8 آبان سالروز شهادت و رشادت شهیده فهمیده

سالهاست که شهید محمد حسین فهمیده الگوی نوجوان و دانش آموز ایرانی است. 8 آبان سالروز شهادت و رشادت شهیده فهمیده است.همه ساله در کتاب های دانش آموز ایرانی شهید فهمیده نماد غیرت، شهادت و مردانگی بود.امروز این نماد رخت بر بسته و سرزمین سبز و بقول خارجی ها آرامش جایش را گرفته است. امروز ها شهید فهمیده نمی تواند الگوی نوجوانان ایرانی باشد. زیرا غیرت و شهادت را را به نمایش گذاشته است.

برخی از دولت مردان شهید فهمیده  را نادیده می گیرند، تا ملعبه دست غربیان شوند

 

Lane-Jasoosi

شهیدان الگوی می شوند. زیرا هرچه که داشتن در طبق اخلاص گذاشتند و رفتند. تا جوانان ایران زمین از رشادات ها، از خود گذشتگی های شهدا،  درس زندگی، غیرت و مردانگی بگیرند. زیرا آینده ایران در دست جوانان ایرانی  ست.دشمنان  به بهانه های مختلف می خواهند . با فراموشی سپردن یاد شهدا ،جوان ایرانی رادست نشانده و بی ادعا پرورش دهند و عده ای در داخل به تبعیت از نقشه های دشمنان سعی دارند پاسبان خوبی برای آنان باشند.

به گزارش گلستان 24، سالهاست که شهید محمد حسین فهمیده الگوی نوجوان و دانش آموز ایرانی است. 8 آبان  سالروز شهادت و رشادت شهیده فهمیده است.همه ساله در کتاب های دانش آموز ایرانی شهید فهمیده  نماد غیرت، شهادت و مردانگی بود.امروز این نماد  رخت بر بسته و سرزمین سبز و  بقول خارجی ها آرامش جایش را گرفته است. امروز ها شهید فهمیده نمی تواند الگوی نوجوانان ایرانی باشد. زیرا غیرت و شهادت را را به نمایش گذاشته است.

 دشمنان می خواهند  الگوی غیرت  را از نوجوان ایرانی بگیرند. وقتی غیرت رفت بدنبالش فرهنگ هم می رود. سپس انسانها دست آموز، غربیان می شوند. تا هر چه می خواهند بر سرمان بیاورند. چرا که دیگر انگیزه شهادت و جانفشانی برا ی اسلام و سرزمین ایران از دست رفته است .این می شود که امروز برخی از دولت مردان شهید فهمیده را نادیده می گیرند تا ملعبه دست غربیان شوند.

شهید فهمیده الگوی شایسته ای برای دانش آموزان

این دانش آموز رزمنده بسیجی، با ایمان و بینش عمیق واستوارخود در جنگ با دشمن پیش قدم و با نیل به شهادت ، درس شجاعت ، فداکاری و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب الله می آموزد. امام بزرگوارمان از این نوجوان 13 ساله به عنوان رهبر یا د کرده، شهید فهمیده  تحول عظیمی در شیوه های دفاع مقدس و نبرد رزمندگان اسلام ایجادمی کند و راه پیروزی وسرافرازی را یکی پس از دیگری، هموار می سازد. امروز شهید فهمیده به حق الگوی شایسته ای برای دانش آموزان بسیجی و جوانان و نوجوانان کشور است. یاد آوری این حماسه می تواند یادآور دوران دفاع مقدس و ارزش های والای آن زمان باشد. شهید فهمیده در 8 آبان 1359 به شهادت می رسد.                                              

فهمیده در بیان رهبری

رهبر معظم انقلاب ، می فرمایند: زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش آموز بسیجی ، شهید فهمیده از اصالت های دفاع مقدس می باشد .مقام معظم رهبری د ردیدار با خانواده او در رابطه با فداکاری و شجاعت او فرمودند: بروز چنین حوادثی که از تربیت صحیح واصالت های خانوادگی است ، صرفا درمحیط های اسلامی جلوه گری و نور افشانی می کند.                             

فهمیده از نگاه آوینی

سید شهیدان اهل قلم ، حاج مرتضی آوینی ، در قسمتی از برنامه پنجم روایت فتح با نام شهری درآسمان شهادت محمد حسین فهمیده را این گونه زیبا ترسیم می کند: خرمشهر، از همان آغاز خونین شهر شده بود. خرمشهر، خونین شهر شده بود. آیا طلعت را جز از منظر این آفاق  می توا ن نگریست ؟ آنان درغربت جنگیدند و با مظلومیت به شهادت رسیدند و پیکرهای شان زیر تانک های شیطان تکه تکه شد و به آب و باد و خاک و آتش پیوست . اما... راز خون آشکار شد. راز خون را جز شهدا در نمی یابند. گردش خون در رگ های زندگی شیرین است . اما ریختن آن در پای محبوب ، شیرین تر.... شایستگان آنانند که قلبشان را عشق تا آن جا انباشته است که ترس از مرگ جایی برای ماندن ندارد. شایستگان جاودانانند. حکمرانان جزایر سرسبز اقیانوس بی انتهای نور، که پرتوی از آن همه کهکشان آسمان دوم را روشنی بخشیده است. 

امام هر چه اراده کند، همان را انجام خواهم داد

وی فرزند محمد تقی است که در خانواده ای مذهبی د ریکی از روزهای بهاری اردیبهشت 1346 در شهر خون و قیام درخانه ای محقر و کوچک در محله پامنار قم چشم به جهان گشود. وی شیفته و عاشق امام قدس سره بود و با تمام وجود سعی در اجرای فرامین امام قدس سره داشت . فهمیده دوازده ساله بود که حوادث کردستان اتفاق افتاد.او که عشق انقلاب وامام قدس سره را در سر داشت ، خود را به کردستان می رساند، ولی به دلیل کمی سن، برادران کمیته او را با زمی گردانند شهید فهمیده می گفت : امام هر چه اراده کند، همان را انجام خواهم داد و من تسلیم او هستم . هنگام ورود اما م قدس سره به ایران به دلیل مصدوم بودن ، موفق به زیارت امام قدس سره نمی شود، اما پس از بهبودی دراولین فرصت به شهر مقدس قم رفته وبا امام (ره) دیدار می کند. شهید فهمیده ، یکی از هزاران دانش آموز بسیجی کشور است که با نثار خون خود برطراوت و سرخی خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزود. وی دوران کودکی و نوجوانی خود را در حالی سپری کرد که هر روز آن همراه حادثه ای بود که در شکل گیری شخصیت او موثر واقع می شد. او با سرمایه عظمیی از فهم و درک انقلابی واسلامی به دنبال طوفان حوادث انقلاب، واردجنگ شد و با وجود سن کم ، خود را به خونین شهر قهرمان رسانید و با اقدامی آگاهانه و شجاعانه ، نام خود را در دفتر شهیدان زنده تاریخ ثبت کرد.

شهید فهمیده به تنهایی یک لشگر می شود

او به اتفاق دوست شهیدش محمد رضا شمس ، دریک سنگر قرار داشتند تا درهجوم عراقی ها به خرمشهر محاصره می شوند.محمد رضا شمس ، دوست و هم سنگر حسین زخمی می شود و حسین با سختی و زحمت زیاد او را به پشت خط می رساند و به سنگر خود بر می گردد و می بیند که تانک ها ی عراقی به طرف رزمندگان اسلام هجوم آورده ودر صدد محاصره آن ها هستند.حسین درحالی که تعدادی نارنجک به کمرش بسته و در د ستش گرفته بود به طرف تانک ها حرکت می کند. تیری به پای او می خورد واز ناحیه پا مجروح می شود. اما زخم گلوله نمی تواند از اراده محکم و عزم پولادین او جلوگیری نماید. بدون هیچ دغدغه  و تردیدی تصمیم خود را عملی می کند واز لا به لای امواج تیر که از هر سو به طرف او می آمد، خود را به تانک پیشرو می رساند وآن را منفجر می کند و خود نیز تکه تکه می شود . افراد دشمن گمان می کنند که حمله ای از سوی نیروهای ایرانی صورت گرفته است ، جملگی روحیه خود را می بازند و با سرعت تانک ها را رها کرده و فرار می کنند. در نتیجه ، حلقه محاصره شکسته می شود و نیروهای کمکی هم  می رسند و آن قسمت را از وجود متجاوزان  پاک سازی می کنند. شهید فهمیده به تنهایی یک لشگر می شود. داوود برادرش سه سال بعد از شهادت محمد حسین شهید می شود.   

 شهید فهمیده، الگوی شهادت و غیرت

شهید فهمیده  با داشتن خانواده ای متدین ومذهبی و شرایط خاص شهر مقدس قم زمینه مساعد روحی او را رشد می دهد.از عوامل مهم دیگر د رشکل گیری شخصیت او ، نوارها واعلامیه های امام است که قبل از انقلاب به دست او می رسید.

امروز دانش آموزایرانی به شهید فهمیده اقتدا می کند. الگویش شهید فهمیده است. دشمنان نگران شده اند. برخی دولتمردان همنوا با دشمنان می شوند و شهید فهمیده را از برگ های دروس دانش آموزان محو می سازند. اما چه خیال واهی زیرا شهید فهمیده همیشه زنده است. درذهن نوجوان ایرانی شهید فهمیده، الگوی شهادت و غیرت، است و باقی خواهد ماند. برای شادی روحش صلوات!!!

انتهای پیام /

بشارت نیا

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار