در سریال Blacklist رخ داد؛

نیروهای سپاه قدس 6 کارمند شرکتی که برای سپر دفاعی موشکی اسراییل (رژیم صهیونیستی) کار می‌کردند را به گروگان می‌گیرند تا بتوانند با استفاده از آنها به خانه امن موساد در آمریکا نفوذ کنند اما در انتها گروگان‌ها را می‌کشند.

 سریال «بلک لیست» The Blacklist یا «لیست سیاه» که در ژانر جنایی امنیتی قرار دارد، در یکی از قسمت‌های جدیدش، پای سپاه قدس ایران را وسط می‌کشد، و اعضای آن را افرادی وحشی که به‌صورت بی‌رحمانه دست به قتل و ترور می‌زنند، نشان می‌دهد.
این رویکرد سپاه‌هراسی در حالی انجام می‌گیرد که مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش برای محدود کردن تاثیر طرح تخفیف تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین مانع‌تراشی در تماس‌های گسترده‌تر بین ایران و آمریکا، در دو هفته گذشته سه طرح جداگانه تحریم علیه سپاه ارائه کرده است. این حمله به سپاه در حالی صورت می‌گیرد که هنوز برجام به‌طور کامل اجرا نشده است.

شهر تهران در «بلک لیست» 

 به گزارش گلستان24، نویسندگی و طرح اولیه این سریال که پخش آن از سال 2013 توسط شبکه آمریکایی «ان‌ابی‌سی» (NBC) شروع شده، به عهده جان بکنکمپ (Jon Bokenkamp) است. داستان «بلک لیست» درباره شخصی خلاف‌کار حرفه‌ای به نام "Red" (با بازی جیمز اسپادر) است که زمان زیادی پلیس و «اف‌بی‌آی» به دنبال او بودند، اما روزی او تصمیم می‌گیرد خود را تحویل قانون دهد و برای این کار شرایطی در نظر دارد؛ او می‌خواهد تنها با یک پلیس کار کند و با همکاری آن پلیس افراد خلاف‌کار و تبه‌کار معروف که در لیستی اسامی آنها قرار دارد را دستگیر کند.

گروگان‌گیری سپاه قدس در آمریکا + فیلم /// در حال ویرایش
داستان «بلک لیست» درباره شخصی خلاف‌کار حرفه‌ای به نام "Red" (با بازی جیمز اسپادر) است که زمان زیادی پلیس و «اف‌بی‌آی» به دنبال او بودند

«بلک لیست» که مانند سریال‌های هم‌ژانر خود کلیشه‌های رایج فیلم و سریال‌های ضدتروریستی مانند خائن درون سازمان ضدتروریست، شخصیت مرموز داستان، حوادث جمعی، تروریست‌های افراطی از همه فرقه و سایر کلیشه‌ها را دارد، در قسمت هفت از فصل سوم این سریال، به داستان یکی از شخصیت‌های سریال به نام «ثمر نوابی» (با بازی مژان مارنو) پرداخته که در نقش یک ایرانی یهودی که به استخدام سازمان «موساد» درآمده، ظاهر شده و اکنون در حال همکاری با «اف‌بی‌آی» است. نکته جالب این‌که بازیگر نقش ثمر یعنی مژان مارنو در واقع یک هنرپیشه ایرانی  آمریکایی است که به زبان فارسی نیز صحبت می‌کند و در فیلم ضدایرانی «سنگسار ثریا م.» نیز بازی کرده است.

گروگان‌گیری سپاه قدس در آمریکا + فیلم /// در حال ویرایش
بازیگر نقش ثمر یعنی «مژان مارنو» در واقع یک هنرپیشه ایرانی  آمریکایی است که به زبان فارسی نیز صحبت می‌کند

قسمت هفت از فصل سوم با سکانسی از تهران در سال 1992 آغاز می‌شود، که در آن پدر و مادر یهودی ثمر و شاهین نوابی به دست مامور امنیتی ایران به دلیل همکاری با اسراییل (رژیم صهیونیستی) در خانه خود کشته می‌شوند.

 

گروگان‌گیری سپاه قدس در آمریکا + فیلم /// در حال ویرایش
نمایی از 23 سال پیش تهران در سریال «لیست سیاه»!

