همچنان ادامه دارد...

در روزهای گذشته شاهد پایین کشیده شدن بنر گرامی داشت 9 دی در دانشگاه فرهنگیان گنبد کاووس از سوی برخی از مسئولین استانی بودیم که واکنش های متعددی را در پی داشت.

واکنش‎ها به پایین کشیدن بنر 9ی در دانشگاه فرهنگیان گنبد

به گزارش گلستان24،طی یک دستور از سوی ریاست دانشگاه فرهنگیان گلستان در آستانه بزرگداشت حماسه نهم دی،بنری که به همین مناسبت در جلوی درب واحد آموزشی گنبد نصب شده بود به پایین کشیدند که واکنش های مختلفی را دی پی داشت.

دانشگاه های سراسر استان گلستان در واکنش به این توهین بزرگ بیانیه هایی را صادر کردند.

در ادامه متن این بیانیه ها برای مخاطبین آورده شده است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های گنبد در پی جمع آوری و پایین کشیده شدن بنر 9 دی در دانشگاه فرهنگیان این شهرستان بیانیه اعتراض آمیز صادر وآن را به شدت محکوم کردند

متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم


بَشِِّرِ الْمُنَافِقِینَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِیمًا(النساء: ١٣٨ )


به منافقان بشارت ده که مجازات دردناکی در انتظار آنهاست!

با حمد و ثنای یگانه خالق هستی، آفریننده الباب و ابصار و درود بر پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) منتقم خون حسین(علیهالسلام)

و گستراننده عدل در جامعه و درود بر روان پاک بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و آرزوی طول عمر پر خیر و برکت بر مقام عظمای ولایت

حضرت امام خامنه ای(حفظه الله علیه) که این کشتی پرتلاطم انقلاب را بر امواج خروشان فتنه و نفاق ناوبری می کند.
در سال 88 در انتخابات پرشور 22 خرداد حضور 85 درصدی مردم ایران حماسهای تکرار نشدنی را در صفحات تاریخ این انقلاب رقم زد. شیرینیاین پیروزی برای  کسانی که با جاه طلبی و حب مقام اسیر فتنه شدند، برای مردم تلخی و برای کشور  خسارت  محض را به بار آوردند. گناه بزرگ فتنه گران امیدوار کردن دشمن بود که با قشون کشی و اختشاش در خیابان های پایتخت و تاریک جلوه دادن فضای کشور، که مسیر را برای گسترش نفوذ و فشار دشمن هموار نمودند، قابل اغماض نیست. آن ها با پافشاری بر خواسته های نامشروع خود و همنوازی و همپیمانی با دشمنان خدا کار را به جایی ر ساندند که در روز عا شورای حسینی  با بی حرمتی و هتاکی به حسین بن علی(علیه ال سلام) این سرور آزادگان خاطرات تلخ کاروان ا سرای اهل بیت علیهم السلام در کوفه و شام را برای مردم تداعی کردند. بعد از عاشورای سال61 هجری قمری وقتی سرها بر نیزه ها گذاشته شد و کاروان اسرا را در شهرها عبور می دادند عده ای به هلهله افتادند. در عاشورای سار 88 نیز یزیدان زمان به کف و سوت در خیابان ها پرداختند و با به آتش کشیدن پرچم و خیمه های عزای آن حضرت نهایت بغض خود را نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) نشان دادند.
درود بر ملت ایران که با شعور  حسینی خود و متکی بر اراده الهی حما سه ای را رقم زدند تا بار دیگر به جهانیان بگویند که هر جا پای عزت و اعتقاد ملت به میان باشد یک لحظه هم سکوت نخواهند کرد.
دانشگاه و دانشجویان نیز نقش اساسی در این حماسه ماندگار ایفا کردند. آنچه امروزه مهم است پاسداری از حق و حقیقت و برملا کردن نقشه های شوم آن فریب خوردگان است و فتنه 88 برای ما دانشجویان انقلابی زنگ بیدار باش بود.
با توجه به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند دانشگاه باید سیاسی باشد اما سیاست زده نباشد امروزه شاهد آن هستیم که برخی از مسئولین عکس آن را رقم زده اند و دانشگاه  را برای پیشبرد  اهداف حزبی و گروهی خود سیا ست زده کرده اند و از فعالیتهای مشروع سیا سی جلوگیری می کنند تا جایی که گرامی داشت 9 دی برای برخی مسئولین زنگ خطر محسوب شده و از یادمان آن ممانعت به عمل می آورند.

در روزهای گذشته شاهد پایین کشیده شدن بنر گرامی داشت 9 دی در دانشگاه فرهنگیان  گنبد کاووس از سوی برخی از مسئولین استانی بودیم. همچنین عدم نصب پوسترها و
تراکتهای مربوط به نهم دی در برخی از دانشگاههای دیگر شهرستان به بهانه سیاسی بودن آن از دیگر اعمار نابخردانه عده ای در سطح دانشگاههاست که با هدف تغافل اذهان مردم از جریان فتنه به دنبال  نرمالیزاسیون جریان نفوذ می باشد.


اینان باید بدانند دانشجو بیدار ا ست و با رصد هوشمندانه، جریان فتنه و نفوذ را برملا خواهد کرد و جامعه را از مخاطرات آنان تنذیر خواهد داد و ما افسران جنگ نرم با بکارگیری تمام ظرفیت های خود و با استفاده از همه ابزارهای رسانه ها و با بصیرت بر کوس رسوایی آنان در جامعه خواهیم دمید.
رهبر فرزانه ایران ما فرزندان این انقلاب با توکل بر خداوند یکتا و تمسک از سیره معصومین علیهم السلام و با تأسی از گفتمان و مواضع محکم شما با فتنه گران به مقابله برخواسته و به روشنگری درباره فتنه می پردازیم.
شورای تبیین مواضع شهرستان گنبد کاووس

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه به مناسبت گرامیداشت 9 دی بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

"بسمه تعالی"

امام خامنه ای(مد ظله العالی) : حادثه بی نظیر نهم دی از جمله نمونه های قدرت جمهوری اسلامی ایران است. (7/10/95)

حماسه 9 دی 88 حماسه شد چرا که مردم ایران اسلامی نه اهل حزب و حزب بازی اند و نه فریب سیاست های پلید شرق و  غرب را می خورند . مردم ایران اسلامی آگاه و با بصیرت و  پیرو حکومتی هستند که نظام اسلامی شاکله ی آن را تشکیل می دهد و ولایت فقیه ، رهبری آن را بر عهده دارد. در فتنه سال 1388 که به بهانه انتخابات و تقلب در  آن شکل گرفت، همانطور که برخی از سران فتنه اعتراف کردند که تقلب فقط یک رمز بود و اصل چیز دیگری بود، عده ای کج فهم و سهل اندیش به دنبال برچیدن اصل نظام یعنی ولایت فقیه بودند و خیال می کردند که مردم با ولایت فقیه نیز مشکل دارند و به همین خاطر در نهایتِ پروژه سقیف خود، در روزهای ماه محرم و تاسوعا و عاشورا با به آتش کشیدن پرچم و بیرق مراسم عزاداری امام حسین ع و هلهله در آن روزها، به اصل نظام حمله کردند و لیک بارها شاهد قدرت خداوند در پایداری نظام جمهوری اسلامی بوده ایم و مصداق این عبارت که خداوند دشمنان دین را از احمق قرار داده است و همین حماقت آنها در نشناختن مردم ولایی ایران اسلامی موجب شد که مردم نه به خاطر شخص و یا حزب و جناح پیروز در انتخابات و ... بلکه به خاطر حمایت از ولایت فقیه و نابود کردن جریان فتنه غرب به میدان آمدند و این یعنی بصیرت ،بصیرت مردم عوام از بصیرت برخی از خواص بیشتر است و امت اسلامی حماسه میلیونی 9 دی در سراسر کشور را در روز 9 دی ماه خلق کرد و موجب نابودی توطئه های طراحی شده ی دشمنان اسلام شد.

در ادامه موارد ذیل را به عنوان درخواست دانشجویان از مسئولین محترم سران سه قوه و به خصوص قوه قضاییه انتظار داریم:

1-محاکمه ی سران فتنه از ضروریات و خواسته های بحق مردم بوده و هست و اینکه نظام جمهوری اسلامی با رافت خود به خائنین به نظام و حکومتی که خون هزاران شهید پای آن ریخته شده است، فرصت زندگی داده ، نباید عده ای به خود اجازه دهند و مدام به دنبال رفع حصر و ایجاد فتنه باشند. فتنه 88 و غفلت و جنایت سران و عوامل ایجاد کننده این فتنه نباید فراموش شود و باید با کسانی که به هر نحوی قصد تطهیر آنان را دارند نیز برخورد قانونی صورت گیرد.

2-از مسئولین قوه قضاییه و مجریه می خواهیم که تمام نجومی بگیران و ویژه خواران را شناسایی و معرفی کرده و بدون رافت با آنان برخورد نمایند چرا که اینان ذخیره نظام نیستند بلکه خیانتکاران به نظام هستند.

در پایان ما دانشجویان دانشگاه های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه با حضور خود در یوم الله نهم دی ماه جهت گرامیداشت این روز بزرگ، ضمن تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه ای (مد ظله العالی) به سران فتنه و عوامل آنان گوشزد می کنیم امت اسلامی هیچگاه خیانت و جنایات آنان را فراموش نمی کند و همواره پای آرمان های  امام(ره) و رهبری، همچون گذشته محکم و استوار  ایستاده است.

ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم""

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه

7/10/95

دانشجویان بابصیرت و بسیجی دانشگاههای آزادشهر ورامیان در اعتراض به رفتاره ضد انقلابی مسئولین دانشگاه فرهنگیان گنبد بیانیه ای اعتراض آمیز صادر کردند

متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

مَثَلُهُمْ کَمَثَلِ الَّذِی اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَکَهُمْ فِی ظُلُمَاتٍ لَا یبْصِرُونَ

آنان [= منافقان‌] همانند کسی هستند که آتشی افروخته (تا در بیابان تاریک، راه خود را پیدا کند)، ولی هنگامی که آتش اطراف او را روشن ساخت، خداوند (طوفانی می‌فرستد و) آن را خاموش می‌کند؛ و در تاریکیهای وحشتناکی که چشم کار نمی‌کند، آنها را رها می‌سازد.

با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و درود بی پایان به ارواح پاک شهدای انقلاب اسلامی و بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی طول عمر با عزت و سلامتی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)

حضرت آیت ا... خامنه ای(مدظله العالی):

۹دی ٬۸۸حادثه ی کوچکی نیست٬بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی٬شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه٬حرف اصلی ملت ایران یعنی حرکت در سایه ی دین و تحقق وعده های الهی تبیین شود.

با تاکیداتی که مقام معظم رهبری در خصوص حماسه ی ۹دی دارند.آیا برای زنده نگه داشتن این روز عظیم در جامعه دانشجویی نباید فعالیتی بشود؟؟؟

وباید گفت حادثه ای به اندازه ی یوم ا...۹دی٬میزان بصیرت و ایستادگی این امت واحده را در راستای آرمان های خود به رخ جهانیان نکشیده باشد٬بصیرتی که از عمق ایمان سرچشمه می گیرد و در کارزارهای دشوار راه می گشاید و فتنه ها را خنثی می کند.آیا این بصیرت مردم که در راستای آرمان های انقلاب بوده احتیاج به گرامیداشت ندارد

با این حال جای تعجب آن است است که برخی مسولان دانشگاه ها وقاحت را تا جایی رساندند که از نصب بنر ۹دی جلوگیری میکنند.۹دی حماسه ای است که باعث کور کردن چشم فتنه و حمایت قاطع از رهبری بوده است.چرا باید در این مسیر کارشکنی شود؟

مشکل اصلی اینجاست که برخی مسؤلان به محض اینکه به صندلی ریاست تکیه می دهند٬نقش خودشان را در پیروی از منویات مقام معظم رهبری فراموش کرده و به دنبال سود و زیان های جریان های سیاسی هستند.

خطاب به مسئولین دانشگاه فرهنگیان شهرستان گنبد کاووس

مگر با برگزاری مراسمات ۹دی چه صحبت هایی مطرح خواهد شد؟مگر در آن بنرهای جمع آوری شده چه مطالبی نوشته شده بودویا با نصب چنین بنرهایی منافع چه کسانی به خطر می افتد؟و مگر....

ما دانشجویان بسیجی شهرستان آزادشهر خواهان پاسخگویی وتوضیحات مسئولین دانشگاه فرهنگیان گنبد هستیم.واز مسئولین شهرستانی نیز توقع پیگیریه این مسئله را داریم.

فتنه و فتنه گران از بین خواهند رفت ولی ایام الله(۹دی)در تاریخ ماندگار است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان آزادشهرورامیان

شورای تبیین مواضع بسیج در یادداشتی اعتراض آمیز مراتب اعتراض و ناراحتی خود را از جمع آوری بنرهای 9دی که به دستور رییس دانشگاه فرهنگیان استان صورت گرفت را نشان دادند و آن را منافی آزادی بیان در دانشگاه دانست.

که متن آن به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

اصلی فراموش شده به نام آزادی بیان در دانشگاه فرهنگیان استان گلستان

 مقام معظم رهبری((مسئولین به تشکل های انقلابی سخت گیری نکنند))

امروز که بسیاری از روسا دانشگاه ها خود را مقید به اصل ولایت فقیه دانسته و معتقدند به منویات مقام معظم رهبری عمل میکنند در مرحله اجرا و عمل به هیچ وجه شاهد چنین ادعایی در برخی از دانشگاه ها نیستیم

از نظامی خواندن تشکل انقلابی بسیج دانشجویی و ضبط دوربین. متعلق به بسیج و جمع آوری بنر گرامیداشت سالروز یوم ا... 9 دی گرفته تا فراخواندن مسئولین بسیج دانشجویی 2 پردیس که حراست دانشگاه و توضیح خواستن در خصوص نامه به رییس جمهور تنها بخشی از عدم وجود آزاد بیان برای تشکل های انقلابی دانشگاه می باشد که کانلا مغایر به توصیه رهبر معظم انقلاب به مسئولین  دانشگاهی است

توقع میرود مسئولین دانشگاه فرهنگیان استان به جای تهدید به اخراج و تنبیه و ادعای رعایت قوانین آییین نامه تشکیل تقویت و توسعه بسیج دانشجویی را مطالعه کنند

شورا تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان  حق هرگونه پیگیری در خصوص این مشکلات را برا خود مجاز می داند

منبع:گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار