از 15 لغایت 30 دی‌ماه جاری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از برگزاری طرح پویش سلامت در این استان خبر داد و گفت: طرح پویش سلامت از 15 لغایت 30 دی‌ماه جاری در گلستان برگزار می‌شود.

برگزاری طرح پویش سلامت در استان

به گزارش گلستان24؛محمد عارف‌نیا صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: طرح پویش سلامت از 15 لغایت 30 دی‌ماه جاری در گلستان برگزار می‌شود.

وی در راستای طرح پویش سلامت در گلستان تصریح کرد: هر سال بسیج ملی تغذیه با هدف فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی تغذیه جامعه در سطح کشور برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز کرد: هدف از اجرای بسیج ملی تغذیه، کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه بیماری‌های غیر واگیر با کاهش مصرف قند، نمک، کاهش مصرف چربی، افزایش مصرف میوه، سبزیجات، حبوبات و همچنین پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در جامعه خواهد بود.

عارف‌نیا اذعان کرد: با توجه به بالا بودن میزان شیوع چاقی و اضافه وزن در استان گلستان آماری داریم که در نوجوانان 20درصد، در جوانان 40 درصد و در میانسالان 50 درصد براساس آماری که در سامانه داریم به چاقی و اضافه وزن مبتلا شدند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری همچون سنوات گذشته بسیج ملی تغذیه در استان گلستان با شعار پیشگیری و کنترل چاقی با تغذیه سالم از 15 دی لغایت 30 دی خواهیم داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: بسیج ملی تغذیه یک کار مشارکتی بین حوزه سلامت گلستان و سایر ادارات است که با هدف افزایش پوشش گسترده اطلاع رسانی تغذیه سالم صورت خواهد گرفت.

عارف‌نیا یادآور شد: اداراتی که درگیر بسیج ملی تغذیه هستند می‌توان به اداره آموزش و پرورش، اداره بهزیستی، اداره ورزش جوانان، صدا و سیما، شهرداری، نیروهای نظامی و انتظامی و در راس آن حوزه استانداری به عنوان رئیس کارگروه سلامت استان گلستان اشاره کرد.

وی از برگزاری فعالیت‌های اجتماعی در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این روزها برنامه‌های متنوعی را خواهیم داشت از جمله برگزاری پیاده‌روی همگانی در شهرهای کردکوی و بندرگز، برگزاری جشنواره غذا در شهرهای کلاله و گمیشان، برگزاری سمینار علمی تغذیه در شهرستان‌های گنبدکاووس و بندرترکمن است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار