کارشناس امنیت سیستم های رایانه ای در گفت وگو با گلستان۲۴ مطرح کرد:

مهندس بزرگمهر گفت:در هنگام استفاه از فیلترشکن حتی دوربین گوشی تلفن همراه را در اختیار ارائه دهنده های فیلتر شکن می گذارد.

استفاده از فیلترشکن امنیت گوشی های موبایل را به صفر می رساند/فیلتر شکن تمام محتویات لبتاپ و موبایل را در اختیار دیگران می گذارد/فیلترشکن ضربه ی شدیدی به سیستم های رایانه ای و گوشی تلفن همراه وارد می کند

به گزارش گلستان24،با فیلتر شدن نرم افزار تلگرام و استفاده برخی از کاربران این اپلیکیشن از فیلتر شکن؛ مهندس حامد بزرگمهر کارشناس امنیت سرور سیستم های رایانه ای در خصوص کارکرد نرم افزار فیلترشکن و معایب آن گفت:فیلتر شکن ها نرم افزار های بسیار مخربی می  باشند که برخی از کشور ها برای حفظ منافع خود از آن استفاده می کنند.

فیلترشکن تمام محتویات گوشی و لب تاپ را در اختیار سرویس دهندگان فیلشرکن می گذارد

او ادامه داد:استفاده از وی پی ان ها یا فیلتر شکن ها چه رایگان و چه آنهایی که باید برای استفاده از آن هزینه پرداخت کنیم بسیار خطرناک می باشد زیرا که اینترنت کاربر به سروری که برای فیلتر شکن در نظر گرفته شده وصل می شود؛ بطور مثال وقتی که کاربر به اینترنت وصل می شود در مرحله اول به سروری که خارج از کشور است متصل شده و بعد به تلگرام و یا هر سایت دیگر وصل می شود.

وی اظهار کرد:در زمانی که ما به سرور های خارجی متصل می شویم تمام اطلاعات گوشی موبایل با لب تاپ بر روی سرور های طرف مقابل بارگذاری می شود به همین علت شخص ارائه دهنده ی سرور به راحتی می تواند به رمز و یوزرنیم های ما دسترسی پیدا کند.

مهندس بزرگمهر با تاکید بر این که تمام اطلاعات محرمانه ما با استفاده از فیلتر شکن نا امن می شود، تصریح کرد:دوربین گوشی، شماره های تلفن،تصاویر و تمام محتویات گوشی ما در هنگام استفاده از فیلتر شکن برروی سرور های خارجی قرار دارد و امکان بهره گیری ارائه دهنده سرور از این موارد محرمانه وجود دارد.

وی ادامه داد:با لو رفتن اطلاعات محرمانه افراد نظیر اطلاعات بانکی که حتی از قبل بروی سیستم وجود داشته،کلاه برداری ها و اخاذی های زیادی در سطح جامعه اتفاق افتاده که باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم شده است.

فیلتر شکن آنتی ویروس ها را از کار می اندازد

این کار شناس امنیت سیستم های رایانه ای، یاد آور شد:فیلتر شکن ها نقش کرم های مخرب را در سیستم های رایانه ای و حتی گوشی موبایل ها  ایفا می کنند، در زمانی که شخص از این نرم افزار ها استفاده می کند نرم افزار های امنیتی گوشی و رایانه نظیر آنتی ویروس ها را از کار می اندازد و سیستم را در مقابل ویروس ها آسیب پذیر می کند که این موضوع باعث آسیب دیدن شدید به دستگاه های دیجیتالی ما می شود.

فیلتر شکن هاباعث می شود دو تا سه برابر معمول اینترنت مصرف می کنند.

بزرگمهر با بیان این که استفاده از فیلتر شکن حجم بالایی از اینترنت را مصرف می کند،گفت:در زمانی که ما از یک سایت و یا نرم افزار، بدون فیلتر شکن استفاده می کنیم شاید حدود صد کیلو باید اینترنت استفاده کنیم ولی اگر به فیلتر شکن متصل باشم این مصرف به دو یا سه برابر این نرخ می رسد و علاوه بر کندی اینترنت کاربر، حجم بالایی از ترافیک اینترنت کاربر را هم مصرف می کند.

آمریکا و انگلیس ارائه دهنده ی بزرگ فیلترشکن ها

وی یاد آور شدن تکنولوژی ارائه دادن فیلتر شکن در دست کشور آمریکا و انگیلس است و اینکه ما می بینیم که به آی پی دیگر کشور ها متصل شدیم درست نیست و این فقط چیزی است که ما میبینیم،این کشور ها برای پیشبرد نفوذ خود در کشور های مورد هدف این گونه نرم افزار ها را به صورت رایگان در اختیار کاربران می گذارند تا بهره گیری های خود را انجام دهند.

فیلتر شکن تاثیر نامطلوبی بر فرزندان و خانواده دارد

مهندس بزرگمهر در توصیه به خانواده ها خاطر نشان کرد:در زمانی که ما از فیلتر شکن ها استفاده می کنیم فرزندان مان را نیز به استفاده از این نرم افزار شوق می دهیم و ممکن است فرزندان مان از طریق گوشی موبایل ما در هنگامی که فیلتر شکن در حال استفاده است به سایت ها و منابع مستهجن دست یابند که این موضوع قطعا بر ضرر خانواده و آینده فرزندانشان خواهد بود.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار