دهه ی شصت، سالهای جنگ و تحریم و پیروزی و شکست بود. ایران در بیشترین قسمت این دهه درگیر جنگ و فشار شدید اقتصادی بوده است.

بحرانی به نام کاهش جمعیت!

دهه ی شصت، سالهای جنگ و تحریم و پیروزی و شکست بود. ایران در بیشترین قسمت این دهه درگیر جنگ و فشار شدید اقتصادی بوده است. تعداد تولدها در این دهه یادتر از دهه های بعدی بوده است و همین هم باعث شده تا متولدین این دهه با مشکلاتی نظیر آمار بالا در ورود به دانشگاه، کمبود شغل و... رو به رو بوده اند. همین امر سبب شد تا کارشناسان به این نتیجه برسند که باید جمعیت کاهش یابد وگرنه با معضلاتی مواجه شویم که به اقتصاد و وضعیت اجتماعی کشور لطمه بزند. غافل از اینکه این سیاست ها ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

حضرت امام خمینی (ره)در این باره فرموده‌اند: "مملکت ایران باید 35 میلیون حالا می‌گویند جمعیت دارد. وسعتش آنقدر است که برای 150 میلیون تا 200 میلیون جمعیت کافی است، یعنی اگر 200 میلیون جمعیت داشته باشد، در ایران به رفاه زندگی می‌کنند (صحیفه نور، رهنمودهای امام خمینی، جلد 7، ص 393)."

مقام معظم رهبری "مدظله‌العالینیز در همین رابطه فرموده‌اند: «ما کشور قدرتمندی هستیم، ما کشور دارا و توانایی هستیم، از لحاظ منابع، ما در رتبه‌های بالای جهانی هستیم. در بعضی از منابع، رتبه اولیم، در ترکیب نفت و گاز، ما در دنیا اولیم، از همه کشورهایی که دارای نفت هستند یا دارای گاز هستند، مجموع نفت و گاز ما بیشتر است.

از لحاظ منابع و معادن اساسی، کشور غنای بالا و فراوانی دارد، از لحاظ نیروی انسانی،‌ ما هفتاد و پنج میلیون نفر جمعیت داریم، این جمعیت عامل خیلی مهمی است... من این را همینجا عرض بکنم، جمعیت جوان و با نشاط و تحصیل کرده و با سواد کشور، امروز یکی از عامل‌های مهم پیشرفت کشور است، در همین آمارهایی که داده می‌شود نقش جوان‌های تحصیل کرده و آگاه و پرنشاط و پرنیرو را می‌بینید ما باید در سیاست تحدید نسل تجدید نظر کنیم. سیاست تحدید نسل در یک برهه‌ای از مان درست بود، یک اهدافی هم برایش معین کردند، آن طوری که افراد متخصص و عالم و کارشناسان علمی این قسمت تحقیق و بررسی کردند و گزارش دادند، ما در سال 71 به همان مقاصدی که از تحدید نسل وجود داشت رسیدیم، از سال 71 به این طرف باید سیاست را تغییر می‌دادیم، خطا کردیم؛ ندادیم. امروز باید این خطا را جبران کنیم.»

رهبرمان، آیت الله العظمی الامام خامنه ای، درباره این مسئله اظهار ندامت می کند و بارها هم عذرخواهی کرده باشد، به نظر باید خیلی های دیگر هم خودشان را مقصر بدانند و به فکر جبران این معضل بیفتند. آن زمانیکه در همه جای شهر تابلوهای فرزند کمتر زندگی بهتر بود. تابلوهایی که دو تصویر داشت. یک تصویر مربوط به خانواده ای که کم جمعیت بودند و مرفه و دیگری پرجمعیت و پر دردسر و ناراحت! شاید بهتر است به این مساله از نگاه یک فردی که دشمن اسلام و ایرن است نگاه کنیم. ایران تنها کشور اسلامی است که البته عمر انقلابش هم بسیار کوتاه است. پس طبیعتاً دشمنانی هم خواهد داشت. وقتی در هشت سال جنگ سخت نتوانستند این انقلاب نوپا و جوان را سرنگون کنند باید یک نقشه جدید می ریختند. نقشه ای که مایه ی فکری قوی داشته باشد. باور کنید این سیاست کاهش نسل هم شامل همان جنگ نرم می شود. جنگی که تمام سنت های زیبای اسلام را نشانه گرفته و دشمنانی پشت آن هستند که به هیچ وجه دلسوز ما نیستند و هر روز طرحی جدید را برای حمله به اسلام می ریزند. چرا که آنها می دانند اسلام چه خطرات سهمگینی برایشان خواهد داشت. به خودمان بیاییم و در زندگی هایمان تامل کنیم. ببنیم سبک زندگی غربی تا چه حد در زندگی هایمان پیش رفته است. یقیناً دشمن در این مسئله هم شکست خواهد خورد. همانطور که از اول انقلاب شکست های پیاپی از ایران و ایرانی را متحمل شده است.

برژینسکی: بجای حمله به ایران به فکر تغییر نسل در ایران باشید!

برژینسکی سیاست مدار کهنه کار آمریکایی در مصاحبه ای با روزنامه وال استریت ژورنال درباره نحوه برخورد با  ایران چنین گفت: «از فکر کردن به حمله پیش دستانه به تاسیسات هسته ای ایران بپرهیزید و گفت و گوها را با تهران حفظ کنید. بالاتر از همه، بازی طولانی مدتی را انجام دهید؛ چون زمان و آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع رژیم کنونی نیست.» روزنامه وال استریت ژورنال، گفت و گو با برژینسکی، مارس 2009 میلادی

باید خداوند را شاکر باشیم که رهبری داریم که به موقع این مسائل و کیدهای دشمنان را به ما گوشزد می کند. " ان کید الشیطان کان ضعیفا "

عمار 2015

ارسال نظر

آخرین اخبار