از زبان ثمر در رابطه با سرنوشت برادر کوچکش شاهین نیز گفته می‌شود که بعدها در سال 2009 در جلسه‌ای آتش‌بس میان رهبران اپوزیسیون و ارتش در "پیشین" ایران که شاهین نیز به عنوان دانشجوی اپوزیسیون حضور داشت، وی به علت حمله بمب‌گذار انتحاری به این جلسه کشته شده است؛ در این سکانس بسیار نامفهوم و مبهم، مثلا مسئولان جمهوری اسلامی در هیبت روحانیت البته با با یک ظاهر عربی که شبیه روحانیون ایرانی نیستند، با دانشجویان معترض که در کسوت اپوزیسیون برای مذاکره با روحانیون پشت یک میز جلسه نشسته‌اند، به مجادله می‌پردازند که در واقع نشان دهنده یک تسویه حساب داخلی است.

گروگان‌گیری سپاه قدس در آمریکا + فیلم /// در حال ویرایش
سکانس مربوط به مسئولان جمهوری اسلامی در هیبت روحانیت، البته با با یک ظاهر عربی که شبیه روحانیون ایرانی نیستند

گروگان‌گیری سپاه قدس در آمریکا!

سریال فردی را با نام مستعار «زال بن حسن» (اسم عربی) با عنوان درجه‌دار "نیروی قدس ارتش انقلاب اسلامی ایران" معرفی می‌کند که «اف‌بی‌آی»، پلیس بین‌الملل و موساد چندین سال است که به دنبال او هستند؛ حسن عامل چند اقدام تروریستی نظیر بمب‌گذاری "پیشین" در ایران با 41 کشته و بمب‌گذاری کنیسه‌ای در "بوینس‌آیرسبا 31 کشته از جمله 14 زن و بچه معرفی می‌شود. همچنین موساد زمانی 24 مامور را برای کشتن حسن گذاشته بود که ثمر نیز یکی از این ماموران بوده و اکثر مامورها توسط حسن کشته شدند. حسن مردی معرفی می‌شود که بیشتر از هر "آدم‌کشی" در تاریخ، ماموران موساد را کشته و برای او مهم نبوده که در این عملیات علیه ماموران موساد، شهروندان دیگر کشورها نیز کشته شوند.

گروگان‌گیری سپاه قدس در آمریکا + فیلم /// در حال ویرایش
«زال بن حسن» (اسم عربی) با عنوان درجه‌دار "نیروی قدس ارتش انقلاب اسلامی ایران" معرفی می‌شود 

حسن وارد آمریکا می‌شود و با کمک افرادش 6 کارمند سیستم بین‌المللی «لازاروم» را می‌رباید و آنها را به گروگان می‌گیرد؛ «لازاروم» تامین کننده خدمات حرفه‌ای برای سپر دفاعی موشکی اسراییل (رژیم صهیونیستی) معرفی می‌شود که نرم‌افزار گنبد آهنین را رمز‌گذاری می‌کنند. داستانی که تنها هدفش مظلوم‌نمایی برای رژیم صهیونیستی است.

سکانس کشتن یکی از گروگان‌های سیستم بین‌المللی «لازاروم» که برای مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی به تصویر کشیده شده است

گروگان‌گیری سپاه قدس در آمریکا + فیلم /// در حال ویرایش
«ثمر نوابی» از اعضای موساد بوده که اکنون در حال همکاری با «اف‌بی‌آی» است

یک هدف مضحک برای تخریب وجهه ایران

نیروهای ویژه موساد در آمریکا که از همکاران سابق ثمر نیز هستند، به کمک «اف‌بی‌آی» می‌آیند و گروگان‌ها و تعدادی اسیر دیگر را آزاد کرده و نیروهای حسن را دستگیر می‌کنند، اما اعلام می‌شود که حسن فرار کرده است؛ در میان اسیران آزاد شده شاهین برادر ثمر نیز پیدا می‌شود و او داستانی جعلی از زنده بودنش و این‌که حسن از طرف جمهوری اسلامی به دنبال او بوده و بالاخره توانسته تا وی را دستگیر کند، برای ثمر و دیگر همکارانش تعریف می‌کند. گروگان‌ها و اسیران را برای امنیت بیشتر به "خانه امن موساد" می‌برند اما مشخص می‌شود که همه این صحنه‌سازی‌ها فریب بوده و اسیران در واقع نیروهای حسن بوده‌اند و شاهین نیز هم همان حسن واقعی است؛ آنها با عملیاتی به‌صورت موقت بر خانه امن موساد مسلط می‌شوند و گروگان‌ها را به همراه تعدای از نیروهای موساد می‌کشند؛ اما هدف شاهین یا حسن از این همه عملیات پیچیده چه بوده است؟ 


هدف اصلی حسن پیدا کردن فهرستی در گاو صندوق خانه امن موساد بوده که در آن اسامی ماموران و خبرچین‌هایی که در سرتاسر دنیا به دنبال یافتن و کشتن حسن هستند، قرار دارد؛ در واقع حسن، جان خود و تمام نیروهایش را با نفوذ به قلب آمریکا و خانه امن موساد به خطر می‌اندازد تا فقط با پیدا کردن مامورانی که به دنبال او هستند، از جان خود محافظت کند و قرار نیست این نفوذ پیچیده با دادن هزینه زیاد جانی و مالی، نفع دیگری برای جمهوری اسلامی داشته باشد! هدف مضحکانه‌ای برای وحشی و تروریست نشان دادن نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که حتی به خواهر خود نیز رحم نمی‌کنند.
 

گروگان‌گیری سپاه قدس در آمریکا + فیلم /// در حال ویرایش
حسن، جان خود و تمام نیروهایش را با نفوذ به قلب آمریکا و خانه امن موساد به خطر می‌اندازد تا فقط با پیدا کردن مامورانی که به دنبال او هستند، از جان خود محافظت کند!

جالب است که در اثناء این هدف سرکاری، بستری فراهم شده که ماموران موساد بسیار شجاع و آماده برای کشته شدن در مسیر رژیم جعلی خود به تصویر کشیده شوند. البته به غیر از موارد فوق یک تصویرسازی منفی دیگری نیز از ایرانی‌ها در این سریال صورت گرفته که در آن یک ایرانی به نام "فرزین" که صاحب یک مغازه خشک‌شویی است، در قامت یک قاچاق‌چی انسان به داخل آمریکا به تصویر کشیده می‌شود.

گروگان‌گیری سپاه قدس در آمریکا + فیلم /// در حال ویرایش
یک تصویرسازی منفی دیگری از ایرانی‌ها روی می‌دهد و در آن فردی به نام "فرزین" به عنوان یک قاچاق‌چی انسان به داخل آمریکا معرفی می‌شود

سپاه مانع نفوذ و تسلط آمریکا در منطقه

سریال The Blacklist به مانند دیگر فیلم و سریال‌های آمریکایی در صدد تولیداتی در راستای سیاست‌های کلان حکومت آمریکا است و سیاست‌مداران نیز با عرصه‌ای که این سریال‌ها و فیلم‌ها فراهم می‌کنند، اهداف خود را به پیش می‌برند.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، مجلس نمایندگان آمریکا نیز سه طرح جداگانه تحریم علیه سپاه ارائه کرده‌اند که اولین طرح به نام «قانون تحریم های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» با حمایت دوین نانز رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به همراه بیست و شش نماینده جمهوری خواه مجلس ارائه شده است. پیتر روسکام نماینده جمهوری‌خواه مجلس دومین طرح به نام «قانون قرنطینه کردن ستیزه‌جویی و تجاوزات تحت حمایت دولتی آیت الله» را ارائه کرده است که تحریم‌های مضاعفی را علیه موسسات تحت مالکیت یا کنترل سپاه اعمال می‌کند. سومین طرح با حمایت اد رویس رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا و با عنوان «قانون بازبینی و اجرای تحریم های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» مطرح شده است.

این قسمت از سریال The Blacklist را نیز باید در پروژه ایران‌هراسی و سپاه‌هراسی دید که به طور قطع آخرین نمونه این پروژه نیز نخواهد بود؛ چرا که برنامه‌های آمریکایی‌ها برای نفوذ و تسلط بر منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) هیچ‌گاه نتوانسته با موفقیت پیاده شود و اصلی‌ترین عامل آن هم مقاومت اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی بوده است؛ بنابراین دشمنی آمریکا با ایران به ویژه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حتی با انجام توافقات هسته‌ای نیز هیچ‌گاه پایان نمی‌یابد و تولید فیلم و سریال‌های ضدایرانی هرچند باکیفیت پایین، متوقف نخواهد شد.

مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار