حجت الاسلام تقوی خبرداد:

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نبود شیوه های صحیح نگهداری و فقدان صنایع تبدیلی کافی منجر به هدر رفت 15 درصد از تولیدات کشاورزی کشور می شود.

هدررفت 15 درصد تولیدات کشاورزی به دلیل نبود صنایع تبدیلی کافی

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی روز پنجشنبه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه استان گلستان با موضوع توسعه آب ، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در گرگان اظهار کرد: مطابق آمارهای موجود 115 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود که به واسطه برخی سیاست ها و کمبود صنایع تبدیلی، 24 میلیون تن از این تولید که برای مصرف 15 میلیون نفر کفایت می کند به هدر می رود.
وی بیان کرد: یکی از راه حل های جلوگیری از هدررفت این محصولات، توسعه صنایع تبدیلی و کاهش مصرف تولیدات کشاورزی به شیوه تازه خوری است.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: هم اینک کمتر از 50 میلیون تن تولیدات کشاورزی درصنایع تبدیلی به بهره وری می رسد که باید این بخش با هدف جلوگیری از نابودی و هدر رفت محصولات تقویت و هرچه بیشتر توسعه پیدا کند. 
حجت الاسلام تقوی در ادامه بر تقویت زیرساخت ها برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی کشور تاکید کرد و گفت: تبدیل نژاد دام ها ، تولید ماهی در قفس ، توسعه کشت گیاهان دارویی و افزایش سطح زیر کشت از راهکارهایی است که زمینه توسعه فعالیت آنها در همه استانها از جمله گلستان وجود داشته و می توان با اتکا به آن کشور را از لحاظ امنیت غذایی به طور کامل بیمه کرد.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات در مسیر توسعه ، مدیریت ها و سیاست های اشتباه است که اگر جلوی آن گرفته نشود، آسیب های فراوانی پیش روی کشور قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام تقوی ادامه داد: متاسفانه با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز مدیریت کشور در مسیر صحیح قرار نگرفته و این مساله آسیب های جدی به بخش های گوناگون کشور وارد کرده است.
اقتصاد گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت بیشتر بر پایه کشاورزی و نیز دامپروری استوار است. این استان در تولید برخی محصولات از جمله گندم نیاز چندین استان دیگر را نیز تامین می کند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار