به مناسبت 12 آذر برگزار شد؛

همایش بزرگداشت معلولان توانمند با شعار «دسترسی و توانمندسازی برای همه» در علی آباد کتول برگزار شد.

همایش بزرگداشت «معلولان توانمند» در علی آباد کتول+ تصاویر

به گزارش گلستان24،فاطمه ابراهیمی رئیس اداره بهزیستی علی آباد کتول در همایش بزرگداشت روز معلولان که به میزبانی این اداره و انجمن معلولان ساعد جوان شهرستان برگزار شد، بیان کرد: شعار امسال روز معلولین «دسترسی و توانمندسازی برای همه» انتخاب شد که این شعار یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی در زمینه ارائه خدمات به معلولان است.

وی اظهار کرد: همایش معلولان، فرصتی مغتنم است که بتوانیم بیشتر در جمع این عزیزان باشیم و به توانمندی های آن ها در جامعه افتخار کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: امیدوارم روزی برسد که معلولین در کنار دیگر اقشار جامعه، یک زندگی عادی داشته باشند و از فرصت ها به صورت برابر استفاده کنند.

وی اذعان داشت: عشق ورزیدن به خلق زیباترین ترنم گفتگو با خالق هستی است بخصوص اگر توفیق خدمت به عزیزانی نصیبمان شود که تمام دنیایشان را می توان در پر رنگین پروانه ای خلاصه کرد.

محمد جواد زنگانه معاون فرماندار علی آباد کتول نیز در این همایش بیان کرد: در دنیای امروز علم و خرد حرف اول مجامع را می زنند و دیگر یک شخص معلول با داشتن توانمندی های علمی مانند دهه های گذشته، در انزوا قرار نمی گیرد.

وی با بیان این بیت شعر که «توانا بود هر هر که دانا بود»، اظهار کرد: در شهرستان علی آباد کتول معلولان زیادی داریم که علیرغم محدودیت های جسمی و حرکتی، توانمندی های خود را باور داشته و با عزم و اراده، امروز جزو ورزشکاران، نخبگان و هنرمندان صاحب نام استان و کشورمان هستند.

معاون فرماندار علی آباد کتول با تاکید بر اینکه نباید محدودیت ها مانع رشد معلولان شود، گفت: معلولان ما باید امروز از فرصت ها بهره بگیرند و با استفاده از تکنولوژی، تحصیلات علمی خود را ارتقاء دهند و حتی برای خود اشتغال ایجاد کنند.

حجت برزگر دکترای علوم ورزشی با گرایش تغذیه و یکی از معلولان توانمند علی آبادکتول نیز در این همایش عنوان کرد: معلولان نیاز دارند، فرصت گفت و شنودی برای آن ها فراهم شود و مسئولان ادارات شهرستان، حرف های آن ها را بشنوند.

وی گفت: معلولان باید توانمندی های خود را در حوزه های مختلف شناسایی کرده و با اراده و تلاش، استعدادهای بالقوه خود را به فعل تبدیل کنند تا بتوانند شرایط مناسب تری را برای ازدواج و اشتغالشان فراهم سازند.

برزگر با بیان اینکه معلولان نباید برای گذراندن زندگی به بهزیستی تکیه کنند، تاکید کرد: نهادهای دولتی تکیه گاه ما نیستند بلکه باید با توانمندسازی، ما را از تکیه کردن بی نیاز کنند.

نظری یکی دیگر از معلولان جسمی حرکتی شهرستان نیز در این همایش با بیان اینکه معلولان احترام می خواهند، نه ترحم، عنوان کرد: خودباوری، امروز اولویت اول معلولان است، در سال های 61-62 بالاترین آرزوی یک معلول این بود که دکه ای داشته باشد تا بتواند در آن سیگار بفروشد، اما حال می بینیم بسیاری از معلولان تحصیلات عالی دانشگاهی را طی می کنند.

وی اشاره به اینکه معلولان هم حق اشتغال دارند، گلایه کرد: 3 درصد استخدام های دولتی باید به معلولان اختصاص یابد ولی این اتفاق حتی در سازمان های مرتبط هم نمی افتد.

نظری افزود: برای تغییر شرایط زندگی به سمت مطلوبیت ها، باید افکار نانوانی را از خود دور کرده، آرزوهایمان را بزرگتر کنیم و برای رسیدن به آن ها برنامه ریزی و تلاش کنیم.

قرائت شعر توسط یاسر کمر نوده از شعرای شهرستان، مداحی توسط حاج حسین زنگانه از مداحان اهل بیت (ع) و مقاله خوانی توسط زهره ملک رئیسی که همگی آن ها از خانواده معلولان جسمی حرکتی بودند، در بخش های مختلف این همایش انجام شد.

به گزارش زرین نامه؛ در این همایش زنگانه معاون فرماندار، تربتی نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان، هادیان رئیس اداره صنعت معدن تجار و تعدادی از اعضای شورای شهر علی آباد کتول حضور داشتند.

/زرین نامه

ارسال نظر

  • نازنین اودک معلول علی ابادکتول
    0

    کمک هزینه معیشتی ب دخترم ۸ ساله چراواریزنمیشه نه میتونه راه بره نه میتونه حرف بزنه بدنش ضعیفه زود مریض میشه چراهیچ کمکی نمیشه چرارسیدگی نمیکنین اخه مابایدحرفمون ب کی بزنیم من کارگرساده یک میلون هم نمیرسه درامدم چطوری برسونم چراهیچ کمکی نمیشه این مسولین پس ب کی پول میریزن

  • نازنین اودک معلول علی ابادکتول
    0

    کمک هزینه معیشتی ب دخترم ۸ ساله چراواریزنمیشه نه میتونه راه بره نه میتونه حرف بزنه بدنش ضعیفه زود مریض میشه چراهیچ کمکی نمیشه چرارسیدگی نمیکنین اخه مابایدحرفمون ب کی بزنیم من کارگرساده یک میلون هم نمیرسه درامدم چطوری برسونم چراهیچ کمکی نمیشه این مسولین پس ب کی پول میریزن

آخرین اخبار