جامعه پزشکان جواب دهند؛

بعد از انتشار تصویر سلفی دانشجویان با اجساد تشریح شده، بلافاصله شبکه های اجتماعی و کاربران واکنش های تندی به اینگونه سرگرمی ها نشان دادند.

سلفی بی جنبه ها با اجساد +عکس

به گزارش گلستان24، این روزها که بازار عکس های سلفی داغ است ، مردم با عکاسی از خود و حتی از کوچکترین و خصوصی ترین مسائل شخصی شان، این موضوع را درنظر نمی گیرند که چه قدر این تصاویر وحشتناک و خصوصی می تواند با روح و روان دیگران بازی کند و بدون قید و بند خاصی آنها را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند که این مسئله از نظر روانپزشکان رفتاری منفعلانه است.

 

اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که کاربران فضای مجازی در مواجهه با این پست ها و تصاویر عکس العمل منفی خود را نسبت به  آن ها نشان می دهند.

 

نمونه بارز این رفتار،تصاویری است که دیروز توسط برخی دانشجویان پزشکی منتشر شد. این افراد در یکی از کلاس های تشریح با اجساد سلفی گرفته اند اما کاربران درشبکه های اجتماعی هر جا که به پست این عکس ها برخوردند کامنت ها و واکنش های تندی نسبت به این رفتار بیمار گونه ای که باب شده را داشتند.

 


شایان ذکر است؛ چندی پیش سازمان نظام پزشکی  که پیش‌ قروال مقابله با تولید سریال مهران مدیری بود و پیش و حین تولید سریال درحاشیه با انتشار یک نامه رسماً به مقابله با ساخت چنین اثری پرداخت و این کمدی را اثری در راستای سلب اعتماد عمومی به پزشکان خواند و پس از این نیز قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت از پرده بیرون آمد و در آخرین کوشش، نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان صداوسیما در مخالفت با این سریال منتشر کرد که سلسله تلاش‌ها برای توقف ساخت این سریال را نشان می‌داد.

 

جامعه پزشکان باید برای افزایش علم و دانش خود تلاش کنند اما این تصاویر نشان می دهد که حتی در میان افراد تحصیل کرده نیز مساله سلفی ها به مشکل بزرگی تبدیل شده است.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار