اخیرا کتاب هم رزمان حسین چاپ شده است که بی شک می توانیم ان را مرهم این شکاف دانست؛کتابی خواندنی و پرمغز ست که به در سیره عملی خواننده هم اثرگذار است.

معرفی کتاب هم رزمان حسین

نگاه های سطحی به زندگی اهل بیت و از ان بدتر مطالب سطحی که درباره این بزرگواران نوشته می شود،موجب شده سیره حقیقی این بزرگواران به درستی شناخته نشود و همه ابعاد شخصیتی این بزرگواران را درک نکنیم.

اخیرا کتاب هم رزمان حسین چاپ شده است که بی شک می توانیم ان را مرهم این شکاف دانست؛کتابی خواندنی و پرمغز ست که به در سیره عملی خواننده هم اثرگذار است.

 

هم رزمان حسین، بهترین کتاب های اخیر برای مطالعه سیره ائمه معصومین می باشد و اذعان دارد که همه ائمه یک کار واحد کردند هرچند روش شان متفاوت بود اما همگی یک هدف واحد داشتند وهم رزم امام حسین(ع) بودند

این کتاب حاصل مجموع سخنرانی های امام خامنه ای در مسجد انصارالمهدی تهران است که در فاصله سال های 42تا51  اتفاق افتاده است و با گذشت سالیان دارز هنوزم مطالب آن  جدید و عمیق است که گواه   عمق تفکر گوینده می باشد

این کتاب در قالب 10گفتار موضوعات مهمی چون‌ اهمّیّت شناخت صحیح امامان و توطئه دشمنان برای تحریف چهره‌ مبارزاتی آنان، معنای جهاد و مقصود از مجاهدت ائمّه علیهم‌السّلام سخن گفته‌اند.

وحدت شخصیّت معصومین علیهم‌السّلام در امر جهاد و حیات سیاسی امام سجّاد، امام باقر، امام صادق و امام کاظم علیهم‌السّلام را تحلیل کرده و با طرح «انسان 250 ساله»، مراد از آن را توضیح داده‌اند. سپس به بیان حقیقت فعّالیّتهای سیاسی آشکار امامزادگان از قبیل زیدبن (ع)پرداخته‌اند، و سپس وجه توجّه ائمّه(ع) به شعرای مجاهد و برخورد سخت با علمای درباری را بیان کرده و مقصود از تقیّه را شرح داده‌اند.

به تازگی مؤسّسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) مجموعه متن سخنرانیها را که پس از پیاده سازی از سند صوتی، ویرایش و تنظیم شده است، در اختیار خوانندگان ، جویندگان راه و روش واقعی ائمّه‌ هدی(ع) قرارداده است.

صفحاتی از کتاب:

چرا امام باقر(علیه‌السّلام) را میگویند «باقرالعلوم»

در روایات می‌آید که به امام باقر باقرالعلوم گفته شد، لانّه یبقر العلم؛ دانش را میشکافد... [اینکه] امام باقر «باقرالعلم» است، یعنی حقایق و مفاهیم اسلامی را که در قشری از دروغ و فریب و ریا و تحریف پیچیده شده بود میشکافد و آن لُبّ و مغز را می‌اندازد در کام مشتاقان حقیقت. ص142

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار