مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان:

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: حاشیه‌نشینی مهم‌ترین آسیب اجتماعی در این استان محسوب می‌شود.

حاشیه‌نشینی مهم‌ترین آسیب اجتماعی در استان گلستان است

به گزارش گلستان 24، عبدالرضا چراغعلی صبح امروز در جلسه منطقه‌ای معاونان و کارشناسان حوزه اجتماعی فرمانداری‌های شرق گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در کشور 18 آسیب اجتماعی شناسایی شده که 5 آسیب اجتماعی شیوع بیشتری دارد که به ترتیب مهم‌ترین آن حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، مفاسد اخلاقی، فضای مجازی و خودکشی در استان گلستان است که مهم‌ترین آسیب اجتماعی که همه استان را فراگرفته، حاشیه‌نشینی است.

وی افزود: استان گلستان به عنوان مقصد مهاجرت است و این امر حاشیه‌نشینی را افزایش داده و این آسیب، دیگر آسیب‌هایی مانند اعتیاد، مفاسد اخلاقی و غیره را در پی خواهد داشت.

آسیب اجتماعی

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تصریح کرد: سن استعمال دخانیات در استان گلستان به 14 سال رسیده و 38 درصد از دانشجویان این استان رسماً سیگار استعمال می‌کنند و در این راستا قرار است از مهرماه سال جاری با هماهنگی آموزش و پرورش در همه مدارس استان حضور یافته و به دانش‌آموزان آموزش مبارزه با اعتیاد خواهیم داد.

چراغعلی یادآور شد: آسیب اجتماعی موادمخدر در خانه همه ما را زده و در این مسیر فرزندان بیشتر از افراد عادی گرفتار هستند و امیدواریم با تلاش و با توجه به ظرفیت‌های استان گلستان و مردم در جایگاهی که هستیم ارتقا یابیم و برای برون‌رفت از این بحران باید کمر همت برای خدمت به مردم ببندیم.

وی تأکید کرد: در غرب استان گلستان از هر 2 ازدواج، یکی منجر به طلاق می‌شود که این امر معضل بزرگی است و مسئولان باید با اهتمام ویژه راهکار ویژه‌ای ارائه دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تبدیل به نهضت شود و همه دستگاه‌های اجرایی برای این مسئله باید پای کار باشند و همه امکانات را بسیج و اولویت‌بندی کرده و حساسیت در همه دستگاه‌ها ایجاد شود.

وی تصریح کرد: شما معاونین به عنوان فرد دوم در فرمانداری‌ها باید با برنامه‌ریزی و استراتژیک کار کنید، چراکه آسیب‌های اجتماعی با روزمرگی کمرنگ نخواهد شد و در این مسیر باید نشست‌های هفتگی با صاحب‌نظران، اصحاب رسانه و اساتید دانشگاه داشته باشید.

چراغعلی افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تشکیل گروه‌های اندیشه ورز و تصویب آن تأثیرگذار است که متأسفانه در برخی از استان‌ها این هسته شکل نگرفته و گروه‌های مشورتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و اصحاب رسانه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌توانند مؤثر باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان اظهار داشت: با همکاری شما معاونین و دیگر مسئولان توانستیم در کنترل اقدام به خودکشی در سطح استان 17 درصد افزایش داشته باشیم و در خودکشی کاهش چشمگیری در سال 95 داشتیم و در نظر داریم با جدیت و تلاش مضاعف این رشد کنترل خودکشی در سال 96 تکرار شود.

وی گفت: تک تک ما وظیفه داریم در مقابل موضوعات آسیب‌های اجتماعی حساس باشیم و خون دل خورده و پای کار باشیم.

چراغعلی یادآور شد: اولویت کار در کاهش آسیب اجتماعی این است که سفارش و سخنان مقام معظم رهبری را عملا آویزه گوش خود قرار دهیم و تنها به تابلو زدن عکس ایشان و حضور در همایش‌ها اکتفا نکنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان مطرح کرد: چرا در مقابل برخی عرضه مواد قاچاق مانند سم و قرص گندم بی‌تفاوت هستیم؛ وقتی آمار خودکشی با این مواد افزایش می‌یابد باید داروخانه‌هایی که این مواد را عرضه می‌کنند را پلمب کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های ارزیابی عملکرد فرمانداران در سال 95 و 96، فعالیت در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال تهیه شناسنامه اجتماعی در استان هستیم تا موضوعات مختلف ایجاد آسیب اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و در این راستا تشکیل کارگروه اجتماعی با دستورهای کارآمد الزامی است.

انتهای پیام/

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار