مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان جشنواره اتود را فرصتی برای ایجاد شور و نشاط هنری دانست.

جشنواره اتود فرصتی برای ایجاد نشاط هنری است
به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، شامگاه جمعه در اختتامیه دومین جشنواره سراسری تئاتر اتود که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: اتود یعنی اجرای یک طرح بداهه و دومین جشنواره اتود فرصتی است برای صاحبان ایده و نظر که آثار خود را ارائه و اعتماد به نفس خود را تقویت کنند.
 

وی گفت: تمام علمای نظام اذعان دارند که نیاز به نشاط در جامعه الزامی است.

حجت الاسلام فضیلت خاطرنشان کرد: علی رغم بداخلاقی ها، مانع تراشی ها و بداندیشی هایی که در حوزه ایجاد نشاط و فعالیت های هنری اتفاق می افتد ما در سال ۹۵ سال پر جنب و جوشی داشتیم و با استفاده از اعتبارات ملی توانستیم ۱۶ جشنواره برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان با بیان اینکه ساده ترین اتودها از کارهای روزمره شروع می شود، ادامه داد: تمام آنچیزهایی که در طول روز با آن مواجه هستیم می تواند فرصتی باشد تا در قالب یک نقش و اثر، ارائه شود.

وی افزود: مهمترین مسئله در ارائه هر اثر، شروع آن است که نمونه بارز آن در دوران مدرسه داشتیم که می خواستیم انشا نوشتن را شروع کنیم.

حجت الاسلام فضیلت  تاکید کرد: اینکه در چه موقعیت ذهنی، در تقابل با چه فضای بیرونی هستید و قرار هست چه شروعی برای اثر خود بر گزینید یکی از نکات مهم است.

جامعه فرهنگی هنری نیاز به انرژی بخشی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: امیدواریم که در آینده بتوانیم با توجه به ظرفیت، استعداد و پتانسیلی که در استان وجود دارد بستر مناسب برای فعالیت های فرهنگی هنری استان گلستان فراهم کنیم چرا که جامعه فرهنگی هنری نیاز به انرژی بخشی دارد.

وی تصریح کرد: ارشاد در حوزه فعالیت های خود در چند ماه گذشته برای کامل شدن اطلاعات هنرمندان، نرم افزار مخصوصی را راه اندازی کرده است.

حجت الاسلام فضیلت عنوان کرد: ما هیچ بانک اطلاعاتی از جامعه هنر نداشتیم و هنرمندان با پر کردن صفحه اختصاصی خود در این نرم افزار به ما کمک می کنند تا بانک اطلاعاتی جامعی داشته باشیم تا از حوزه مخاطب خود به عنوان زیر ساخت حیاتی برای برنامه ریزی های علمی و درست استفاده کنیم.

در ادامه، دبیر جشنواره با بیان اینکه اولین جشنواره تئاتر اتود در سال ۱۳۸۷ در تهران شروع ولی با وقفه چد ساله ای روبرو شد، بیان کرد: آسیب شناسی در خصوص جشنواره تئاتر اتود انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که دوره دوم غیرمتمرکز و جهت تمرکز زدایی از پایتخت، در استان های مختلف برگزار شود.

حمید رحیمی نژاد افزود: این جشنواره احتیاج به زیرساخت هایی همچون امکانات سخت افزاری، حمایت دلسوزان مدیران، حامیان مختلف فرهنگی دارد.

وی گفت: با توجه به استقبالی که از ۲۰ استان داشتیم و رسیدن ۸ استان به مرحله مسابقه، اما استان ها به لحاظ سخت افزاری ضعیف هستند.

رحیمی نژاد هدف جشنواره اتود را مشارکت و حضور فراگیر تمامی هنرمندان در سراسر کشور دانست و گفت: این جشنواره ها برای عده خاصی برگزار نمی شود و کاملا نوپاست.

دومین جشنواره اتود در گرگان - کراپ‌شده

رئیس هیئت داوران جشنواره اتود و نائب رییس کانون کارگردانان خانه تئاتر ایران با بیان اینکه در ۱۳ اجرای امروز استعدادهای خوبی نمایان شدند، گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است برای همچین استعدادهایی تا دیده شوند و پرورش یابند.

محمد بنایی تاکید کرد: یکی از نتایج مهم این جشنواره این بود که هنرمندانی به صحنه آمدند که بدون امکانات صحنه حرفه ای، توانستند ابراز وجود کنند.

در پایان جشنواره از برگزیدگان جشنواره تقدیر و جوایزی اعطا شد. گفتنی است این جشنواره در سه بخش نمایش، نمایشنامه‌نویسی و پوسترهای نمایشنامه با موضوع های اقتصاد مقاومتی، ارزش‌های دفاع مقدس، ازدواج، اعتیاد و موضوع آزاد برگزار شد.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار