آیین همایش "همسفر آسمانی" زیارت اربعین به نیابت از شهدای گلستان در راستای نایب زیاره بودن شهدای هر زائر حسینی در ایام اربعین در آستان امام‌زاده عبدالله گرگان برگزار شد.

 همایش "همسفر آسمانی" زیارت اربعین به نیابت از شهدای گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24؛ حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی شامگاه یکشنبه در آیین همایش "همسفر آسمانی" زیارت اربعین به نیابت از شهدا استان گلستان که به همت حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) سپاه گرگان برگزار شد اظهار داشت: زائران حسینی با نیابت از شهدا همانند سال گذشته به کربلای معلی در ایام اربعین مشرف می‎شوند.

وی با بیان اینکه به همت خیران و اداره کل اوقاف و امور خیریه در مرز مهران استان گلستان موکب برپا کرده گفت: استان گلستان یک استان ولایتمدار است و از دیرباز به دارالمومنین مشهور بوده و بسیاری از مردم این استان ارادت خاصی به ائمه اطهار(ع) به ویژه اباعبدالله الحسین(ع) دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه نخستین حکومت علوی در کشور در استان گلستان برپا شده، افزود: 90 درصد موقوفات استان گلستان براساس ارادت به سیدالشهدا(ع) مربوط به تعزیه‌داری امام حسین(ع) است.

سهرابی با بیان اینکه امید داریم با خادمی در راه اباعبدالحسین(ع) بتوانیم راه اهل بیت(ع) را ادامه دهیم، افزود: امروز پس از نهضت امام حسین(ع) در سال 60 هجری قمری شاهد آن هستیم که کربلا زنده و ماندگار است و علت این ماندگاری در حرکت امام حسین(ع) و یارانش است.

وی گفت: امام حسین(ع) برای اینکه دین جدش را احیاء کند جان خود را فدا کرد و امام حسین(ع) قدمش، حرفش و کلامش پیام داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تاکید کرد: امروز فردی می‌تواند حسینی باشد که در مسیر امام حسین(ع) حرکت کند.

سهرابی گفت: در ایام محرم و صفر باید بیش از هر چیزی بر بصیرت‌افزایی عاشورایی تأکید داشته باشیم چرا که بصیرت عاشورایی ضامن حفظ نظام اسلامی و اجرای احکام اسلامی در جامعه است.

همسفر آسمانی

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار