امام جمعه کردکوی تأکید کرد

امام جمعه کردکوی با تاکید بر صرفه‎جویی و استفاده صحیح در مصرف آب، گفت: نادیده گرفتن صرفه‎جویی و اسراف در مصرف آب در کشوری اسلامی قابل قبول نیست.

ضرورت صرفه‎جویی در مصرف آب

به گزارش گلستان24،​​ حجت‎الاسلام موسی شاعری ظهر امروز در دهمین جلسه شورای اداری کردکوی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تسلیت رحلت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: در روایتی از ائمه برای یک انسان مؤمن سه ویژگی برخورداری توفیق از جانب خداوند، محاسبه نفس و داشتن وجدان بیدار و برخورداری از روحیه نصیحت‎پذیری تأکید شده است و فرمودند اگر انسانی می‎خواهد در دایره ایمان باشد باید این سه ویژگی را داشته باشد.

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه برخی از انسان‎ها با وجود برخورداری از امکانات انسان‎های موفقی نیستند، گفت: در وهله نخست باید توفیق از جانب خداوند به انسان داده شود تا بتواند مسیر موفقیت را طی کند که برخی از انسان‎ها به دلیل مشکلاتی این توفیق را ندارند.

وی با بیان اینکه انسان باید وجدان بیدار داشته باشد، افزود: انسان باید طوری باشد که در صورت مرتکب شدن اشتباه بلافاصله توبه کند همانطور که حضرت آدم (ع) بعد از اشتباه به درگاه الهی توبه کرد.

شاعری با تاکید بر اینکه بر هر انسان متدینی لازم است که حالت پذیرش داشته و نصیحت‎پذیر باشد، ابراز کرد: خداوند نیز در قرآن کریم فرمودند انسان‎ها باید حرف‎ها را گوش کرده سپس بهترین آن را انتخاب کنند و یا متناسب با شرایط بهترین سخن را بیان کنند.

* آیت‎الله هاشمی صرفاً در فعالیت‎های انقلابی محدود نبود

امام جمعه کردکوی با اشاره به زندگی آیت‎الله هاشمی رفسنجانی، بیان کرد: موفقیت ایشان با وجود شرایط سخت، زندگی در روستا و نبود امکانات و عالم مجاهد چیزی جز توفیق الهی نبوده است.

وی با بیان اینکه آیت‎الله هاشمی یکی از نویسندگان برتر بود، ادامه داد: آیت‎الله هاشمی شکنجه‎ها و تازیانه‎های مختلف را طی سال‎ها تحمل کردند و با استفاده از نفس گرم و بیانیه‎های امام راحل، راه امام خمینی (ره) را ادامه دادند.

شاعری با بیان اینکه آیت‎الله هاشمی صرفاً در فعالیت‎های انقلابی محدود نبود، اضافه کرد: او فرد مجتهدی بود و در کنار فعالیت‎های انقلابی به خوبی درس می‎خواند و 100 جلد کتاب نوشته است.

 وی با بیان اینکه آیت‎الله هاشمی شخصیتی بود که از این دنیا رفت اما خداوند هیچ‎گاه جامعه را تعطیل نمی‎کند و با گرفتن آیتی، آیت دیگری را جایگزین می‎کند، یادآور شد: خداوند همیشه حجت را در جامعه قرار می‎دهد و در آینده شاهد هاشمی‎های دیگر خواهیم بود.

خبرگزاری فارس: ضرورت صرفه‎جویی در مصرف آب

امام جمعه کردکوی در بخش دیگر از سخنانش با تأکید بر صرفه‎جویی بر مصرف آب، گفت: کشورهایی که دین ندارند با تولید محصولات و روش‎های مختلف در مصرف آب صرفه‎جویی می‎کنند حال این قابل قبول نیست که در کشوری اسلامی یک فرد مسلمان با وجود بحران آب، صرفه‎جویی و استفاده صحیح از آب را در مصارف روزانه یا سایر بخش‎ها نادیده بگیرد.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار