فرمانده ناوگان شمال منطقه چهارم دریایی انزلی:

فرمانده ناوگان شمال منطقه چهارم دریایی انزلی گفت: در محدوده استان گلستان نیازی به احداث پایگاه دریایی احساس نمی‌شود، پایگاه شرق دریای خزر نیازمندی عملیاتی در حوزه شرق دریای خزر را تامین می‎کند.

پایگاه دریایی جزو نیازهای گلستان نیست

به گزارش گلستان24؛احمدرضا باقری صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن هفتم آذر سالگرد رشادت‌های غیورمردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: از نظر ساختار نظامی و نیازمندی پایگاه‎ها اکنون در بندر امیرآباد ایستگاه دریایی حوزه دریای خزر در حال شکل‌گیری و فعال شده است لذا در محدوده استان گلستان نیازی به احداث پایگاه دریایی احساس نمی‌شود و حضور در پایگاه شرق دریای خزر نیازمندی عملیاتی در حوزه شرق دریای خزر را تامین می‎کند.

وی تصریح کرد: ماموریت نیروی دریایی در دریای خزر در محدوده ۲۰ درصد تحت حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران و حفظ و حراست از بستر و منابع دریایی زیر بستر از مهمترین وظایف ما است و این ماموریت به نحو مطلوب در حال شکل گیری است.

فرمانده ناوگان شمال منطقه چهارم دریایی انزلی با بیان اینکه از دیگر اهداف بزرگ ما برقراری تعامل با کشورهای حوزه دریای خزر است، افزود: در این راستا با کشورهای روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان ارتباطات خوبی برقرار کردیم.

باقری برقراری تعامل با کشورهای حوزه دریای خزر را مهم خواند و گفت: در حال حاضر 6 ناوگروه به کشورهای حوزه دریای خزر اعزام کردیم، دو ناوگروه به کشور روسیه، دو ناوگروه به کشور آذربایجان و یک ناوگروه به کشور قزاقستان اعزام شدند.

به گفته وی؛ امسال در مسابقات جام دریا در کشور آذربایجان شرکت خواهیم کرد.

باقری از مهمترین برنامه‎های سفر امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی به استان گلستان را دیدار صمیمی با مردم و سخنرانی در خطبه‎های نماز جمعه شهرستان گرگان عنوان کرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار