رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران:

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۹۰ درصد احکام ماده ۱۰۰ اجرا نمی‌شود و شهر به شکل بی‌قواره‌ای در حال رشد است.

تخفیف مجازات و توزیع دولتی مواد مخدر از آسیب‌های اجتماعی کم نمی‌کند

به گزارش گلستان 24، مجتبی شاکری در تذکرات پیش از دستور سیصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری اقدامات مناسبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و متجاهر انجام داده‌اند ولی نیازمند آنند که دیگر دستگاه‌ها و قوه قضائیه نیز ورود جدی‌تری در این حوزه داشته باشند.

وی درباره طرحی که اخیراً در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، گفت: در این طرح تخفیف مجازات و توزیع دولتی مواد مخدر در نظر گرفته شده که جای تأمل دارد.

شاکری افزود: در آسیب‌شناسی که شورای شهر تهران انجام داده است به این نتیجه رسیده‌اند که اگر اشتغال فرد آسیب‌دیده حل نشود، تخفیف مجازات و توزیع دولتی مواد مخدر کاری را از پیش نمی‌برد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت:‌ اگر تولید و اشتغال را افزایش دهیم، عنصر آسیب را آسان می‌کنیم و ننگی را برای جامعه ایجاد می‌کند و قطعاً شهردار و شورای شهر آینده با مشکل و آسیب‌های اجتماعی بسیاری مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: 10 نفر را برای شعب احکام ماده 100 رأی دادیم و از دولت و قوه قضائیه نیز در کمیسیون ماده 100 حضور دارند، ولی از سوی دیگر 90 درصد احکام ماده 100 عملی نمی‌شود و موجب می‌شود شهر بی‌قواره شود.

شاکری افزود: شورای پنجم باید با قواره شهر بیشتر آشنا شوند تا با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بلندمرتبه‌سازی‌هایی که صورت می‌گیرد موجب شده شهر ما بی‌هویت و بی‌قواره رشد کند و باید بررسی شود که چگونه می‌توانیم از بلندمرتبه‌سازی‌های بی‌قواره خارج شویم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار