فروشندگان و خریداران دوره گرد با وانت‌بارهای مجهز شده به بلندگوهای گوش‌خراش، در ساعت‌های استراحت آرامش مردم روستای النگ را سلب کرده اند

فروشندگان دوره‌گرد آرامش مردم روستای النگ را سلب کرده‌اند

به گزارش گلستان 24، استرس، اضطراب، سردرد، خستگی ، رفتارهای ضداجتماعی، خشونت طلبی، تحریک پذیری، پرخاشگری، کاهش تمرکز، کاهش بازده کاری، تسریع روند پیری ، زود رنجی، بی خوابی، تشدید یا ایجاد بیماری های روانی، کاهش بازده فکری و جسمی، کاهش کیفیت و کمیت خواب از اثرات آلودگی صوتی بر انسان است.

فروشندگان دوره گرد در کوچه ها و معابر روستای النگ موجب ایجاد مزاحمت برای مردم شده اند.

وانت بارهای مجهز شده به بلندگوهای گوش خراش متاسفانه ساعات اولیه صبح یا ظهر در کوچه ها تردد می کنند که اعتراض بسیاری از مردم روستای النگ را در پی داشته است.

این فروشندگان که اغلب حامل بارهای چون میوه و تره بار یا خریداران مواد زائد هستند با راه انداختن سرو صدای بسیار و به‌ کارگیری بلندگوهای دستی خواب و استراحت بسیاری از مردم را مختل کرده اند.

یکی از اهالی النگ می گوید: متاسفانه وانت بارها همین که وقت استراحت می­رسد فریادهای بی­وقتشان کلافه­مان می‌کند. وقت شناس خوبی نیستند، اصلا به زمان استراحت مردم توجه نمی کنند که موجب برهم زدن استراحت مردم مخصوصاً کودکان و افراد سالخورده می گردند.

یکی دیگر از اهالی النگ در این خصوص می گوید: بارها به این فروشندگان اعتراض کرده ایم حتی به شورای اسلامی گفتیم ولی توجهی از جانب آنان دیده نشده و حتی بعضی از فروشندگان عمداً در پاسخ به اعتراض ما صدای بلندگوهایشان را زیادتر هم می کنند.

در خاتمه لازم است این دسته از فروشندگان زمان مناسبی را جهت فروش میوه و تره بار خود و یا خریداران ضایعات هم زمان مناسبی را جهت خرید ضایعات درنظر بگیرند تا مزاحم مردم نشوند.

انتهای پیام/رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار