تداوم برودت هوا در گلستان

برف همچنان می‌بارد، گویی این سپید پربرکت را باز ایستادنی نیست، هر چند تداوم بارش رحمت الهی در ذهن مردمی که قطعی گاز را در سال 1386 تجربه کردند، به تلخی می‌زند.

ابلاغ استفاده از سوخت دوم به دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی + تصاویر

هر چند مدیرعامل شرکت گاز در شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان این اطمینان خاطر را به اعضاء داد که نگران نباشند و طبق گفته‌های وی مطمئنا گاز هیچ شهروند گلستانی دچار اشکال نخواهد شد.

به گزارش گلستان24، با این وجود این در شبکه مجازی و حتی یک سایت رسمی خبری از قطعی گاز و برق در استان به  دلیل بارش‌های اخیر برف در استان منتشر شد، موضوعی که شدیدا توسط مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان تکذیب شد.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: در تماس با شرکت گاز گلستان و رصد مناطق مختلف استان، خبر قطعی گاز در استان را شدیدا تکذیب می‌کنم و این خبر نادرست است.

 

*قطعی گازدر گلستان نادرست و کذب است/ تقدیر از نیروهای راهداری و پلیس راه گلستان

صادق‌علی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: انتشار چنین اخبار نادرستی تنها موجب تشویش اذهان و نگرانی مردم خواهد شد، در حالی که به واقع چنین موضوعی صحت ندارد.

وی ادامه داد: در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران نیز، مدیر عامل شرکت گاز گلستان تصریح کرد، که به هیچ وجه قطعی گاز نخواهیم داشت و خط قرمز گاز استان قطعی گاز شهروندان است.

مقدم با اشاره به شرایط مناسب استان برای مواجهه با شرایط جوی اذعان کرد: خوشبختانه تعامل مناسبی بین دستگاه‌‌های اجرایی و عملیاتی استان برقرار است و با توجه به بازدید دیشب از مناطق شرقی استان خوشبختانه عوامل راهداری و پلیس راه با تمام وجود به انجام وظیفه خود مشغول هستند.

وی ادامه داد: با این همه تلاش‌ و در حالی که نیروهای راهداری در راهدارخانه‌های شرق گلستان از جان خود مایه می‌گذارند و با کمترین امکانات و وسایل مستهلک نسبت به بازگشایی راه‌ها اقدام می‌کنند، بی‌انصافی است که بگوییم کاری نمی‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود شرایط را لحظه به لحظه به مردم اطلاع‌رسانی کنند و بانشان دادن تلاش‌های فرزندان این سرزمین و وظیفه‌مندی مناسب دستگاه‌ها مردم را نسبت به این تلاش‌ها آگاه کنند.

 مقدم ادامه با اشاره به انتقاد شهروندان راجع به تعطیل دیرهنگام مدارس استان تصریح کرد: این موضوع بر عهده دستگاه متولی گذاشته شد و حتی در جلسه نیز تاکید شد که بهتر است چهارشنبه تعطیل شود.

وی خاطرنشان کرد: حتی روز گذشته در چندین نوبت با دستگاه مورد نظر تماس گرفته شد و توصیه خود را به آنان ابلاغ کردیم و انتظار می‌رفت زودتر این موضوع اعلام شود تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند که گویی اعلام دیرهنگام موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان و فرزندانشان شد.

مقدم با اشاره به ابلاغیه اخیر شورای هماهنگی مدیریت بحران به دستگاه‌ها افزود: با تشدید سرما و برای جلوگیری از افت فشار گاز در استان از دستگاه‌های اداری گلستان و واحدهای تولیدی و تجاری خواسته شد از سوخت دوم استفاده کنند.

صادق‌علی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با توجه به برودت دما و جمع‌بندی انجام گرفته به دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی، صنعتی ابلاغ شد از امروز تا روز شنبه هفته آتی سوخت دوم خود را وارد مدار کرده و از آن استفاده کنند.

 

*به آموزش و پرورش گلستان توصیه شد چهارشنبه تعطیل شود/ تداوم شرایط جوی در گلستان

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخلاف برخی اخبار نادرست تاکنون هیچ نقطه از استان قطعی گاز نداشتیم و امور مرتبط با مدیریت بحران به درستی پیش می‌رود.

 

همچنین مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان با اشاره به حادثه قطعی گاز در سال 1386 و نگرانی گلستانی‌ها بابت تکرار این حادثه بیان کرد: آن حادثه براثر قطع شدن گاز از سوی کشور همسایه ایجاد شده بود، نشان داد که ما آسیب­پذیر هستیم اما طی این سال­ها تلاش بسیاری برای رفع این مشکل به عمل آمد.

 صفرعلی جمال لیوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: خوشبختانه باوجود برودت بالای دمای استان، در شرایط فعلی هیچ مشکلی بابت بروز چنان شرایطی نداریم و تحت هیچ عنوان گاز خانگی مشترکان قطع نمی شود.     

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای مواجهه با شرایط مشابه گذشته، بیان کرد: طی این سال­ها امکانات استان در قیاس با گذشته توسعه یافته و مانورهای مختلفی نیز با هدف آمادگی برگزار می­شود.

 جمال لیوانی تصریح کرد: به شما اطمینان می‌دهم که تاکنون فشار گازدر استان شرایط نرمالی است و تاکنون هیچ قطعی و حتی افت فشار در سطح استان نداشته‌ایم که این موضوع ادامه دارد.

همچنین معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان با اشاره به تغییرات جوی استان طی روزهای پیش‌رو گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، برف در استان کماکان تا بعدازظهر ادامه دارد.

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: فردا هوای استان سردتر خواهد بود و این وضعیت تا روز جمعه ماندگار است.

وی با اشاره به شرایط جوی استان از روز جاری اذعان کرد: اطلاعات پیش‌یابی هواشناختی نشان می‌دهد، تا شنبه دمای استان زیر صفر خواهد بود و از شنبه کم‌کم دمای استان مثبت خواهد شد اما باز هم برخی از شهرهای این استان شمالی دمای منفی را تجربه می‌کنند.

 رحمان‌نیا تصریح کرد: با توجه به این شرایط کاهش قابل ملاحظه دما، ایجاد پدیده مه، اختلاف در تردد شهری و جاده بین­ شهری و کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به صدور چند اخطاریه جوی از هفته گذشته اذعان کرد: این موضوع به واسطه اهمیتی است که شرایط جوی پیش‌رو دارد و البته بسیاری از نقاط کشور تحت تاثیر این جو سرما قرار گرفته‌ است.

 رحمان‌­نیا خاطرنشان کرد: از اواسط روز پنج شنبه این سامانه از مرز شرقی استان خارج می­‌شود اما هوای سرد تا اوایل هفته آینده در استان استقرار خواهد داشت.

 وی با اشاره به شرایط دمایی گلستان طی روز جاری اضافه کرد: مراوه‌­تپه و اینچه‌برون در سردترین ساعات با 11 و9 درجه زیر صفر به ترتیب سردترین مناطق استان را به خود اختصاص داده ­اند و شهرستان گرگان نیز با حدود  4.5 درجه زیر صفر صفر گرم‌‌ترین نقطه استان محسوب می‌­شود.

رحمان­‌نیا ادامه داد: با توجه به شرایط خاص جوی طی روزهای آخر هفته جاری و اوایل هفته آینده، اختلال در تردد جاده‌ای کوهستانی به علت یخبندان و پدیده مه دور از انتظار نخواهد بود.

 وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط از شهروندان انتظار می‌رود طی بازه زمانی مورد اشاره از تردد در مناطق کوهستانی به طور جدی پرهیز کنند.

 بارش برف همچنان ادامه دارد به شکلی به نظر می‌رسد دامنه آن گسترده‌تر از آنی باشد که فعلا به نظر می‌رسد که تمام شدنی نیست، هر چند با توجه به وعده‌های داده شده باید منتظر ماند که این شرایط جوی به خیر خواهد گذشت یا نه.

 بارش‌ برف در گلستان آن هم در آذرماه امری نادر و بی‌نظیر بوده است و شاید این بارش سنگین محکی دوباره برای مدیریت بحران استان است که بتواند این وضعیت را پشت سر بگذارد.   

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار