رئیس شورای شهر گنبدکاووس در نشست مطبوعاتی:

رئیس شورای شهر گنبدکاووس در نشست مطبوعاتی که امروز در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد گفت: اختلافات شورای شهر و شهردار گنبد حل شده است و ما فعلا قصد استیضاح شهردار را نداریم.

فعلا قصدی برای استیضاح شهردار نداریم

به گزارش گلستان 24، علی پورمندی افزود: ما نمایندگان مردم هستیم و باز هم نیاز باشد از شهردار سوالاتی خواهیم کرد هر چند در حال حاضر قصدی برای استیضاح نداریم.

جمع آوری متکدیان نیازمند همکاری سایر دستگاههاست
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر جمع آوری متکدیان از سطح شهر گفت: با توجه به مشکلات حقوقی نگهداری متکدیان در یک مکان نیاز است تا سایر دستگاهها نیز همکاری داشته باشند.

پورمندی اضافه کرد: شورا پیشنهاد می کند ستادی متشکل از فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی،شورای شهر و شهرداری و بهزیستی و با سرپرستی فرمانداری تشکیل شود ، چرا که جمع آوری متکدیان کار آسانی است اما برای جلوگیری از عواقب استقرار این افراد با رنج سنی مختلف نیاز به همفکری و همکاری بیشتر است.

IMG_1190

رئیس شورای شهر گنبد در ادامه همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگران از خبرنگاران در خصوص اقدامات شورا در حوزه فعالیت های ورزشی و حمایت از ورزش اذعان کرد: هر چند متولی اصلی ورزش در شهرستان اداره ورزش و جوانان است اما شورا و شهرداری در سال ۹۴ بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای حوزه فرهنگی و ورزشی شهر در نظر گرفته است.

IMG_1202

علی پورمندی در خصوص حمایت از والیبال در گنبد نیز گفت: با توجه به وجود استعداد های خوب ورزشی در شهرستان نیاز است اسپانسرهای موجودحمایت شوند و در این راستا نیز چندین نشست گذاشته شده است.
وی از تیم داری شوار و شهرداری در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در رشته فوتبال نیز برنامه ای برای تیم داری داریم که البته شاید به نام شهرداری و شورا نباشد اما قطعا اسپانسر شهرداری و شوراست.

پورمندی همچنین یادآور شد: با توجه موقعیت شهر گنبد و وجود ظرفیت های گردشگری نیاز است که برنامه ها در سطح کلان طرح شود البته برنامه هایی برای استفاده از ظرفیت رودخانه های شهرستان برای ایجاد کمربند سبز داریم که در حال حاضر به دلیل خاکی بودن بستر رودخانه ها باید زیرساخت ها آماده شود.

IMG_1205

انتقال جمعه بازار ضروری است /جانمایی مکان جدید ترمینال انجام شده است
رئیس شورای شهر گنبد انتقال جمعه بازار از منطقه مسکونی را که مشکلات و معضلات زیادی را برای اهالی به وجود آورده است ضروری خواند و افزود: به دلیل ازدحامو ترافیکی که در این مکان ایجاد می شود حتی امکان حضور اورژانس ، آتش نشانی و وسایل نقلیه نیروی انتظامی در صورت وقوع حادثه ای وجود ندارد لذا برای جابجایی این بازار ضلع شمالی بازار روسها در نظر گرفته شده است.

IMG_1195
وی همچنین در رابطه با انتقال ترمینال شهرستان نیز اذعان کرد: جانمایی مکان جدید ترمینال انجام شده است و قرار است به زمینی در حد فاصل مجتمع تجاری هاوش و جایگاه CNGانتقال یابد.
پورمندی افزود: مجوز احداث ترمینال در این زمین از شورای ترافیک اخذ شده است و بزودی گلنگ زنی می شود.

به زودی فاز اول پارکینگ طبقاتی تحویل داده می شود
علی پورمندی در پاسخ به سوال دیگری که از وضعیت پارکینگ های طبقاتی در شهر پرسیده شد گفت: روند احداث و حذف پارکینگ در دوره قبل فروش پارکینگ بوده است اما رویکرد ما احداث پارکینگ در محل است.ته شده است چون بند مشخصی برای تحویل پارکینگ در آن مشخص نشده است متاسفانه علی رغم گذشت ۲ سال از این قرارداد هنوز پارکینگی تحویل داده نشده است و ما هیچ گونه فشاری نمی توانیم به پیمانکار وارد کنیم.

IMG_1194

پورمندی به اقداماتی که در این راستا انجام گرفته است اشاره کرد و افزود: آخرین نتیجه گیری ما از این پیگیری ها این است که مقرر شد این پیمانکار به همان میزان که واحد به متقاضیان تحویل می دهد، پارکینگ به ما تحویل دهد و با تحویل سایر پروژه ها نیز باقی پارکینگ ها تحویل داده شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال طبقه اول پارکینگ تحویل داده شود و زمین جدیدی نیز در خیابان حافظ شمالی برای پارکینگ تملک شده است.

حفظ فضای سبز گنبد نیازمند آموزش همگانی است
عضو شورا در کمیسیون محیط زیست و سلامت نیز در این جلسه با اشاره به لزوم حفظ فضای سبز در گنبد گفت: برای صرفه جویی در مصرف آب و با توجه نوع اقیلم منطقه، چنارهایی در سطح شهر کاشته شده است.

IMG_1216

حاجی نظر شیرمحمدلی افزود: تا کنون تولید گل و گیاه در شهرستان برای مصارف خود شهرداری و شهر بوده است که با توجه به ظرفیتی که در شهرستان وجود دارد می توان تولیدات را به سایر شهر های استان و حتی سایر استان ها صادر کرد که شورا با راه اندازی گلخانه هایی در صدد بالفعل کردن این پتانسیل است.
وی همچنین اذعان کرد: برای حفظ فضای سبز و عدم تحمیل هزینه به شهروندان نیاز به درآمدزایی از این بخش و حتی آموزش همگانی برای شهروندان خصوصا دانش آموزان است.

برای رفع مشکل سد معبر نیاز به تشکیل کمیته راهبردی است
سد معبر مسئله دیگری بود که از سوی خبرنگاران مطرح شدو شریف نافعی دیگر عضو شورای شهر در این زابطه گفت: نیاز است کمیته راهبردی برای رفع این مشکل در شهرستان تشکیل شود چرا که قانون در این خصوص وجود دارد اما در عمل شورا به تنهایی قادر به اعمال قانون نیست و نیاز به حضور ارگان های مختلف و همکاری متقابل است.

IMG_1209
نافعی ادامه داد: می توان برای رفع مشکل سد معبر دست فروشان بازارچه محلی ایجاد کرد که البته در این راستا در خیابان امام زاده زمینی نیز دیده شد ولی متاسفانه توافقات لازم انجام نشد.

انتهای پیام/قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار