نگاهی کوتاه به زندگی حاج اسماعیل مفیدی ؛

مراسم تشییع حاج سید اسماعیل مفیدی مداح گرگانی امروز ساعت 9 صبح از کنار زینبیه محله میرکریم گرگان برگزار می شود .

مراسم تشییع پیرغلام حسینی شهر گرگان ساعت 10 صبح امروز برگزار می شود + زندگی نامه و سوابق

به گزارش گلستان24،​ این پیرغلام حسینی دیروز ظهر در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت .

زندگی نامه و سوابق :

حاج سید اسماعیل مفیدی فرزند مرحوم آقا سید حسین دراول آبانماه 1326درمحله میرکریم که ازمحلات قدیمی و معروف شهرستان گرگان ومحل زندگی بسیاری ازسادات بوده است متولد شد.

حاج اسماعیل مفیدی

از آنجا که  استعداد وعلاقه خوبی درزمینه یادگیری مدح اهل بیت علیهم السلام داشت با شرکت در مراسمات مذهبی متعدد که درمحله های گرگان و بصورت سنتی برگزارمی شد شرکت می کرد.

او که در محیط مذهبی به رشد رسید با پیروی از راه و منش مداحان بزرگ عصر خود از قبیل مرحوم حاج ماشاءالله زیانی و...ازحدود سن 12 سالگی در محله میرکریم و سایرمحلات گرگان به مداحی مشغول شد وبا توجه به سبک زیبا و استفاده از اشعار مناسب خیلی زود مورد توجه هیاتیها قرارگرفت.

همچنان که در بانک تجارت بعنوان کارمند مشغول به کار بود با تاسیس هیات  زینبیه گرگان که در ابتدای محله میرکریم واقع شده است از پایه گزاران اصلی هیات به شمار رفت .

او که تا پایان عمر بعنوان مداح هیات مذکور به ذکر نام اهل بیت (ع) مشغول بود در مجالس مختلف مذهبی و نیز دستجات عزاداری بویژه ماه محرم حضور فعال و بدون چشمداشتی فعالیت می کرد.

اخلاق نیکو،احترام به مداحان نوجوان و جوان،تشویق مداحان جوان و میدان دادن به آنها جهت ارائه برنامه در مجالس،توجه دادن مداحان به رعایت اصول مداحی واخلاقی،ارادت قلبی به مقام معظم رهبری (که با انتقال بیانات ایشان به جوانان آنان را تشویق به توجه به رهنمودهای رهبری میکرد)بهره گیری از سبک های سنتی و استفاده از اشعار مناسب ونیز ارادت خالصانه به حضرت زینب سلام الله علیها،قلب رئوف وبی کینه ازجمله ویژگیهای او بود.

وی درسال 1394دراجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی (ع) در شیراز به نمایندگی از استان گلستان حضور داشت وکاندیدای استان گلستان بعنوان پیرغلام بین المللی در اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی (ع) بود.

وی بعد از 70سال زندگی شرافتمدانه و 58سال ذکر و مداحی اهل بیت علیهم السلام  سرانجام درحالی که مدال افتخار نوکری اهل بیت (ع) و حضرت زینب (س) را بر سینه داشت و بعنوان بازرس موسسه خیریه حضرت صاحب الامر عج به امر خیریه می پرداخت در ظهر روز یکشنبه دوم بهمن 1395 دعوت حق را لبیک گفت و به اجداد طاهرینش پیوست

روحش شاد وراهش پر رهرو

علی اسدی- رییس شورای هیئات مذهبی استان گلستان

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار