امام جمعه بندرگز:

امام جمعه بندرگز گفت: در حالی که جریان اثرگذار شهادت شهید «محسن حججی» موجب همبستگی و اتحاد ملت شد اما در مقابل عده‌ای که تحمل این همبستگی ملی را نداشتند نمایش اعتصاب اکران کردند.

نمایش اعتصاب را کسانی به‌راه انداختند که بعد از شهادت شهید حججی تحمل اتحاد ملی را نداشتند

به گزارش گلستان 24 ، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حسینی در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه بندرگز، مهمترین دشمن در عصر حاضر استکبار جهانی را آمریکای جنایتکار  دانست و اظهار کرد: با توجه به متن قانون تحریم‌هاى جدید، سند راهبردى جامع اطلاعاتى آمریکا و مواضع ترامپ و برخى چهره‌هاى مؤثر در هیأت حاکم جدید آمریکا، ضروری است ابعاد راهبردى تهدیدات آمریکا مورد توجه و رصد ویژه‌ای قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: گزارشات سازمان‌هاى اطلاعاتى آمریکا، ایران را یکى از اولویت‌هاى تهدید دانست و افزایش فشار تحریم‌ها به‌ویژه در سه حوزه موشکی، تروریسم و حقوق بشر، مهار ایران و جلوگیرى از گسترش نفوذ جمهورى اسلامى در منطقه و جهان، تشدید ایران‌هراسى‌ و براندازى جمهورى اسلامى با ایجاد بى‌ثباتى و ناامنى و حمایت از اپوزیسیون داخل کشور را به‌عنوان راهبرد و پیشنهاد مطرح کرده است.

امام جمعه بندرگز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن حججی، بیان کرد: مواضع جبهه مقاومت در مرز سوریه و عراق توسط هواپیماهای آمریکایی بمباران شد که در اثر آن شهید حججی و رزمندگان جبهه مقاومت به شهادت رسیدند.

حسینی متذکر شد: در حالی که جریان اثرگذار شهادت محسن حججی باعث همبستگی و اتحاد ملت شد اما در مقابل عده‌ای که تحمل این همبستگی ملی را نداشتند نمایش اعتصاب اکران کردند.

*هرگز نباید در آمریکا و رژیم صهیونیستی منفعلانه برخورد کرد/  آمریکا درصدد ایجاد ۲۸ مردادهاى دیگر است

وی با تأکید بر اینکه هرگز نباید در برابر سیاست‌ها و توطئه‌هاى دشمنان به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستى منفعلانه برخورد کرد، یادآور شد: تاریخ اثبات کرده با نرمش و یا سازش در برابر دشمنان تمامیت‌خواه و سلطه‌طلب باید هزینه‌هاى بسیاری از ‌لحاظ مادى و معنوى پرداخت کرد، همانطور که مقام معظم رهبرى هشدار دادند که  هزینه ایستادگى و صلابت در برابر ظالمان و ستمگران به‌مراتب کمتر از هزینه وادادگى و انفعال و سازش است.

امام جمعه بندرگز با اشاره به علل و زمینه‌هاى کودتاى ۲۸مرداد، اعتماد مصدق به آمریکا، تسلط دشمن بر دستگاه سیاسى فرهنگى‌ و عدم حضور مردم در صحنه را از جمله علل وقوع کودتای 28 مرداد برشمرد و تبیین کرد: امروز نیز آمریکا اشتهاى سیرى‌ناپذیر خود براى تسلط بر ایران را از دست نداده و همچنان می‌خواهد تسلط 25سالهِ شوم و ننگین خود را که از ۲۸ مرداد سال 1332با شدت شروع شد و تا انقلاب اسلامى در سال 1357 ادامه داشت، داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز را با 28 مرداد اشتباه گرفته‌اند، افزود: جوانان آماده برای دفاع، پدر و مادرها، زنان و مردان مؤمن و آگاه و غیور، امروز ملتى را تشکیل داده‌اند که اسوه و نمونه ملت‌ها است، از این رو امروز همانند آن روزها نیست و مردم بیدارند، امروز دیگر آمریکا نمی‌تواند همانند 28 مرداد عمل کند و یا انگلیس رفتار دوران رضاخان را داشته باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه سنگینی بر دوش مسؤولان به‌ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی بر اساس منطق شایسته‌سالاری شکل گرفته است و امروز مجلس شورای اسلامی برای انتخاب وزرای پیشنهادی و تشکیل کابینه دوازدهم در آزمون بزرگی قرار دارد.

* بی‌دقتی در انتخاب وزرای پیشنهادی خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد

امام جمعه بندرگز خاطرنشان کرد: اگرچه وجود تعاملات مثبت و همکاری بین قوای سه‌گانه یکی از عوامل مؤثر در کارآمدی نظام سیاسی است، اما این به معنای آن نیست که مجلس از انجام امور محوله دست بردارد و با چشم‌پوشی به مواجهه با افراد پیشنهادی برای حضور در کابینه برود.

حسینی با تأکید بر اینکه مجلس مطابق قانون موظف است با نظارت کامل، افراد امین، متخصص و شایسته را برای مهم‌ترین پست‌های اجرایی کشور برگزیند، مطرح کرد: بی‌دقتی در انتخاب وزرای پیشنهادی برخی اوقات خسارات جبران‌ناپذیری را برای کشور به همراه داشته است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از نقص‌های موجود در کشور طی سال‌های گذشته نتیجه قرار گرفتن افرادی در رأس امور است که توانایی مدیریت کلان کشور را نداشته‌اند، بدون تردید، ضعف در رأس مدیریت حاصلی جز توزیع ناکارآمدی در بدنه هر مجموعه‌ای نخواهد داشت.

امام جمعه بندرگز با اشاره به اینکه اگر نمایندگان مجلس در مرحله رأی اعتماد دقت و تیزبینی به خرج می‌دادند، در طول چهار دهه گذشته، نظام اجرایی کشور از کارآمدی بیشتری برخوردار ‌بود، خاطرنشان کرد: این روزها مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارند در اقدامی انقلابی و به دور از هرگونه سهم‌خواهی و مقدم دانستن مصالح کشور بر منافع سیاسی و گروهی بهترین‌ها را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار