معضل ترافیک یکی از دغدغه های اصلی شهروندان گرگانی شده و نیازمند است تا مسئولین با وسواس بیشتری این موضوع را پیگیری و مدیریت کنند.

حل ترافیک گرگان نیازمند مدیریت صحیح و دوراندیش می باشد

به گزارش گلستان24؛ این روزها اکثر شهروندان گرگانی با واژه ترافیک آشنایی کامل دارند؛ چرا که در طول روز با گذری در خیابان های شهر به خوبی معنی ترافیک را حس خواهید کرد و ممکن است برای رفتن مسافتی نسبتا کوتاه در شهر با وسیله نقلیه، مدت زیادی را در خیابان ها معطل شوید.

بعد از این که در سال 1376 استان گلستان به وجود آمد و به طور رسمی از استان مازندران جدا شد،شهرگرگان به عنوان مرکز این استان تازه تاسیس انتخاب شد و به همین علت رفته رفته جمعیت این شهر روندی صعودی به خود گرفت و مردمِ دیگر نقاط استان در اوایل به علت نبود امکانات و پیشرفت گرگان شروع به سرمایه گذاری و خرید ملک در شهر گرگان کردند.

در حال حاضر جمعیت شهر گرگان حدود 300 هزارنفر می باشد و افزایش جمعیت در این شهر باعث شده، تا در بیشتر مواقع ترافیک زیاد موجب ناراحتی و کندی در رفت و آمد مردم شود.

وضعیت خیابان های مرکزی شهر گرگان به گونه ای است که امکان عریض کردن آنها وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد هزینه های بسیار بالایی دارد وبه همین علت نیاز است تا با مدیریت صحیح جلوی این شلوغی خیابان های شهر گرفته شود.

ازدیاد مسافرکش های شخصی در سطح شهر نیز یکی دیگر از علت های ترافیک در شهر گرگان است؛ چرا که بعضا دیده شده جدای از شهروندان گرگانی برخی از رانندگان از روستاها و حتی از شهر های همجوار نیز برای مسافر کشی به شهر گرگان می آیند.

در همین خصوص یکی از رانندگان تاکسی شهری به خبرنگار ما گفت:رانندگان تاکسی همیشه مورد نظارت دستگاه های مربوطه هستند و کرایه های مصوب دارند و نمی توانند مانند دیگر خودرو های شخصی هر مبلغی که دلشان خواست از مردم بگیرند، ولی برخی دیگر با خودرو های شخصی اقدام به مسافرکشی در سطح شهر می کنند که همین موضوع هم باعث ظلم در حق رانندگان تاکسی شده و همین باعث شلوغی وایجاد ترافیک در شهر شده است.

یکی دیگر از شهروندان گرگانی نیز به خبرنگار ما گفت:مگر وسعت شهر گرگان چقدر است که مسئولین شهری سعی بر این دارند ،تا تمامی امکانات را در مرکز و شمال شهر مکان یابی کنند،جمعیت در شهر گرگان تراکم بالایی دارد و باید فکری به حال این تراکم زیاد شود.

وی ادامه داد:در خیابان سرخواجه که یکی از خیابان های اصلی شهر به حساب می آید، دو مجتمع تجاری بزرگ احداث کرده اند،آیا فکری به حال پارکینگ اتومبیل هایی که جهت بازدید از این مجتمع ها می آیند کرده اند؟ به خودی خود خیابان سرخواجه به علت وجود مغازه های متعدد شلوغ و پر رفت و آمد است و وجود این مجتمع های تجاری شلوغی و ترافیک را در این خیابان کم عرض چند برابر کرده است.

این شهروند گرگانی با انتقاد از عملکرد مسئولین در خصوص مدیریت ترافیک شهر،خاطرنشان کرد: در خیابان پنجم آذر که اصلی ترین بیمارستان شهر در آن قرار دارد، اقدام به ساخت مجتمع تجاری با ابعاد بسیار بزرگی شده است که این موضوع علاوه بر ایجاد ترافیک ممکن است باعث به خطر افتادن جان بیمارانی که نیازمند درمان سریع و اورژانسی می باشند، شود.

انتهای پیام/پ

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار