خانواده شهید غواص در ماه عسل

سلام "ماه عسل" به دستان بسته و پیکرهای ستم دیده

دانلود فیلم ماجرای شهادت غواصان کربلای 4 در برنامه ماه عسل
خانواده “شهید سید جلیل میری وَرکی” یکی از خط شکنان عملیات کربلای ۴ عصر امروز در برنامه ماه عسل حضور پیدا کردند.
به گزارش گلستان24، مادر شهید سید جلیل میری وَرکی یکی از خط شکنان عملیات کربلای ۴ در برنامه ماه عسل گفت: سید جلیل فرزند اولم بود، قبل از ازدواج ما یک درویش در صحبت با همسرم گفته بود که خداوند فرزند پسری به او خواهد که پس از انقلاب شهید خواهد شد. فرزندم در ۲۷ سالگی عازم جبهه شد.

همسر شهید با اعلام اینکه سال ۱۳۶۰ ازدواج کردیم گفت: همسرم جز نیروهای خوب کارخانه بود برای تهیه یک گزارش عازم جبهه بود اما با مشاهده صحنه های جنگ پس از بازگشت از طریق بسیج ثبت نام کرد،  پسر ما دو ساله بود که عازم جبهه شدند و در سال ۶۵ در آخرین دیداری که با وی داشتیم مجددا عازم جبهه حق علیه باطل شد و دیگر بازنگشت.

خانواده دانلود غواصان کربلای 4  ماه عسل

مادر شهید افزود: در آخرین دیدار با فرزندم پدر شهید به ایشان گفت که در جنگ بسیاری رزمنده ها شهید می شوند نرو، اما سید جلیل گفت: امام فرموده اند: جهاد است و باید بروم. من خطاب به پدر شهید گفتم مگر خون پسر شما از خون امام حسین (ع) رنگین تر است؟ شهید بسیار خوشحال شد و روز بعد عازم جبهه شد و من نزد او گریه نکردم. زمانیکه از من دور شد می دانستم که دیگر باز نمی گردد و شهید خواهد شد. وقتی که فرزندم رفت به نام اماح حسین (ع) نذر کردم چرا که می دانستم دیگر نمی آید.

از نکات در خور توجه در این برنامه این بود که یکی از همرزمان شهید گفت: زمانیکه وارد استدیو ماه عسل شدم شگفت زده شدم چرا که نام فرمانده عملیات سید جلیل، شهید برنامه ماه عسل سید جلیل و نام برادر زاده شهید که در برنامه حضور یافته نیز سید جلیل است.

پسر شهید نیز گفت: من دو ساله بودم که پدرم شهید شد و تا ۴ روز گذشته هیچگونه حسی نسبت به پدر نداشت اما ۴ روز است که معنی پدر را فهمیدم. پدر نیستند اما همینکه جسمشان بازگشته است برای من زیباست.  دختر شهید نیز گفت: قبلا هیچ حسی نسبت به واژه پدر نداشتم، ۲ روزه بودم که پدرم شهید شدند. بیشتر از حس دلتنگی به پدرم افتخار می کنم، لذت پدر داشتن را تازه احساس می کنم و می فهمم که کسانی که پدر دارند چقدر خوشبخت هستند. دل شکستگی زیاد است اما به حرمت بزرگی پدرم می بخشم. حاضرم تمام دنیا را بدهم یک نگاه پدرم را ببینم.

احسان علیخانی در تکمیل صحبت های فرزند شهید گفت: برخی مواقع خطاب به فرزندان شهدا سخنانی می گویند اما فرزند شهیدی گفت: پدر من را برگردانید، بجای من به دانشگاه بروید.

http://danesheroz.ir/wp-content/uploads/2015/07/107.jpg

در خاتمه مادر شهید گفت: من سالهادر انتظار فرزندم بودم و گریه نمی کردم، ۵ دختر دارم گریه نمی کردم که دخترانم ناراحت شوند، سالها گریه نکردم چرا که نمی خواستم دشمنان ما خوشحال شوند. مادر شهید در خاتمه برنامه ماه عسل خطاب به احسان علیخانی که تنها از مادر شهید خواستند که دعایی کنند گفت: از شجاعت فرزندم نگویم؟ فرزندم با ناموس و شجاع بود و به خاطر ناموس دختران و مادران ایران رفت و همچنین در دعایی عنوان کرد: امیدارم پاسدار خون شهدا باشید و دینتان برقرار باشد، آرزوی سلامتی ملت ایران و تعجیل در فرج امام زمان (عج) را دارم.

در برنامه امشب ماه عسل دو تن از غواصان عملیات کربلای 4 دعوت کرده بود تا روایت کنند شجاعت و دلاور مردیهای 175 شهید غواص این عملیات را که مظلومانه و با دست هایی بسته به شهادت رسیده بودند.

یکی از میهمانان که در این عملیات مجروح شده بود و در لحظه ای که تیر خلاص از سوی بعثی ها زده میشد با اتمام فشنگ و حضور یک بعثی دیگر زنده مانده بود از نحوه شهادت دردناک و مظلومانه 175 شهید غواص سخن گفت.

دانلود فیلم ماجرای شهادت غواصان کربلای 4  ماه عسل

 

در ادامه برنامه خانواده اولین شهید شناسایی شده از 175 شهید غواص عملیات کربلای پنج نیز حضور یافتند و به بیان خاطرات پرداختند.

شهید سید جلیل میر ورکی یکی از شهدای غواص بود که چند روز گذشته شناسایی شده است.

پیکر مطهر شهید سید جلیل میری ور کی که پیکر مطهرش مدتی قبل به همراه 270 شهید گمنام دیگر به کشور بازگشت روز پنجشنبه 18 تیر ساعت 10 صبح از میدان شهدای کرج تا میدان سپاه تشییع خواهد شد.

دانلود فیلم ماجرای شهادت غواصان کربلای 4 در برنامه ماه عسل

دانلود فیلم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار