عضو هیئت علمی دانشگاه منابع طبیعی گرگان:

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: نمایشگاه کتاب فرصتی است تا شهروندان به دور از هیاهوی جامعه بخصوص فضای مجازی در فضای فرهنگی تنفس کند.

نمایشگاه کتاب فرصتی برای فاصله گرفتن از هیاهوی فضای مجازی است

به گزارش گلستان 24 ، غلامرضا منتظری، شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرصتی است تا جامعه به دور از هیاهو در فضای فرهنگی تنفس کند، اظهار کرد: نمایشگاه ها امکان آشنایی بی واسطه را برای مردم با تازه های نشر حوزه های متفاوت فراهم می کنند.

 

وی افزود: تنوع در نمایشگاه حس و رغبت خرید را افزایش می دهد که این بسیار مورد توجه است.

یازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان

منتظری گفت: چشم ها باید ببینند تا دل ها به اراده و اندیشه انتخاب کنند و این نمایشگاه باعث می شود تا امکان دیدن و انتخاب احسن را برای مردم فراهم کند.

وی فراهم شدن زمینه دسترسی آسان شهروندان به کتاب را از مزیت های نمایشگاه کتاب دانست و تصریح کرد: افراد برای تهیه کتاب های موردعلاقه خود باید رنج سفر ببرند اما با برگزاری این گونه نمایشگاه ها این مشکلات برطرف می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نمایشگاه کتاب را سفره فرهنگی، معنوی معرفی کرد و اظهار کرد: بر روی این سفره غذاهای متعددی همچون فرهنگی، علمی، معنوی و غیره چیده شده است که افراد می توانند با توجه به اشتهای خود از این غذا ها استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به بضاعتی که استان در اختیار دارد می توان دو نمایشگاه کتاب هرچند کوچک در طی سال با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگری با همت ناشران برپا کرد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: وظیفه نمایشگاه های سراسری کتاب صرفا پاسخ دادن به نیازهای تخصصی نیست، برخی از بازدید کنند گان انتظار دارندند تا کتاب های تخصصی خود را  در نمایشگاه های کتاب تهیه کنند اما باید توجه داشته باشیم کخ نمایشگاه ها هم باید هم پاسخگوی نیاز عمومی و هم تخصصی باشند.

وی تصریح کرد: همکاری ناشران و دانشگاه ها زمینه ساز برپایی نمایشگاه های تخصصی می شود.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار