کمیل شهواری در گفت و گو با گلستان24؛

کمیل شهواری، کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و عضو هیئت علمی دانشگاه است. وی مدیریت انجمن گفت و گوی گلستانه را بر عهده دارد.

مدیر انجمن "گلستانه" در "گلستان24"

 گلستان24، در یگ گفت و گوی اختصاصی، پای صحبت های یکی از فعالین فرهنگی شهرستان کردکوی نشسته است. کمیل شهواری، کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و عضو هیئت علمی دانشگاه است. وی مدیریت انجمن گفت و گوی گلستانه را بر عهده دارد.

 

 

نام اول این سایت "تمیشه" بود

این فعال فرهنگی علت حضورش در عرصه فرهنگ را احساس مسئولیتی که به عنوان یک فرد علاقه مند به آرمان های انقلاب اسلامی در خود احساس  کرده است می داند و می گوید: با توجه به کمبودها و کم کاری هایی که در این حوزه وجود داشت به این عرصه وارد شدم. شاخص ترین فعالیتی که در حال حاضر دارم سایت گلستانه است.

وی در جواب این سوال که ایده تشکیل انجمن گلستانه چگونه شکل گرفت می گوید: در سال های گذشته یکی از مشکلاتی که در استان گلستان و همین طور در شهر کردکوی وجود داشت این بود که فعالیت چشمگیری از سوی کاربران این منطقه وجود نداشت. با وجود استعدادهای بسیاری که در گلستان وجود دارد اما این استان در فضای مجازی بسیار غریب و گمنام بود. هدف اولیه این بود که فضایی ایجاد شود که کاربران فضای مجازی استان بتوانند توانایی های خود را نشان بدهند و برای شناسایی این استان در فضای مجازی هم کاری انجام بشود.

وی ادامه می دهد: هسته ی اولیه با کمک جمعی از دوستان در شهر کردکوی آغاز شد و نام اولیه سایت هم تمیشه بود. معمولا بسیاری از افرادی در آغاز فعالیت خود، اقدام به تاسیس سایت خبری می کنند. اما به پیشنهاد یکی از دوستان، در مورد این سایت، تالار گفتگو یا فروم انتخاب شد تا بتوان از مشارکت کاربران بیشتری بهره برد.

 

 

از همه ایران کاربر فعال داریم

در فاز اول هدف شهرستان کردکوی و فعال کردن کاربران این شهر بود. این طرح بسیار خوب و موفقیت آمیز اجرا شد و در فاز دوم با توجه به اینکه ما نه تنها از سراسر استان بلکه از بسیاری از نقاط کشور کاربر فعال داشتیم. نام سایت به گلستانه تغییر پیدا کرد و با تاکید بر نقش استان گلستان به کار ادامه می دهیم. با این حال با توجه به خاصیتی که فضای مجازی دارد و فاصله ها را از بین می برد، ما همچنان از تمام نقاط ایران کاربران خوبی داریم.

 

کمیل شهواری گلستانه

توانمند کردن کاربران در فضای مجازی از اهداف اصلی گلستانه است

مدیر انجمن گلستانه درباره اهداف این انجمن می گوید: ما در این محیط مجازی اهداف گوناگونی را دنبال می کنیم و در برخی موارد به لطف خدا نتایج خوبی داشته ایم. یکی از اهداف پایه ای ما توانمند کردن کاربران در استفاده مناسب از فضای مجازی است. همچنین شکوفا کردن استعدادهای گوناگون کاربران، پررنگ کردن ارزش های مذهبی و معنوی در فضای مجازی، معرفی بهتر استان گلستان در فضای مجازی، تولید آثار مناسب فرهنگی و فراهم آوردن یک محیط مناسب و سالم برای فعالیت مجازی برای همه سنین از جمله اهدافی است که دنبال می کنیم.

 

 

کاربران "گلستانه" تولید کننده هستند

وی در توضیح برنامه ها و فعالیت های این انجمن می گوید: ما در طی حدود چهار سال فعالیت های بسیار متنوعی داشتیم که توضیح کامل آن کمی مشکل است.

یکی از تلاش های ما در این جهت بود که کاربران ما تولید کننده باشند. برای بسیاری از شما پیش آمده است که وقتی دنبال مطلب خاصی در اینترنت باشید تقریبا همه مطالب کپی از یکدیگر است. ما روش متفاوتی در پیش گرفتیم و کاربران را تشویق کردیم که مطالب را از خودشان بنویسند. تا کنون کاربران ما چندین هزار مطلب و مقاله با موضوعات گوناگون نوشته اند و بیش از چند ده هزار تصویر جدید در فضای مجازی با موضوعات مختلف به ثبت رسانده اند.

 

تمام هزینه های سایت را کاربران تامین می کنند

شهواری در ادامه می گوید: یکی دیگر از برنامه ها ایجاد روحیه کار جمعی و مسئولیت پذیری در بین اعضا بود که در این زمینه هم بسیار موفق بودیم. به طوری که اکثر هزینه های سایت و همچنین کارهای عملیاتی گوناگون بر عهده کاربران سایت بوده است و از هیچ نهادی کمکی دریافت نکردیم.

وی با توضیح برنامه خیمه انتظار آن را یکی از  شکوه مند ترین برنامه های اجرا شده این انجمن می نامد و می گوید: برپایی این خیمه انتظار به مناسبت نیمه شعبان و میلاد حضرت ولی عصر(عج) بود که در چند سال متوالی با کمک کاربران در شلوغ ترین میدان شهر کردکوی برگزار شد. وی ادامه می دهد: همچنین برگزاری مراسم افطاری برای چند سال پی در پی با حضور و مشارکت کاربران را داشتیم. در کنار این ها کاربران سایت سرپرستی چند نفر از ایتام را نیز به عهده گرفته اند و هر ماه کمک هزینه ای به آن ها پرداخت می کنند.

 

کمیل شهواری گلستانه

برای نابودی شاهین نجفی جایزه تعیین کردیم

این فعال فرهنگی، دیدار با امام جمعه محترم شهرستان کردکوی حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شاعری، دیدار حاج صادق روشنی یکی از جانبازان عزیز استان و  دیدار با فرماندار وقت شهرستان کردکوی، همچنین ختم قرآن و ختم صلوات با کمک کاربران به مناسبت های گوناگون را، از دیگر فعالیت های فرهنگی این انجمن نام می برد.

وی می گوید: در یکی از دوره های ختم صلوات که با خیمه انتظار سال 93 همراه بود، کاربران و مردم شهر کردکوی حدود 5 میلیون صلوات برای سلامتی آقا امام زمان ختم کردند. در پاسخ به توهین شاهین نجفی به مقدسات مردم، جایزه ای برای نابودی این شخص تعیین گردید.

 

مسابقات گوناگون در گلستانه

کمیل شهواری با بیان این که چندین دوره آموزشی گوناگون مانند طراحی وب و فوتوشاپ با توجه به علایق کاربران و به منظور توانمند سازی آن ها در انجمن گفت و گوی گلستانه برگزار شد، تاکید می کند : تعداد بسیار زیادی مسابقات گوناگون که شاید به صد عنوان یا بیشتر برسد توسط این سایت انجام گرفت.

این مسابقات به صورت مختصر از این قرار است:

« مسابقه وبلاگ و وب‌سایت نویسی به مناسبت هفته دفاع مقدس، مسابقه بزرگ ترویج گفتمان ولایت با موضوع اقتصاد مقاومتی، مسابقه به مناسبت ماه محرم، مسابقه حماسه سیاسی و حضور گسترده، مسابقه ادبی به مناسبت بزرگداشت ایام برگزیده‌ی ماه مبارک رمضان، مسابقه تزیین سفره هفت‌سین، مسابقه اینترنتی در انتظار یار با موضوع تذکر لسانی و امر به معروف، مسابقه طراحی لوگو، مسابقه خوشنویسی، مسابقه طراحی گرافیکی، مسابقه عکاسی، مسابقه تزیین سفره افطار، مسابقه حل جدول، مسابقه نقاشی، مسابقه حدس عکس، مسابقه بهترین تولید محتوای گردشگری، مسابقه لیگ بازی‌های کامپیوتری، مسابقه یافتن رمز، مسابقه یادواره شهدای شهر کردکوی و بسیار موارد دیگرکه نام بردن آن باعث طولانی شدن بحث میشود اشاره کرد.»

وی ادامه می دهد: در کنار این موارد تولیدات فرهنگی دیگری نیز داشتیم که شامل چندین شماره رادیوی اینترنتی، چندین مجله اینترنی و یک شماره برنامه تلویزیون اینترنی بود.

 

کمیل شهواری گلستانه

چندین مقام استانی کسب کردیم

مدیر انجمن گفت و گوی گلستانه، در جواب این سوال که آیا از فعالیت سایت رضایت دارید یا خیر می گوید:  به لطف خدا دستاوردهای خیلی خوبی داشتیم. چندین بار هم مقام استانی کسب کردیم. اما دنبال این مسائل و یا کار نمایشی نیستیم. هدف فقط رضایت خدا بوده است. اما اینکه رضایت صد در صد وجود داشته باشد قطعا اینطور نیست و اینکه تصور کنیم به بالاترین حد ممکن رسیده ایم قطعا باعث پسرفت و گمراهی خواهد شد. تمام تلاش هر روزه ما این است که از روز قبل بهتر باشیم.

شهواری درباره برنامه های آینده این سایت می گوید: افزایش تولیدات فرهنگی، آگاهی بخشی بیشتر به کاربران، فراهم کردن محیط جذاب و در عین حال مفید به منظور جذب کاربران از جمله برنامه های آینده است.

وی در پایان این گفت و گو می گوید: از سایت بسیار خوب شما تشکر می کنم که توجه ویژه ای به فعالین فرهنگی استان گلستان دارد و در شناساندن فعالیت های آنان تلاش می کند. ان شاالله تمام این تلاش های ما و شما و بقیه دوستان در جهت رضایت امام زمان (عج) و کمک به ظهور هر چه زودتر ایشان باشد.

 

ارسال نظر

  • گلستان بلاگ
    0

    سلام
    خدا قوت
    مطلب شمادر سایت گلستان بلاگ منتشر شد

    http://golestanblog.ir/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D9%87/
    موفق باشید
    یا علی

  • صالحون
    0

    به به ، آقا کمیل عزیز
    خدا قوت رزمنده

آخرین اخبار