مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان 27 مهر ماه را آخرین مهلت برای ثبت نام نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شورای هیئات مذهبی اعلام کرد و گفت: انتخابات پنجم آبان 96 برگزار می‌شود.

پنجمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی گلستان  5 آبان برگزار می شود

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: سال‌ها بود که تشکل‌های دینی و مذهبی در استان گلستان به صورت پراکنده کار می‌کردند.

وی تصریح کرد: بنا شده تشکل‌های مذهبی ساماندهی پیدا کنند و براساس سیاست‌های کلان تبلیغات اسلامی کشور و نظام فعالیت کنند و بر این اساس پیش‌بینی شده در مجموعه هئیت‌های مذهبی نمایندگان خود را با رای مستقیم انتخاب کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ماحصل این انتخاب شورای هئیت مذهبی شهرستان، استان و شورای هئیت مرکزی است و امسال در 5 آبان انتخابات هئیت‌های مذهبی شهرستان‌ها همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

ولی نژاد با بیان اینکه با رای اکثریت که مبنای انتخاب است نمایندگان شورای هئیت‌های مذهبی شهرستان مشخص می‌شود و براساس آن شورای هئیت‌های مذهبی استان را تشکیل می‌دهیم، افزود: براساس قانون و ضوابط باید افرادی که نامزد می‌شوند هئیت‌شان ثبت سامانه طوبا را داشته باشند اما افرادی که می‌خواهند رای بدهند ثبت سامانه طوبا ضرورت ندارد اما باید تا سال آینده در این سامانه ثبت شده باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: هئیت‌های مذهبی را ما به رسمیت می‌شماریم که در سامانه طوبا ثبت شده باشند و درخواست ما این است هئیت‌های مذهبی به این مهم مبادرت کنند تا نظارت و همکاری سازمان تبلیغات بیشتر شود.

ولی نژاد افزود: 2 هزار و 270 هئیت مذهبی اسمی در استان گلستان داریم اما در آینده هر هیئتی که در سامانه طوبا ثبت شده باشد رسمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه  این تعداد هئیت نشانه دینداری مردم است و بیانگر این است که برای احیاء عاشورا و دین خود مردم سرمایه گذاری انجام دادند، افزود: پشتیبان اصلی نهضت عاشورا مردم هستند و در 10 روز محرم امسال 10 میلیارد تومان تقریبا توسط مردم هئیت‌ها و خیران هزینه شد.

ولی‌نژاد گفت: حرکت هئیت‌های پیاده در مشهد ساماندهی شده و در مشهد در روز 29 صفر، 27 آبان به صورت متمرکز هئیت‌های مذهبی در صحن کوثر آستان قدس تجمع خواهند داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه در سطح هئیت‌های مذهبی برنامه‌های ایام عاشورا براساس سنن و آدابی که داشتند به خوبی برگزار شد و دستگاه‌های اجرایی نیز در این مسیر همکاری کردند، افزود: تاکنون 140 نفر برای شورای هئیت های مذهبی شهرستان‌ها ثبت‌نام کردند که تا پایان هفته فرصت دارند برای حضور در شورای شهرستانی هئیت‌های مذهبی نامزد شوند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار