اراده عملی جهادگران بسیجی برای زدودن فقر و محرومیت در کردکوی

جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان جهادگر بسیجی در محله «لاله‌باغ» کردکوی حضور یافتند تا ضمن خودسازی و تقویت روحیه جهادی در خود، به فرمان آتش به اختیار امام امت لبیک بگویند و در راه زدودن فقر و محرومیت از روستاها و محلات محروم گام‌ بردارند.

 لبیک جوانان انقلابی به فرمان «آتش به اختیار» رهبری + تصاویر

به گزارش گلستان 24 ، با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب از دهه 70 نسبت به هجمه فرهنگی دشمن هشدار داده‌اند اما متأسفانه کم‌توجهی برخی از مسؤولان و دستگاه‌های ذیربط موجب شد امروز هجمه فرهنگی دشمن به قتل عام فرهنگی مبدل شود.

اما رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خردادماه سال‌جاری در دیدار با دانشجویان از واژه جدیدی رونمایی کردند و خطاب به افسران جنگ نرم فرمودند: «همه‌ هسته‌های فکری، فرهنگی، عملی و جهادی هر کدام کار کنند، مستقل، آتش به اختیار باشند. البته قرارگاه مرکزی دستور می‌دهد اما چنانکه قرارگاه مرکزی اختلال دارد، شما افسران جنگ نرم، آنجا آتش به اختیارید.»

در واقع می‌توان گفت فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری حرکت بی‌بهانه و بدون اجازه جوانان انقلابی و افسران جنگ نرم است که یک دانشجوی جوان مومن و انقلابی نقش خود را در هندسه نظام اسلامی پیدا می‌کند و با فکر و عقلانیت انقلابی عمل خواهد کرد.

در همین راستا جمعی از جوانان شهرستان کردکوی در قالب دو گروه جهادی دانشجویی و دانش‌آموزی برای انجام کار عمرانی و فرهنگی به محله «لاله‌باغ» کردکوی اعزام شدند تا ضمن خودسازی و تقویت روحیه جهادی در خود، به فرمان آتش به اختیار امام امت لبیک بگویند و در راه زدودن فقر و محرومیت از روستاها و محلات محروم گام‌ بردارند.

عصر امروز و پس از حضور 10 روزه جهادگران بسیجی در محله «لاله‌باغ» کردکوی آیین اختتامیه گروه جهادی شهید طهرانی‌مقدم و شهید سیدمرتضی دادگر با حضور فرمانده سپاه کردکوی، جمعی از مسؤولان شهرستانی، جهادگران بسیجی و مردم محله «لاله‌باغ» کردکوی گزار شد.

مسؤول بسیج سازندگی کردکوی در این مراسم اظهار کرد: اردوهای جهادی در سال 1394 در کردکوی شکل گرفت و در اواسط سال 1395، 50 گروه جهادی در شهرستان کردکوی شناسایی شد.

محمد لشکربلوکی با بیان اینکه در سال 1395، در 9 روستای کردکوی فعالیت جهادی انجام شد، یادآور شد: هزینه تمام اقدامات انجام‌شده در روستاهای محروم توسط کمک‌های مردمی و خیرین انجام شد و ریالی از هزینه‌ها سازمانی و ستادی نبوده است.

مسؤول بسیج سازندگی کردکوی اضافه کرد: در مجموع در سال 1395، دو منزل مسکونی، سه سرویس بهداشتی و هشت حمام برای افراد محروم احداث شد، همچنین یک منزل مسکونی بازسازی و یک نمازخانه برای مدرسه شهید «علیجان بیدرنامنی» روستای نامن ایجاد شد.

وی مطرح کرد: وقتی گروه جهادی برای ساخت سرویس بهداشتی در روستای حاجی‌آباد کردکوی مستقر شد فکر نمی‌کردیم این فعالیت‌ها تداوم داشته باشد اما در پایان دو حمام، یک سرویس بهداشتی و یک منزل مسکونی نیز به همت جهادگران و با کمک‌های خیرین و مردم ساخته شد.

لشکربلوکی با بیان اینکه گاهی اوقات برای ما جای سؤال است که هزینه‌های پروژه‌های عمرانی جهادی چگونه تهیه می‌شود، اذعان کرد: بنده اعتقاد دارم خداوند به نیت‌های خالصانه جهادگران بسیجی آگاه است و به‌همین دلیل بدون آنکه دغدغه‌ای داشته باشیم هزینه‌های پروژه‌های جهادی جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی در عمق‌بخشی و نفوذ انقلاب اسلامی در بین مردم موثر است، تصریح کرد: اردوهای جهادی و محرومیت‎زدایی از برکات خون شهدا است و یکی از دغدغه‌های آنها بوده است.

 در آیین اختتامیه دو گروه جهادی دانشجویی و دانش‌آموزی شهید طهرانی‌مقدم و شهید سیدمرتضی دادگر که پس از حضور 10 روزه در محله «لاله‌باغ» کردکوی و انجام کار عمرانی و فرهنگی به کار خود پایان دادند، از اعضای این دو گروه جهادی با اهدای لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار