حواشی مراسم بزرگداشت شهدای منا در بندرترکمن؛

مراسم بزرگداشت شهدای منا در بندرترکمن با حاشیه هایی همراه بود که شنیدنش خالی از لطف نیست.

از سلفی گرفتن عوامل برنامه‎ساز مراسم تا اهدا تندیس به خانواد‎ه‎های شهدای منا + تصاویر

این مراسم که طبق اعلام قبلی باید ساعت 4 عصر برگزار می شد به دلیل پخش زنده تلویزیونی با دو ساعت تاخیر در ساعت 6 عصر برگزار شد.

گزارش گلستان 24، نحوه چیدمان صندلی ها در مقابل جایگاه برای بانوان به نحوی آزار دهنده بود که بانوان در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار داشتند و از این مساله ناراحت و گلایه داشتند.

این مراسم که با حضور کاروان بین المللی بیت عتیق برای اجرای مراسم در بندرترکمن همراه شده بود با ظرافت خاصی به چیدمان شرکت کنندگان در مراسم می پرداخت که با تصویر با کیفیت و پخش زنده تلویزیونی همراه باشد.

قبل از اجرای مراسم نماهنگ ها و مستنداتی از فاجعه منا برای حاضرین پخش می شد که موجب تالم و اندوه جمع حاضر می شد.

گروه اجرای مراسم بزرگداشت خاصه مجری برنامه های معارف شبکه قرآن و افق  به همراه عوامل تیم قبل از پخش زنده مراسم به گرفتن عکس سلفی پرداختند.

این برنامه با خاطره گویی از شهدای فاجعه منا و شاهدان عینی ماجرا که با بیان خاطرات خود،جنایت آل سعود را به تصویر می کشیدند با حال و هوای خاصی برگزار شد.

در این مراسم آلتن طاطار فرزند شهیده شهناز علاقی با ارائه دل نوشته ای به بیان دل تنگی های خانواده شهدای منا پرداخت که احساسات جمع حاضر را برانگیخت و گوشه چشم حاضران را بارانی نمود.

در این مراسم شاهد عینی حادثه  منا و مجری پخش زنده مراسم با اشاره به مظلومیت حجاج ایرانی در فاجعه منا ضمن شبیه دانستن این فاجعه با حادثه کربلا عامل شهادت زائران بیت الله الحرام را تشنگی و عدم کمک رسانی سربازان آل سعود با وجود دیدن ابعاد این فاجعه دانست و به بیان ابعاد واقعی و هولناک  این حادثه که ال سعود در صدد مخفی نگه داشتن آن بودند برآمد.

در این مراسم 3 تندیس از سوی کاروان بین المللی بیت عتیق به نیابت از خانواده های شهدا به 3 خانواده شهیده مرجان نازقلیچی،شهناز علاقی و عید محمد طاطار که خود نیز از شاهدان این حادثه بود اهدا شد.

برادران شهید رکن آبادی و حسینی که به ترتیب سفیر و خبرنگار این حادثه در منا بودند تندیس های بزرگداشت را به خانواده شهدای منا تقدیم کردند.

اجرای نمایش حجاج به صورت نمادین در بیان احساسات خانواده های شهدای منا از دیگر برنامه های این مراسم بزرگداشت بود که با تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نگذارید این حادثه به فراموشی سپرده شود حاکی از این نکته مهم بود که از جنایات ال سعود در کشتار حجاج بیت الله الحرام نخواهیم گذشت.

در پایان مراسم نیز امام جمعه اهل سنت بندرترکمن عبدالرحمان عابدی کر از مجموعه عوامل برگزاری این مراسم تشکر ویژه نمود.

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار