امام جمعه موقت گرگان:

امام جمعه موقت گرگان با بیان این که دشمن می خواهد نامی از جمهوری اسلامی در دنیا نباشد، بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد.

مشارکت حداکثری در انتخابات یک وظیفه است
به گزارش گلستان 24،حجت الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان با قرائت خطبه نهج البلاغه درباره توصیه به تقوا، اظهار کرد: حضرت علی (ع) مومنان را به تقوای الهی دعوت می کند و بعضی آثار تقوا و عنایان خداوند درباره انسان را یادآور می شود.
 

وی افزود: امروز با سالروز میلاد مسعود حضرت امام مهدی(عج) مصادف است. امیدوارم خداوند ما را از پیروان آن بزرگوار قرار دهند. مهدی موعود کسی است که خداوند به بشریت وعده داده روزی ظهور خواهد کرد و حکومت را در اختیار خواهد گرفت و بشریت را از شر ظلم و ستم آزاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: او عدالت را در گسترده گیتی و صمیمت را در بین بشریت به وجود خواهد آورد. آیا آینده بشریت تاریک است یا روشن؟ برخی دانشمندان آینده بشر را تاریک تصور می کنند. آن ها می گویند بشریت با پیشرفت زیادی بخصوص در عرصه نظامی با دست خود گور خود را کنده است. برخی دانشمندان هم می گویند دوره حیات و زنده بودن بشر با پیشرفتی که کرده رو به پایان است.

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: البته می توان با اشاره به برخی آیات که گفته شده روزی می رسد که دود زمین را فرا می گیرد تصور کرد جنگ جهانی سوم در پیش است. اما بر اساس آیات و روایات بر خلاف نظریه دانشمندان، آینده بشر توام با عزت و افتخار خواهد بود. آینده از آن شایستگان و تقوا پیشگان خواهد بود. خداوند می فرمایند روزی می رسد این نبرد پایان می پذیرد و باطل در این نبرد از بین می رود.

همه باید از قدردان سربازان گمنام امام زمان باشیم

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: خداوند در جای دیگر به حکومت جهانی واحد وعده می دهد و آن هم  در اختیار اولیاء خدا خواهد بود. دشمنان بشریت تلاش می کنند با تبلیغات نور حق را خاموش کنند. این وعده خداست که حق پیروز می شود و در وعده خدا تخلف نیست. آمریکا حتی فیلمی ساخته تا بشریت را از منجی آخر الزمان بترساند و این نور الهی را خاموش کند. به کوری چشم آن ها خداوند نورش را به کمال برساند ولو این که برای کفار ناخوشایند باشد.

نماز جمعه گرگان

حجت الاسلام برقرار در خطبه دوم هم اظهار کرد: امروز مصادف است با روز مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان. وظیفه ما است که از زحمات این عزیزان که برای امنیت کشور تلاش می کنند قدر دانی کنیم.

وی بیان کرد: دو نعمت است که وقتی از دست می دهیم قدر آن را می دانیم که یکی سلامت و دیگری امنیت است. امام صادق (ع) هم می فرمایند باید قدر سلامت جسم و امنیت را دانست. پیامبر (ص) می فرمایند ایمان به خدا و سود رساندن به بندگان خدا دارای بالاترین نیکی ها است. پس امنیت نعمت بسیار بزرگی است و بهترین انسان ها آن است که مفیدترین آن ها باشد. لذا بهترین انسان ها کسانی هستند که هم امنیت ایجاد می کنند و هم به مردم خیر می رسانند.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند، حضور حداکثری در انتخابات بسیار مهم است. تمام این بساط هایی که دشمنان در اطراف ما درست کرده اند برای تخریب شیعیان است. دشمن می خواهد نامی از جمهوری اسلامی ایران در زمین نباشد. آن ها دم از حقوق بشر می زنند ولی کشتار راه می اندازند و همه حرف های آنان دروغ است. همه باید احساس مسئولیت کنیم و همه باید مراقبت باشیم. در راه انقلاب شهدای بسیاری تقدیم نظام شده اند.

وی در پایان، خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار