یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین با معرفی افراد و گروه‌های برتر در شهرستان گنبدکاووس استان گلستان پایان یافت.

به گزارش گلستان 24؛ ابراهیم کریمی، شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه استانی جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین در سالن المپیک گنبدکاووس اظهار داشت: به مردم گنبدکاووس و شرق گلستان این نوید را بدهیم که این جشنواره برای همیشه در شهرستان گنبدکاووس ماندگار شد.

وی افزود: استقبال شما مردم گنبدکاووس، همه ما را متعجب کرد و به پاس این استقبال بی‌نظیر، برگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین در گنبدکاووس در سال‌های آینده در گنبدکاووس نیز برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: شایستگی مردم گنبدکاووس بیش از این فضای سالن است و امید داریم با تلاش مسوولان در سال‌های آینده شاهد سالن ویژه برای برگزاری این جشنواره باشیم.

جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین

کریمی تصریح کرد: از 27 استان کشور در این جشنواره حضور داشتند و قطعا خاطره خوشی از این روزها در استان گلستان به ویژه گنبدکاووس خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تاکید کرد: یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در ابتدا به مدت 4 روز در گرگان مرکز استان و 4 روز سپس در شهرستان گنبدکاووس برگزار و نفرات و گروه های برتر انتخاب شدند.

در پایان این جشنواره، در حوزه صنایع دستی دلیخون از استان کردستان, ساعدی از استان خراسان رضوی، پقه از استان گلستان, بی‌باکیان از استان گلستان، کاووسی، مجیدی و هادی نژاد از استان گلستان به عنوان غرفههای برتر معرفی شدند.

با انتخاب مردم در بخش گروه‌های موسیقی نیز گروه‌های موسیقی گیلان، کردستان، استان آذربایجان شرقی و گروه موسیقی خراسان شمالی و در بخش برترینهای گردشگری دهیاری روستای سلطانعلی بخش مرکزی گنبدکاووس، دهیار روستای زابل آباد بخش مرکزی، دهیار روستای فاضل آباد بخش کوهسارات شهرستان آزادشهر، دهیار روستای دوزین بخش کوهسارات شهرستان مینودشت و دهیار روستای عادل از گالیکش به عنوان نفرات و گروههای برتر معرفی شدند.

در بخش روستاهای گردشگری نیز از مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران گرگان، دهیار روستای افراتخته و روستای شاهکوه گرگان و در بخش گردشگری عشایری نیز از استان فارس، دهیار روستای گچی‌سو کلاله و استان خوزستان قدردانی شد.

در پایان برترین غرفه سوغات جشنواره بین‌المللی اقوام نیز استان قم انتخاب شد.

/ موج

ارسال نظر

  • مریم
    0

    سلام وخداقوت بنظرم باید این روزها را همیشه بیاد داشت حضور ذکرخنجرترکمن وموسیقی سیستانی نیمروز به همراه سیاه چادرکرمانج درکنار غرفه بنیادنیمروز خانه فرهنگ سیستانیها وگیلان عزیز ومازندران وگرگان نازنین و...همگی نشانه ای از رنگارنگی ایران ودرعین حال وحدت ایشان است باید این وحدت را قدردان بود وبه شما نیز بابت اطلاع رسانی شفاف خسته نباشید میگم

آخرین اخبار