سلسله مباحث فساد در فضای مجازی

متاسفانه تاثیرات این قبیل مسائل در همان فضای مجازی باقی نمی ماند و وارد زندگی واقعی می شود. دعواهای زن و شوهرها خیلی اوقات نشات گرفته از همین چیزهاست.

مقایسه و خود کم بینی

به گزارش گلستان 24، شخصیت‌های دیجیتالی افراد که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد به طرز چشم‌گیری با شخصیت و هویت واقعی آن‌ها متفاوت است. بعد از چند ماه درگیر شدن با این شبکه‌ها و مقایسه خود با افراد دیگر ممکن است فکر کنید که آن‌ها از شما خیلی بهترند اما بهتر است این موضوع را همیشه به خاطر بسپارید که آن‌ها هم مانند شما یک انسان هستند و درست مانند شما از نقاط ضعف و قوت مشخصی برخوردارند.

هر کس در فضای مجازی می تواند با چهره ای دیگر در برابر کاربران عادی ظاهر شود. عده ای خود را یک هنرمند تمام عیار جا می زنند. برخی مهندسند و برخی هم یک مبتکر خلاق! برخی مدام از زندگی خود تعریف می کنند. از سفرهای تفریحی که می روند از هدایایی که از نزدیکان خود دریافت می کنند.

و نظرات مخاطبین زیر این مطالب هم گویای تاثیر روانشناختی این جلب توجه ها بر روی مخاطبین ایرانیست. وقتی تصویر یک انسان زیبا را در اینستاگرام منتشر می کنید سیل کامنت ها سرازیر می شود که پر است از تعریف و تمجید و غبطه.

متاسفانه تاثیرات این قبیل مسائل در همان فضای مجازی باقی نمی ماند و وارد زندگی واقعی می شود. دعواهای زن و شوهرها خیلی اوقات نشات گرفته از همین چیزهاست. زن ها گله می کنند که چرا همسرانشان آنها را به مسافرت های آنچنانی نمی برند چرا هدایای ارزان قیمت می خرند چرا محبتشان مانند محبت همسر فلان کاربر مجازی نیست و ده ها عنوان دیگر.

مردها با دیدن زنهای مجازی نسبت به همسر خود بی میل می شوند و دیگر او را زیبا نمی بینند. محبت کم کم ازبین می رود و مرد ترجیح می دهد بیشتر وقت خود را در همان فضا بماند. این تاثیرات به مراتب موجب فروپاشی خانواده ها خواهد شد.

لذا باید از آنها جلوگیری کرد. استفاده مفید از فضای مجازی امریست که بارها توصیه شده است. پاکدامنی مردان و زنان در مواجه با تصاویر و متن های بی فایده و زننده بسیار ضروری است. یقیناً برنامه ریزی در رسیدن به امورات زندگی برای جلوگیری از این وقت هدر دادن ها لازم است. انسان زمانی سمت این صفحات مخرب می رود که بیکار باشد.

با توجه به مطالعات اخیر افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده‌ای اعتیاد گونه دارند نسبت به افراد عادی احساسات منفی بیشتری از جمله افسردگی را تجربه می کنند. افرادی که قبلاً سابقه ابتلا به افسردگی داشته‌اند بیش از دیگران در معرض خطر هستند. اگر فکر می‌کنید که غمگین شده‌اید یا کمی احساس افسردگی می‌کنید بهتر است به خود استراحتی بدهید و چند روز از شبکه‌های اجتماعی و دوستان مجازی خود فاصله بگیرید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار