کرد.این بازی‌ها در پس‌زمینه نیز اجرا خواهند شد و گاهی برای شما نوتیفیکیشن خواهند فرستاد و همین نیز شارژ باتری رامصرف خواهد کرد.با این اوصاف اگر بازی را کنار گذاشته‌اید اما پاک نکرده اید، پیشنهاد می‌کنیم آن را پاک کنید، این گونه فضای بیشتری خواهید داشت و گوشی بهتر می‌تواند باتری خود را مدیریت کند.

2. نرم‌افزار گوشی را آپدیت کنید:یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی با یک اسمارت‌فون، زمانی است که با این پیغام مواجه می‌شوید :«یک آپدیت نرم‌افزاری برای شما موجود است، آیا مایل به آپدیت هستید؟»تمامی گوشی‌ها این عادت را دارند و حتی آیفون‌ها نیز هر چند ماه نیازمند آپدیت هستند.پیشنهاد ما این است که آپدیت مورد نظر را دانلود کنید.به گزارش فارنت،اگر گوشی اندرویدی دارید ،پس از آپدیت یک بار فکتوری ریست هم انجام دهید تا مشکلات احتمالی رفع شود.

3. با اپلیکیشن‌های پس‌زمینه خداحافظی کنید:گوشی خود را بردارید و چک کنید چه مقدار از اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه در حال اجراست. آیا وای‌فای روشن است؟ ارتباط دیتای موبایل چطور؟بستن این اپلیکیشن‌ها و خاموش کردن برخی قابلیت‌ها مانند وای‌فای یا بلوتوث کمک خواهد کرد، روانی بیشتری هنگام کار با گوشی داشته باشید و شارژ باتری‌تان دیرتر به پایان برسد.

4. کمی گوشی را خلوت کنید:به گالری خود مراجعه کنید. عکس‌ها و ویدئوهای غیرضروری را پاک و گوشی را خلوت کنید.

5. بگذارید گوشی‌تان کمی چرت بزند:برای این که گوشی شما روان و با سرعت کار کند، نیازمند این است که یک‌بار خاموش شود. پس اگر از کاربرانی هستید که هیچ‌وقت گوشی خود را خاموش نمی‌کنید در روز یک‌بار هم که شده، آن را روشن و خاموش کنید.

6. به تنظیمات کارخانه بازگردید:اگراین کارها را انجام دادید وتاثیری نداشت، پیشنهاد می‌کنیم آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید. البته بعد از این کار، تمامی اطلاعات گوشی پاک می‌شود و به صورت کامل به نسخه‌ای که ابتدا از کارخانه سفارش داده بودید بازخواهد گشت. پیش از انجام این کار ، حتما از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

7. زرق و برق گوشی را کم کنید:تمام گوشی‌ها و سیستم‌عامل‌ها تلاش کرده‌اند افکت‌ها و زرق و برق‌های خاصی به گوشی خود اضافه کنند.اگر واقعا درباره بالا بردن سرعت گوشی خود جدی هستید، باید این افکت‌هارا خاموش کنید.در نهایت این که می‌توانید هر اپلیکیشن را جدا آنالیز کنید که چه تاثیری روی دستگاه شما می‌‌گذارد.برای این کار به تنظیمات گوشی بروید و هر اپلیکیشن را از نظر اشغال فضا، مصرف باتری و... بررسی کنید  تا متوجه شوید کدام اپلیکیشن باید برود و کدام می‌تواند بماند.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار