استاندار قیزیل اوردا قزاقستان:

استاندار قیزیل اوردا کشور قزاقستان در سفر به گلستان گفت که تامین مرکبات و صیفی جات از استان گلستان برای ما مهم است و در این زمینه آمادگی گسترش همکاری ها را داریم.

تامین مرکبات و صیفی جات از استان گلستان برای ما مهم است

به گزارش گلستان24؛ کریم بیگ کوشربایف در این نشست که با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه منابع استاندار گلستان برگزار شد افزود: استان قزل اوردا از لحاظ حمل و نقل شرایط بسیار خوبی دارد و استان ما هم به دریای خزر نزدیک است و از طرفی به خط ریلی قزاقستان-ترکمنستان-ایران نیز نزدیک بوده و می‌توانیم محصولات خود را در کوتاهترین زمان ممکن به ایران و استان گلستان صادر نماییم.

کوشربایف گفت:ما نفت و گاز داریم و معادن بسیار زیاد و فلزات زیادی در استان ما وجود دارد، که زمینه توسعه روابط در این زمینه‌ها فراهم است.

استاندار قزل اوردای کشور جمهوری قزاقستان در این نشست ادامه داد: ما با نیت دوستی و توسعه مراودات تجاری به استان گلستان آمده ایم و  در زمینه همکاری‌های کشاورزی توانمندی‌های بالقوه زیادی در استان قزل اوردا وجود دارد.

وی ادامه داد: ما با همکاری شما کشت برنج طارم هاشمی را در استان خود آغاز نموده ایم و با توجه به واردات سالانه ۳ میلیون تنی برنج توسط ایران ما می‌توانیم سالانه یک میلیون تن از برنج مورد نیاز شما را تامین کنیم.

بنا به اظهار استاندار قزل اوردای قزاقستان، در زمینه گوشت قرمز امسال ۱۰ هزار راس گوسفند وارد ایران شده و با توجه به این که ما با همکاری تجار گلستانی تاسیس دو کشتارگاه را در استان قزل اوردا آغاز کرده ایم، آمادگی صادرات گوشت قرمز به ایران را داریم.

وی گفت:همچنین مرکبات و صیفی جات استان گلستان خیلی برای ما خیلی با اهمیت است و ما امیدواریم بتوانیم از این پتانسیل شما بخوبی استفاده کنیم.

استاندار قزل اوردای قزاقستان گفت: ۸۱۲ کیلومتر از جاده در حال احداث چین – قزاقستان – روسیه که با هدف اتصال چین به غرب اروپا در شرف بهره برداری است، از استان قزل اوردا می‌گذرد که پتانسیل بسیار خوبی برای ماست.

این هیات تجاری امروز همچنین با استاندار و معاونینش دیدار کردند.

/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار