چندی است که جای خالی تندیس مادر با گلدانی پر از گل در میدان مادر «منطقه الغدیر» گرگان خودنمایی می‎کند.

حذف مادر 3 ساله از میدان گرگان

به گزارش گلستان24، تقریبا پنج سال پیش و در سال 1390 بود که مسئولان وقت شهرداری گرگان خبر از احداث میدان مادر دادند و بعد از دو سال تندیس مادر به دلیل محدودیت‎های اعتباری روی میدان کوچکی از شهرگرگان جانمایی و نصب شد، این تندیس همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر رونمایی شد اما اکنون جای خالی این تندیس در ایام فاطمیه در فلکه مادر گرگان مشهود است و گلدانی پر از گل، جای مادر را گرفت.

میدان گرگان


تندیس مادر که با هنرنمایی هنرمندان گرگانی با اعتبار 200 میلیون ریال ساخته شده بود اکنون بعد از گذشت چند سال در معرض انتقاد قرار گرفته و از گردونه خارج شده است، نماد مادر که در تقاطع خیابان دانشگاه، بلوار الغدیر و خیابان مادر قرار گرفته بود اکنون در مکان خود قرار ندارد و اینکه آیا این اقدام هدررفت سرمایه است یا خیر از دریچه نگاه دو عضو شورای اسلامی شهر گرگان شنیدنی است.

* در ساخت إلمان جدید مادر از ظرفیت بومی استفاده می‎شود


سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: إلمان مادر در شأن یک مادر نبود، بنده مخالف با یادمان قبلی که تناسبی با مادر نداشت، بودم این یادمان باید با الگوبرداری از سایر استان‎ها به زیبایی طراحی می‎شد.
صفرعلی پایین‎محلی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای مادر تصریح کرد: مادر آنقدر تقدس دارد که خدا بهشت را زیر پای آن قرار داده است نمادی که در میدان مادر گرگان جانمایی و استقرار داشت گویای مادر نبود.
وی گفت: به طور موقت اکنون یک گلدان در میدان مادر گرگان گذاشته شده تا وقتی که یک إلمان خوب درست شود البته این کار کمی زمانبر خواهد بود.
پایین‎محلی با اشاره به اینکه در ساخت إلمان جدید از ظرفیت بومی استفاده می‎شود؛ کنار گذاشتن یادمان قبلی مادر را هدررفت سرمایه تعبیر نکرد و افزود: إلمان مادر در چند سال کارکرد خود را داشته است.

* میدان مادر در حالت انتظار قرار گرفت


یک عضو شورای اسلامی شهر گرگان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: بسیاری از بزرگان شهر نسبت به إلمانی که به اسم مادر ساخته شده بود اعتراض داشتند برای اینکه مادر یک کلمه مقدس است و باید یادمانی ایجاد شود که بتواند مادر را تداعی کند.
ناصر گرزین با اشاره به اعتراض برخی از شهروندان در این خصوص افزود: شهروندان نیز در اینکه آن إلمان نتوانسته یاد مادر را ترسیم کند و نمی‎تواند ویژگی‎های اصلی مادر را نشان دهد معترض بودند لذا شهرداری گرگان در پی اصلاح این کار شده است تا بتواند میدانی که شایسته مادر باشد ایجاد کند.
وی در خصوص امکان تغییر یا جابجایی میدان مادر گرگان ابراز کرد: دو مبحث در این زمینه وجود دارد یا یک میدان بهتر و بزرگتری را به اسم مادر و در مرکز شهر جانمایی کنیم و یا اینکه در همان نقطه إلمان مادر را با طراحی شکیل‎تری ایجاد کنیم.

* تحول زیباسازی شهری در گرگان همزمان با نوروز 96 

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: بنده نیز از جمله کسانی بودم که نسبت به یادمان مادر در میدان فعلی اعتراض داشتم چرا که هیچ مشخصه‎ای از مادر نداشت.
گرزین در خصوص کنار گذاشتن یادمان فعلی و اینکه آیا این کار هدررفت سرمایه است یا خیر گفت: این اتفاق در شورای قبلی رخ داده و در شورای جدید نبود به هر حال باید روز به روز بتوانیم موضوعات را اصلاح کنیم تا کیفیت شهری را ارتقاء ببخشیم شاید در نگاه نخست، هدررفت هزینه باشد اما اینکه بتوانیم یک کار خوب و باکیفیت طراحی کنیم اقدام مثبتی است.
وی با اشاره به اقدامات شهری در آستانه سال جدید تصریح کرد: شهرداری یک حرکت بزرگ را شروع کرده است تا بتوانیم بهترین خدمات را به شهروندان ارائه دهیم، مرد سال 1396 را با زیبایی‎های خاصی در انوع إلمان‎های جدید، گل‎کاری و نورپردازی تجربه خواهند کرد و شاهد تحولات اساسی در بحث زیباسازی شهری هستیم.
انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار