وزیر بهداشت در گرگان:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود 11 میلیون حاشیه‌نشین در این کشور خبر داد.

11 میلیون نفر حاشیه‎نشین در کشور داریم/ معوقات با قول رئیس جمهور و مسئولان اقتصادی پرداخت می‎شود

سیدحسن قاضی‎زاده هاشمی عصر امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان گلستان اظهار کرد: اگر از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در حوزه رفاه اجتماعی اقدامات بهتری انجام می‌گرفت اکنون شاهد آسیب‌های متعدد نبودیم.

به گزارش گلستان24، وی تصریح کرد: رتبه ما از لحاظ توجه به سلامت در دنیا بعد از 120 کشور است، هزینه‌ای که در این بخش می‌کنیم هنوز با متوسط سایر کشورها فرق دارد بخشی از عقب‌ماندگی ما به دلیل همین کم‌توجهی است.

وزیر بهداشت در گرگان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بعضی از اقتصادیون توجه متوسطی که دولت یازدهم در بخش سلامت انجام داده را برنمی‌تابند چون ضد رفاه هستند و همه چیز را در ایجاد ریل، جاده، صنعت، پالایشگاه و کارخانه می‌بینند و همین اتفاقاتی که در حوزه سلامت افتاده را برنمی‌تابند.

قاضی‌زاده هاشمی بخشی از مشکلات فعلی در مطالبات و معوقات بیمه‌ای را ناشی از نگاه مذکور ذکر کرد و گفت:  سلامت می‌تواند در کنار امنیت محور توسعه باشد امنیت متاثر از سلامت است در پرتو یک جامعه سالم، امنیت محقق می‌شود.

وی در خصوص پرداخت معوقات گفت: معوقات با قول رئیس جمهور و مسئولان اقتصادی و با گشایش اقتصادی که در آینده ایجاد می شود محقق خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سپری شدن 38 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی ابراز کرد: در این مدت خوشحالیم که راه را گم نکردیم و قدرتمندترین کشور از نظر دانش و مهارت در منطقه هستیم رتبه اول علمی را در منطقه و رتبه 16 را در جهان داریم.

قاضی زاده هاشمی افزود: از نظر امنیت در منطقه آشوب زده‌ای که مورد طمع بیگانگان قرار گرفته است به برکت حضور مردان و زنان متدین و سربازان گمنامی که از کشور حراست می‌کنند در کمال امنیت قرار داریم.

وی تاکید کرد: باید صادقانه اعتراف کنیم که بهتر از این می توانستیم باشیم و بعد از این هم می توانیم بهتر عمل کنیم نباید به آنچه داریم بسنده کنیم.

 

* اگر خودخواهی، گروه‎گرایی و قدرت‎طلبی را کنار بگذاریم آرزوهای بر زمین مانده محقق می‎شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اوایل انقلاب محور همه حرکتها چیزی جز اخلاص و فداکاری نبوده و مردم به فکر دیگری بودند اما امروز گاهی اوقات برخی از ما بیشتر به فکر خودمان هستیم تا دیگران؛ به جای اینکه به کشور فکر کنیم به شهرمان فکر می‌کنیم؛ به جای اینکه به شهرمان فکر کنیم به خانواده خود فکر می‌کنیم ‎لذا اگر خودخواهی، خودمحوری، گروه‎گرایی و قدرت طلبی را کنار بگذاریم با سرعت بیشتری می توانیم آرزوهای بر زمین مانده را محقق کنیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره بر لزوم بهبود وضع رفاه و معیشت مردم گفت: وظیفه حکومت‌ها این است که در کنار امنیت، ارتقاء دانش، خدمات به فرهنگ نیز توجه کنند.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات انتظار بیشتری در 38 سال بود تا محقق شود تا برخی از حاشیه نشینی‎ها را اکنون نداشته باشیم مهاجرت افسارگسیخته باعث شد که از شرایط 70 درصد روستانشینی و 30 درصد شهرنشینی اکنون شرایط معکوس را داشته باشیم.

 

* سلامت و امنیت بالاترین رضایتمندی را از نگاه مردم دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجلس، دولت و قوه قضائیه کمک کردند تا دستاوردهای امروز را در اختیار داشته باشیم رضایتمندی در کشور ایجاد شده است در نظرسنجی‎های مردمی بالاترین رتبه بخش سلامت و سپس امنیت بوده است بر اساس سنجش وزارت کشور نیز سلامت و امنیت بالاترین رضایتمندی را از نگاه مردم کسب کردیم که این جزو افتخارات کشور است.

قاضی‎زاده هاشمی گفت: بیمه شدن افراد، توجه به رفع حاشیه‎نشینی، ساخت خانه‎های بهداشت، مراکز جامع سلامت، نو نوار شدن بیمارستان‎ها و توسعه فضای زیربنایی از اقدامات مهمی است که مورد توجه دولت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه حق مردم استان گلستان بیش از اینها است، ابراز کرد: کمبودهایی در استان است که امیدواریم با بهبود شرایط دولت و گشایش اقتصادی در رفع کاستی‎ها موفق عمل کنیم اکثر تخت‎های بیمارستانی این استان مربوط به قبل از انقلاب اسلامی بوده و فرسوده است که باید تخت‎های جایگزین استفاده شود.

 

* از کم‎عرضگی امثال ماست که نمی‎توانیم فرصت ایجاد کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استاندار، نمایندگان، شوراهای اسلامی و شهرداران باید بیش از گذشته برای افزایش تخت‎های بیمارستانی همت کنند، اظهار کرد: دولت؛ دولتِ ثروتمندی نیست، دولت قدرتمند است چراکه متکی به مردم است ولی از نظر اقتصادی شرایط خاصی داریم.

قاضی‎زاده هاشمی از کمبود حدود 2 هزار تخت در استان گلستان خبر داد و افزود: گلستان یک استان فوق‎العاده از نظر تحصیلات افراد، ضریب هوشی، وضعیت آب و هوا و موقعیت جغرافیایی بوده که در منطقه کم‎نظیر است  این از کم‎عرضگی امثال ماست که نمی‎توانیم فرصت ایجاد کنیم.

وی خطاب به مسئولان استان گفت: اگر چشم‎مان فقط به تهران باشد کار راه نمی‎افتد باید هر استان روی پای خودش بایستد، بنده با ایجاد دانشکده داروسازی در استان گلستان موافق هستم اما راه‎اندازی این دانشکده نیازمند فضای فیزیکی، امکانات و تجهیزات است اگر مسئولان این استان شرایط را فراهم کنند ما هزینه جاری و تجهیزات آن را متقبل می‎شویم.

 

* برآورده کردن مطالبات مردم خیلی راحت نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: مرکز جامع خدمات سرطان باید از مجهزترین دستگاه‎ها برخوردار باشد که خوشبختانه سرمایه‎گذار آن پیدا شده است.

قاضی‎زاده هاشمی با اشاره به اینکه کشورداری و کار اجرایی انصافا کار سختی است، ابراز کرد: اعتراف می‎کنم که کشورداری کار سختی است برآورده کردن مطالبات مردم خیلی راحت نیست آنچه مردم را متقاعد می‎کند و باعث آرامش‎شان می‎شود این است که احساس کنند مسئولان به فکر آنها هستند بیش از آنکه به منافع خودشان فکر کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار