رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گلستان:

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان گفت: ۹۰ درصد برنامه های بسیج دانشجویی، علمی است و تا پایان سال ۷۰ مرکز تخصصی علمی در گلستان راه اندازی می شود.

۷۰ مرکز تخصصی علمی در گلستان راه اندازی می شود

به گزارش گلستان24؛اسماعیل مهدیانی، ظهر چهارشنبه در نشست خبری با جمعی از نخبگان استان گلستان و اصحاب رسانه، اظهار کرد: هفته بسیج خلاصه در این هفته نیست بلکه بهانه ای برای پررنگ تر شدن آن است، همه روزه باید تفکر ما بسیجی باشد.

وی با بیان این که این تفکر، در سوریه و عراق باعث پیروزی شد، ادامه داد: بسیج دو آرمان اساسی دارد، استقرار حکومت الله و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض.

مهدیانی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در برجسته کردن آرمان های بسیجی، تصریح کرد: بسیج در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی فعال است و یکی از مهم ترین این عرصه ها که فعالیت های خود را در این زمینه افزایش داده، عرصه علمی است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان گفت: در اقشار مختلف رده های «دانش ور» بسیج داریم، بسیج طلاب، دانشجویی، مهندسین علم و صنعت، معماری و شهرسازی و غیره.

وی تأکید کرد: بیش از ۹۰ درصد برنامه های بسیج دانشجویی علمی است، از برنامه های شاخص، راه اندزی ۲۸ مرکز علمی در سراسر استان است و تصمیم داریم تا پایان سال ۷۰ مرکز تخصصی علمی را نیز راه اندازی کنیم.

مهدیانی با بیان این که حتی در دورترین نقاط استان پایگاه علمی داریم، ادامه داد: بیشترین مرکز علمی در گرگان قرار دارد و امکان افزایش سهمیه در شهرستان ها نیز وجود دارد.

 وی با اشاره به حمایت از طرح های محصول محور، اذعان کرد: موضوعات پژوهشی در برخی از رشته ها در حد پژوهش باقی می ماند و بهره برداری نمی شود، البته در کنار این ها، تولیدات علمی خوبی هم در زمینه های مختلف داریم.

ایران به دنبال مرجعیت علمی در جهان است

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گلستان اظهار کرد: ایران به دنبال مرجعیت علمی در جهان است و کشورهای غربی در این زمینه مشکلات عمیقی با ما دارند و تمایل ندارند که مرجعیت علمی به دست کشورهای اسلامی بیفتد.

وی در خصوص اردوهای جهادی گفت: اردوهای پژوهشی- جهادی در سال ۹۶ در چند مرحله اجرا شده و تا پایان سال نیز چند اردوی دیگر در دستورکار قرار دارد.

مهدیانی با بیان این که در این اردوها نخبگان باید وارد شوند، تأکید کرد: قبل از اردوی جهادی باید پژوهش صورت گیرد و به فقرهای فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم هم در کنار کارهای عمرانی توجه شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته حمایت از طرح های نوآورانه صورت گرفت، امسال هم مقدمات آن فراهم شده و در مرحله ارزیابی و داوری هستیم.

 

بانک اطلاعاتی ۲۰۰۰ مدیر علمی بسیج جمع آوری شده است

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان بیان کرد: بانک های اطلاعاتی مختلفی ازجمله بانک اطلاعاتی بیش از دو هزار مدیر علمی بسیج در استان جمع آوری شده و نخبگان می توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند.

مهدیانی خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی صنایع راکد، بانک اطلاعاتی مبتکرین و مخترعین، بانک اطلاعاتی دانشگاه و ۷۰۰ استاد بسیجی استان هم تهیه شده است.

وی با بیان این که کارگاه های آموزشی با حضور حقوقدانان و قضات در مساجد برگزار شد، توضیح داد: ما باید به سمت پیشگیری از آسیب های اجتماعی حرکت کنیم در این راستا ۵۶ کارگاه در مساجد برپا شد و بازدیدی نیز از کانون اصلاح و تربیت صورت گرفت.

مهدیانی با اشاره به این که طرح ها نباید در پژوهش صرف خلاصه شوند بلکه باید علمی و کاربردی باشند، تصریح کرد: اگر نخبگان توانایی تشکیل انجمن علمی داشته باشند از آن ها حمایت می کنیم و هزینه بازدیدهای علمی نیز به آنان پرداخت می شود.

مرکز فرماندهی مشترک علمی در استان به وجود آید

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان با بیان این که مرکز رشد خلاقیت و نوآوری در استان راه اندازی شده، اظهار کرد: باید مرکز فرماندهی مشترک با زمینه علمی در گلستان به وجود آید و استاندار هم در این زمینه وارد شود.

وی افزود: اگر آزمایشگاه یا تجهیزاتی در استان وجود دارد باید همه نخبگان حق استفاده از آن را داشته باشند و فقط مختص به دانشگاه خاص نباشد.

مهدیانی با بیان این که ارتباط بین دستگاه های مختلف در استان در این زمینه مشکلات را رفع خواهد کرد، گفت: مجوز کسری خدمت برای نخبگان از نیروهای مسلح گرفته شده و باید قبل از خدمت سربازی اقدامات آن انجام شود.

وی یادآور شد: بسیج دولت کوچک است و موازی کاری نمی کند بلکه اگر در عرصه ای کم کاری ببیند ورود پیدا خواهد کرد.

در ادامه نشست نخبگان استان به بیان اختراعات و دستاوردهای خود پرداختند.

حامد گرجی زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه میرداماد و مخترع پهباد بومی اظهار کرد: این بهباد بومی شده استان است و کارهایی نظیر اطفاء حریق، نشت یابی لوله های گاز و غیره را انجام می دهد.

وی با بیان این که بسیج پنج میلیون تومان بلاعوض به وی کمک کرده، افزود: باید برای این طرح بهره بردار پیدا شود تا تولید انبوه صورت گیرد.

رسول عسگری طراح و سازنده موتور میکروجت در ادامه گفت: این موتور در دنیا نمونه ای ندارد و قابلیت استفاده از سوخت های با کیفیت های مختلف را دارد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار